Supreme Commander-demo i kväll

Permalänk
Avstängd

Jag kan köra på allt på max 1600*1280 upl med 4X AA utan några problem.

Permalänk
Hedersmedlem

En fråga till er med finfina grafikkort. Hur är era grafikinställningar när ni skriver "allt på max"? Jag har bara mobility radeon x600 128MB och som mest på de flesta kan jag välje medium. Finns inte "high" som något alternativ alls. Är det spärrat för jag har så dåligt grafikkort?
För jag när jag trycker på allt på "mitt" max (dvs medium) så tycker jag spelet ser svinbra ut. Kan bara drömma om utifall det verkligen finns "high"-inställningar när man har bra grafikkort.
Har kört flera gånger på skirmish. Egentligen inte så lätt, men expanderar man bara fort och tar många mass-punkter så brukar det gå bra. Och så får man vara bredd på när monkeylorden kommer, typ 40-50 minuter in i spelet...
Jag körde över 3 timmar förut bara för att leka runt, jag hade datorspelaren som en leksak. Hade så fint försvar så min försvarslinje vid (nordvästra) landövergången tog ingen skada alls när det kom en monkeylord. De föll precis framför den och eftersom jag hade flera energiköldar så lyckades den bara slå ut en. Hade en gäng slagskepp också liggandes vid kusten.

Detta spel är så magnifikt. Någon som vet när europa-releasen är?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

16 februari tror jag det var

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

Mmmm vilket spel , blir att investera i SC och Armed Assault på freda.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
16 februari tror jag det var

Jag tittade runt lite och på officiella hemsidan står det 20:e men inget om var. fz.se listar datum till 23:e istället. Jag är bortrest under nästa vecka så 23:e är ju bättre än 20:e iaf tycker jag

Edit:
Men iofs så visar webhallen det som 16:e.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Kör 1280x1024, fullt flås på allt och dubbla skärmar. Helt otrolig spelkänsla.

Garanterat köp den 16:e.

Permalänk
Inaktiv

Fullversionen av spelet äger sönder iaf

Permalänk
Medlem

Uppriktigt sagt tycker jag inte att det ser sååå jäkla märkvärdigt ut med det mesta på high.

Permalänk
Medlem

Hur sjutton uppgraderar man enheter? mass extraction grejerna framför allt?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Hur sjutton uppgraderar man enheter? mass extraction grejerna framför allt?

Tror vissa uppgraderings möjligheter är begränsade i singleplayer delen av demot. Kör du skirmish dock är det bara att markera byggnaden och sedan klicka på dess ikon i den aktiva menyn för att uppgradera.

Permalänk
Inaktiv

Jävla helvetes spel, är på andra uppdraget och byggde precis upp maffigaste armen för att attackera, klart som fan så kraschar spelet >.<

c:\work\rts\main\code\src\libs\gpggal\IndexBufferD3D9.cpp(65) Not available

Module : C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Supreme Commander\bin\SupremeCommander.exe
IncidentCount : 1
IgnoreUntilIncidentCount : 0
Exe timestamp : Jan 12 2007 13:33:48
top=4, count=12
Callstack :
Moho::RD3DTextureResource::SheetSave + 6917 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)
Moho::CD3DPrimBatcher::Flush + 517 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)
Moho::TConVar<unsigned int>::~TConVar<unsigned int> + 4812 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)
Moho::WRenViewport::Render + 1759 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)
Moho::WRenViewport::D3DWindowOnDeviceRender + 528 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)
Moho::WD3DViewport::MSWWindowProc + 1181 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)
Moho::WD3DViewport::OnPaint + 111 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)
wxEvtHandler::SearchEventTable + 82 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)

Permalänk
Medlem

Mmm, äntligen en spirituell uppföljare till Total Anihilation, BEST GAME EVER!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

nja , inte så mycke ta känsla där inte tyckte jag ....

jag utmanar er på TA! om nån vågar

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Hedersmedlem

Demot har aldrig kraschat för mig. Känns som jag sitter bra till för hela spelet.
Nu har jag "spelat sönder" skirmish på demot (den kartan var favoriten i betan också). Men allvarligt så är AI:n knäpp. Bygger små-bottarna, sen till slut lite seige mech och sen monkeylord. Kan den inte liksom vara lite jämn och slåss med lite starkare tier 1 och 2 enheter?
Men Chris har ju sagt att spelet ska vara väldigt moddningsbart. Så alla som vill vara med kan ju börja plugga programmeringsspråket LUA

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

helt gay kär i spelet, suttit i 2 dagar o lirat demot...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Demot har aldrig kraschat för mig. Känns som jag sitter bra till för hela spelet.
Nu har jag "spelat sönder" skirmish på demot (den kartan var favoriten i betan också). Men allvarligt så är AI:n knäpp. Bygger små-bottarna, sen till slut lite seige mech och sen monkeylord. Kan den inte liksom vara lite jämn och slåss med lite starkare tier 1 och 2 enheter?
Men Chris har ju sagt att spelet ska vara väldigt moddningsbart. Så alla som vill vara med kan ju börja plugga programmeringsspråket LUA

