Direct X 10 får Geforce 8800 på fall

Permalänk
Melding Plague

Direct X 10 får Geforce 8800 på fall

Igår lanserade Microsoft sitt nya operativsystem Windows Vista. Samma dag publicerades det prestandatester i äkta Direct X 10-miljö i spelet Crysis där två Geforce 8800 GTX användes.

Läs nyheten: Direct X 10 får Geforce 8800 på fall

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hmmm, var det inte sagt att programmeringen skulle bli mycket effektivare och mindre krävande med DX10? Visserligen öser de väl på med effekter i Crysis och det är en betaversion, men ändå. Om man behöver ett monster till maskin för att köra spelet med accepabel FPS så lär de inte sälja särskilt många ex.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Min Opteron 146 som rullar på i 3ghz, med tillhörande 1gb ram och ett klockat X800XT kommer ju inte ha en suck

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Avstängd

Nja, klarade ju spelet i 1024 768 utan probs ibland. Men sedan kanske det inte är snällt mot kortet att ge det det absolut tyngsta spelet att köra.

Permalänk

Kul för dem som köpte ett 8800GTX ganska nyligen. Själv så väntar jag ett tag till.

Permalänk
Medlem

Moahaha, roligast på länge: "Datorn som prestandatesterna utfördes på var relativt snabb..."

Går inte hitta något värre original (som fortfarande klassas som persondator) i dagsläget

On topic så ska vi nog inte dra för stora slutsatser av detta. För det första är säkert inte drivrutinerna för Vista direkt underbart bra, för det andra är säkert demot 0% optimerat och gör miljon-(miljard?)tals onödiga beräkningar..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

inge aa för svennsons blir high med 1024

Permalänk
Medlem

Jösses... Min maskin är ägd.

Permalänk
Medlem

Tror inte på denna information över huvudtaget kan jag säga.
Har sett sidan ifrån Hardspell och tycker inte e trovärdigt.
Så jag väntar på riktiga tester när spelet e ute.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Moahaha, roligast på länge: "Datorn som prestandatesterna utfördes på var relativt snabb..."

Går inte hitta något värre original (som fortfarande klassas som persondator) i dagsläget

On topic så ska vi nog inte dra för stora slutsatser av detta. För det första är säkert inte drivrutinerna för Vista direkt underbart bra, för det andra är säkert demot 0% optimerat och gör miljon-(miljard?)tals onödiga beräkningar..

Citat:

Trots att datorn som testerna kördes på nästan är det bästa man kan köpa för pengar...

Visa signatur

#1 AMD A64 3700+ KAB2E 2,8 GHz, 7950GT 512MB @ 600/1600, Abit KN8-Ultra, 1GB PC3200, Audigy SE, 160 GB, Hiper Type-M 530W.
#2 AMD A64 3500+ LEBBE 2,6 GHz, 6800LE @ 16,5 400/900. MSI K8N Neo2 Platinum, 512 MB PC3200, 80 GB, 300 Watt Suntek

Permalänk
Medlem

Länge leve OpenGL

Permalänk
Medlem

aja, undar vad som hade hänt om de lyckades få dx10 på xp och testade.

vem bryr sig om ett test på 2600x1600.
helt onödigt!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Jag vänta på NVidia GForce 9000GTX-???--eller vad den sen heter! Punkt,slut.......

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Ännu ett skäl till att bojkotta Vista.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Gick inte Nvidia precis ute och avråde definitivt från at använda SLI med Vista? Det fungerade men inte alls bra. Tillsammans med detta så kör vi ett DX10-spel som är i beta stadiet.

Detta är ingenting att hänga upp sig på. Ni med 8800GTX kan andas lugnt än så länge.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
aja, undar vad som hade hänt om de lyckades få dx10 på xp och testade.

vem bryr sig om ett test på 2600x1600.
helt onödigt!

Jag bryr mig helt klart då jag lirar i denna upplösning!
och det är 2560x1600

Kan säga att dom Nvidia drivar som finns idag till Vista är inte så bra optimerade.

Jag hoppas på nya drivers för 8800gtx snarast till Vista!

