maestrocard ? mastercard

Permalänk
Medlem

maestrocard ? mastercard

hallå!

Tänkte fråga om maestrocard är lika som mastercard
för symbolerna på korten e lika å så

kan man handla på steam med ett maestrocard?

Visa signatur

CPU: AMD Athlon fx 3,0GHz |Grafik: Geforce 7950 gx2 |Ram minne: 4096MB |hårddisk:150gb raptor 300gb WD

Permalänk
Medlem

de är inte samma typ av kort. Ett maestro saknar CVVC2 kod och kan därmed inte användas till köp på Internet.

Ett maestro är vanligt att man får om man är under 18 och det kan väl vara en orsak att vissa funktioner är spärrade.

Permalänk
Medlem

maestro är vad jag kallar världelöst, det är mastercard inte

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Klaga inte på maestro!

Kostar det att byta upp sig till ett VISA eller mastercard?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Klaga inte på maestro!

Kostar det att byta upp sig till ett VISA eller mastercard?

Det beror lite på vem som utfärdar det, eventuella erbjudanden osv.. Men en årsavgift på 200-300kr är väl normalt för Visa eller Mastercard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Klaga inte på maestro!

Kostar det att byta upp sig till ett VISA eller mastercard?

Jag betalar 250 kr/år för mitt mastercard som jag får via Handelsbanken

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

120kr/år för mitt VISA hos nordea

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Inaktiv

Swedbanks e-kort ftw! Inga årskostnader eller liknande trams

Permalänk
Medlem

Åh!
Tack

Ska kila ner till min lokala bank och skaffa mig ett Visa, blir trött på maestro som man inte kan betala på internet med

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
Swedbank eller något lokalt bankkontor knutet till dem kanske har något lokalt erbjudande för oss under 25.

Jag älskar min lokala bank: http://www.ersab.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,82162,00.html

ALLT GRATIS! Inkl mitt VISA-kort.

Nu ska jag vara en jävla petimeter och besserwisser på samma gång....och till råga på allt Off Topic! (enda anledningen skulle kunna härledas till någon form av utbildning).

GRATIS, i detta fall så som du uttrycker dig är det inte gratis, inte över huvud taget. Gratis är något som alltid kommer att vara något som är 1. kostnadsfritt (för att nyttja bankens benämning) samt 2. är helt utan krav eller dylikt.

Detta betyder alltså att reklam eller dylikt som hävdar att om du köper "sak" får en "gratis" pryl på köpet eller om du blir kund eller kräver någon annan form av "kompensation" för köpet som sådant...detta är ABSOLUT INTE gratis, snarare något man får på köpet, alltså något du egentligen betalar för men att företaget hävdar att du får detta gratis.

Är saker och ting gratis så ska det bara vara att begära att få varan i handen utan ytterligare krav, om säljaren ( eller vem det nu månde vara) hävdar att så inte är fallet är det falsk marknadsföring vilket är anmälningsbart.

Ursäktar ännu en gång att jag frångick ämnet.

/Linus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirk Gently
Nu...

Du kör BSD eller Linux hemma va?

Det finns strikta lagar som säger vad man får kalla gratis eller inte i marknadsföring. Där inkluderar att man får säga "Gratis frakt vid köp för mer än 500kr", även fast det enligt Din (Eller kanske FSF's?) definition skulle innebära att det är falsk marknadsföring. Dustinhome har dock kört med detta i ett par år nu och ingen marknadsföringsreglerande instans har slagit dom i skallen...

I allmänt tal är dessutom Gratis bara "kostnadsfritt", att man inte behöver betala för det i pengar...

Så ursäkta mig om jag frångick ämnet ännu mer, men sluta upp med dom där inläggen (tror jag sett dig trolla på IDG med likadana inlägg också, vad gör du? Googlar efter ordet "Gratis" och "Forum" och dissar alla?)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Hedersmedlem

Maestro på e-kort funkar annars för handel på nätet. Men ännu bättre är så klart Visa + e-kort.

Mastercard är väl ett kreditkort? Känns rätt onödigt för vanliga konsumenter ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Maestro på e-kort funkar annars för handel på nätet. Men ännu bättre är så klart Visa + e-kort.

