Benq FP241W filmuppspelning

Permalänk
Medlem

Benq FP241W filmuppspelning

Köpte nyss en Benq FP241W. När allt var installerat och klart och jag startar en film så blir skärmen svart lite då och då, inte som flimmer eftersom det varar ungefär lite mindre än en sekund.

Ibland "flimmrar" det rätt ofta och ibland sällan. Har testat VLC, MPC och vanliga Media Player och det är likadant i alla. Det är bara i filmuppspelning och i spel som det "flimmrar"

Har ett BFG Geforce 7950GX2 med de senaste drivrutinerna.

Någon som har någon idé hur jag kan lösa problemet?

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Avstängd

Drivrutiner.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
Drivrutiner.

För skärmen? De har jag installerat och det blev ingen skillnad.

[EDIT] Visade sig att andra hade haft samma problem.

"...He said it was probably a sync issue and it could be either the monitor, the dvi cable, or the video card. He said to try out a new dvi cable..."

Funkar om man kör med VGA kabel så måste ju vara den medfölljande kabeln som är kass.
Så ska gå och köpa en ny DVI kabel imorgon och se om det blir bättre.

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt av några sådanna tendenser på min Benq FP241W.
Dock tycker jag den är för långsam i snabbare spel... så jag ska försöka skicka tillbaka min.

Permalänk
Medlem

Hm okej, har inte hunnit spela några spel. Testa oblivion lite fort bara. Men iofs spelar jag sällan så det är nog inga problem för mig

Ska jag höra med Dustin om kabeln eller ska jag bara köpa en ny?

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

Det är många som gnällt om den medföljande DVI kabeln så köp absolut en ny så ska du se allt blir bra!

Finns en kanon länk här från Hardforum..typ flera hundra sidor som är informativ värre

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1066372&pp=20

Permalänk
Medlem

mm då var en ny beställd. Dåligt att man köper en skärm för 9000kr så kan de inte ens skicka med en vettig kabel

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Avstängd

OnT: Ring till dom du köpte den ifrån och skicka in kabeln så får dom ordna en ny, slipper du köpa en.

OffT:
Mirai på db.se är grymt bra och billiga skärmar, gick i tankar om en Benq 24", men fick en 22" mirai och 2x 20" benq för samma pris, kan rekommendera den combon starkt, enda felet på mirain är att den har lite "ljus-blödning" i kanterna...men det är inget jag själv bryr mig speciellt mycket om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
OnT: Ring till dom du köpte den ifrån och skicka in kabeln så får dom ordna en ny, slipper du köpa en.

OffT:
Mirai på db.se är grymt bra och billiga skärmar, gick i tankar om en Benq 24", men fick en 22" mirai och 2x 20" benq för samma pris, kan rekommendera den combon starkt, enda felet på mirain är att den har lite "ljus-blödning" i kanterna...men det är inget jag själv bryr mig speciellt mycket om.

Hehe det är jag för lat för Handlar ju bara om nån hundring. Men det är rätt som du säger att det hade ju varit bäst. Man har ju massa rättigheter så då ska man använda dem också.

Visa signatur

Yay!