Intressant test men knappast realistist.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk

Jag vill se bilder IGN med en sådan upplösning

Bilder till folket !

Permalänk
Medlem

Ska bli mer intressant hur R600 kommer prestera i dessa tester. För hoppningsvis så blir det bättre resultat. Skulle inte vara så kul att behöva vänta extra länge på att ett tillräckligt starkt grafikkort släpps för ett spel, istället för att vänta på att ett spel som är för ett bra grafikkort som det borde vara.

Permalänk

hmm två extra gig ram och ett graffe till så ska nog min maskin ge spelet en match hehe........eller?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Tycker också det är ett lite skumt resultat. 1280*1024 är ca 1,3Mpixel medans 2560*1600 är ca 4Mpixel. Således borde resultatet vara lite bättre i den höga upplösningen än det är nu.

Men det är sant, fan va skamligt dåliga (även) nya kort är i riktigt höga upplösningar

Visa signatur
Permalänk

det är nog inte korten utan drivisarna/spelet/vista som inte vill sammarbeta riktigt

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Är det bara jag som tycker att det är skumt att en rätt okänd asiatisk sida fått tag i crysis Tror inte mycket på det där om jag ska vara ärlig, vad kör då crytek snubbarna på för maskiner när dom sitter och lirar? Finns inte mycket värre datorn än den där dom påstår sig köra med. Bullshit, fake säger jag!

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

Skärpning Sweclockers, det finns redan en tråd om ämnet och det är med största sannolikhet fejk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kallebunka
Är det bara jag som tycker att det är skumt att en rätt okänd asiatisk sida fått tag i crysis Tror inte mycket på det där om jag ska vara ärlig, vad kör då crytek snubbarna på för maskiner när dom sitter och lirar? Finns inte mycket värre datorn än den där dom påstår sig köra med. Bullshit, fake säger jag!

rätt okänd asiatisk sida, tja kanske inte så konstigt att den är okänd i våran del av världen då den inte är särskilt begriplig för oss. Skulle nog knappast vilja säga att Hardspell är nån obskyr liten asiatisk skitsida direkt ....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
rätt okänd asiatisk sida, tja kanske inte så konstigt att den är okänd i våran del av världen då den inte är särskilt begriplig för oss. Skulle nog knappast vilja säga att Hardspell är nån obskyr liten asiatisk skitsida direkt ....

Men varför skulle då den sidan komma över en demo av crysis då crytek ligger i europa, tror faktiskt någon europeisk engelsk alt tysk sida bör komma över en sådan demo först av alla i så fall. Står fortfarande fast vid att jag tror det är rå fake sen får ni andra säga vad ni vill. Men skulle det nu mot allt smör i småland vara så att testerna är sanna så är det ganska ointressant då crysis fortfarande inte ens kommit ur pre-alpa och dagens drivisar kan bara bli bättre.

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

Hmm, inte ens de läckta Nvidia-drivarna har SLI-stöd, och de presterar rejält sämre i vanliga DX9-spel utan SLI under Vista än i XP, förutom att de buggar och saknar en massa funktioner.

Spelar ingen roll om det är fake eller inte, resultaten är ointressanta.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Skumt att dom körde sli (om dom nu har kört något överhuvudtaget). Har Crysis någon nytta av Physx-kortet?

Permalänk
Avstängd

stämmer det där då är det fan kris alltså
dom har ju kört demoslingerna med bra flyt,hur i helv kan FPSen PLÖTSLIGT gå ner till 1.5?
dom skryter ju med att Crysis det ska man kunna spela med runt 60FPS i snitt med ett 8800GTX??
frågan är vad man ska tro på,eller så tror man inte ett skit och väntar på riktiga tester istället

här är en som just köpt ett 8800GTX för att kunna lira Crysis,sen får man se sånt här skit.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Det där kan omöjligt stämma. 35fps i låg upplösning vore sjukt, de videos man har sett med ett singel 8800GTX så flyter det på något extremt bra, på skärmar med höga upplösningar.

Permalänk
Avstängd

Bojkotta vista ... tills microsoft tar in folk som kan sin sak !!!

gud asså köpte just ett 8800gts kort bara för att köra crysis!!! braaaaaaaaaaaaaa!