Mastercard är väl ett kreditkort? Känns rätt onödigt för vanliga konsumenter ...

Nja, jag har ett bankkort (ingen kredit) som går via MasterCards system, har detta via handelsbanken. Dvs används det som ett MasterCard men pengarna dras direkt från mitt konto.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Annars är skandiabanken rätt billig.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
de är inte samma typ av kort. Ett maestro saknar CVVC2 kod och kan därmed inte användas till köp på Internet.

Ett maestro är vanligt att man får om man är under 18 och det kan väl vara en orsak att vissa funktioner är spärrade.

Nja har CVV pa mitt Maestro - funkar fint att kopa saker pa internet med!
Men det kanske ar i Sverige man inte har CVV pa Meastro-kort?

Permalänk
Medlem

Jag har MasterCard utan kredit.
Visa likaså.

Permalänk

Om ni har mölighet ska ni skippa allt som heter maestro, skaffa antingen Visa eller ett Mastercard utan kredit. Inga bekymmer vare sig online eller i omvärlden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Du kör BSD eller Linux hemma va?

Det finns strikta lagar som säger vad man får kalla gratis eller inte i marknadsföring. Där inkluderar att man får säga "Gratis frakt vid köp för mer än 500kr", även fast det enligt Din (Eller kanske FSF's?) definition skulle innebära att det är falsk marknadsföring. Dustinhome har dock kört med detta i ett par år nu och ingen marknadsföringsreglerande instans har slagit dom i skallen...

I allmänt tal är dessutom Gratis bara "kostnadsfritt", att man inte behöver betala för det i pengar...

Så ursäkta mig om jag frångick ämnet ännu mer, men sluta upp med dom där inläggen (tror jag sett dig trolla på IDG med likadana inlägg också, vad gör du? Googlar efter ordet "Gratis" och "Forum" och dissar alla?)

Det var då förbannat vad en fördomsfull liten skit som du kan sprida mycket dynga då?! Varför fyllde du inte ut ytterligare med att jag skulle titta på Plus också när du ändå var igång?

Nä du, hemma så är det XP som gäller, det enda som fungerar för mig och min familj. Har du sett mig skriva på IDG's forum så måtte jag nog ha en internettvilling, som jag inte är medveten om och med heltidsjobb, 2 ungar och hus så finns det inte så mycket tid över till egen fritid. Sölsa bort den lilla tiden på att "trolla" finns inte i min värld iaf.

F Ö har jag för mig att Dustinhome körde med "fri frakt" eller möjligtvis "frakfritt".

Vill du fortsätta diskussionen är du välkommen att PM'a eller möjligtvis skapa en ny tråd där vi kan slänga lite skit på varandra innan en moderator låser tråden.
Nu ska jag nämligen övergå till mina vinterkräksjukabarn, Ha dé!

Permalänk

SweBank kör med kostnadsfritt VISA till Studenter.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
120kr/år för mitt VISA hos nordea

Undvik nordea! Inte nog med att deras säkerhet över internet är förbaskat dålig så krånglar de i vanliga affärer i större utsträckning än andra kort. Jobbar själv extra som kassör, och Nordea har en förmåga att strula med uppkopplingen ganska ofta (dvs. att pin-koderna inte fungerar utan man får skriva på ett kvitto). Dessa kvitton tar sedan en jäkla plats i kassan och måste sedan sorteras.

Visa signatur

Dulce et decorum est pro patria mori

Permalänk
Avstängd

Har själv haft nordea i ett par år, aldrig haft problem med dom.
Har för mig dom bjöd på årskostnaden för visa kort de fösrta året/dom första 2 åren.

Samt att deras hemsida är förbaskat smidig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wabi
Undvik nordea! Inte nog med att deras säkerhet över internet är förbaskat dålig så krånglar de i vanliga affärer i större utsträckning än andra kort. Jobbar själv extra som kassör, och Nordea har en förmåga att strula med uppkopplingen ganska ofta (dvs. att pin-koderna inte fungerar utan man får skriva på ett kvitto). Dessa kvitton tar sedan en jäkla plats i kassan och måste sedan sorteras.

Säkerheten är det inga större fel på. Det är som vanligt användarna som går in och knappar in dubbla skrapkoder efter att de fått ett mail med riktigt dålig svenska.