AI'n i Demot är inte lika inställningsbar som den i hela vad jag har hört, gick även att ställa in mer i betan. Fanns väl en Easy, en medium och sedan 5st olika hard.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Hmm, konstigt jag verkar inte kunna avinstallera spelet? Finns ingen avinstallation på "START > Progam> THQ" och inte heller "Lägg till eller ta bort program"?
Någon som vet hur jag ska göra?

tack

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Severe
Hmm, konstigt jag verkar inte kunna avinstallera spelet? Finns ingen avinstallation på "START > Progam> THQ" och inte heller "Lägg till eller ta bort program"?
Någon som vet hur jag ska göra?

tack

Kanske blivit något fel vid installationen, jag har iallafall "Supreme Commander Demo" liggandes i lägg till/ta bort program. Testa att installera om det eller så tar du helt enkelt bort mappen bara

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Tack, jag installerade om den och nu syns den på "lägg till eller ta bort program".
Var lite orolig där över att vara tvungen att behålla skitdemot i datorn

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem

Vad kör ni för svårighetsgrad på demots skirmish? easy och medium är ju i princip sandbox mode, men på hard blir jag helt floodad av datorns skräp-bottar och bombplan. En runda var jag nära att slå ut deras commander som dom rushar ut med för att försvara sig med, men annars blir det pisk.

Jag håller med att det vore roligare om datorn byggde något annat än light assault bots och engineers.

Är det någon som vet hur man ska göra med lufttransporterna för att de automatiskt ska plocka upp enheter att skeppa vidare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denad
Vad kör ni för svårighetsgrad på demots skirmish? easy och medium är ju i princip sandbox mode, men på hard blir jag helt floodad av datorns skräp-bottar och bombplan. En runda var jag nära att slå ut deras commander som dom rushar ut med för att försvara sig med, men annars blir det pisk.

Jag håller med att det vore roligare om datorn byggde något annat än light assault bots och engineers.

Håller med. Medium är ju galet lätt medan Hard blir värsta rycket. Tydligen ska det finnas en lätt, en medium och flera olika hard-lägen i fullversionen. Ska gå att bestämma om AIn ska anfalla hela tiden, techa, blandat osv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av denad
Är det någon som vet hur man ska göra med lufttransporterna för att de automatiskt ska plocka upp enheter att skeppa vidare?

Jo, det skulle jag gärna också vilja veta. Vad är den där knappen Ferry?

Permalänk
Hedersmedlem

Du tar en transport, placerar den där du vill att det ska börja ifrån, trycker på ferry-knappen och markerar på var destinationen ska vara.
Sen är det bara att markera sina enheter och högerklicka på den lilla blåa "stationen" som skapas på marken under, då kommer de bli fraktade. Man kan göra detta för fabriker med (men man bör ha en "move to" först så de inte blir ståendes i fabriken). Vill man ha fler lufttransporter som ska hjälpa till med samma rutt så markerar man dem och högerklickar på "stationen".
(alltså inte markera alla och sätta upp ferry-rutten samtidigt).

I hard så räcker det ju inte med att döda hans ACU bara heller
Normal spelomgång på hard för mig i demot:

1. Bygg 2 powergens, 1 massEX, 2 powergens, 1 massEX.
2. Eftersom man byggde dem så lämpligt till så kan man placera sin första fabrik (land) bredvid och få adjency bonus. Man köar upp 5-6 ingenjörer medans fabriken byggs.
3. ACU:n bygger de resterande 2 massEX i basen och bygger fler powergens runt fabriken.

Första ingenjören skickas upp till nordvästra landtungan (?) där den först bygger en linje av barrikader, sen 1 point defence och 1 anti air lite bakom (några rutor så man får rum med lite större point defence i mellan). Sen 1 till anti air, någon point defence etc.
Andra ingenjören har precis kommit ur fabriken nu. Den låter man bygga den östra massEX och den som är inne i "kratern", sedan fortsätter den och bygger upp försvarslinje vid sydöstra landtungan. Men den är det inte så bråttom med.
De resterande 4 ingenjörerna. Kan man göra lite i olika ordning men det ska skickas en till vardera mini-ö där de smackar upp 1-2 point defence och 1-2 anti air innan de bygger massEX. När datorspelaren har åkt dit med någon ingenjör och fått pisk så verkar den inte bry sig om öarna mer så försvaret behöver inte göras allt för starkt.
En ingenjör ska bygga mass EX nordväst och norr om basen, sen fortsätta till nordvästra landtungan och hjälpa till i försvaret, kom ihåg att bygga 2-3 torpedo launchers och en sonar vid kusten för att avvärja fartyg. Detta kan också behövas göras med sydöstra.
Och sist (eller vilken ordning man nu gjorde det) så ska 1 ingenjör bygga hydro elverket. Den kan sedan börja bygga massStorage runt (som ett kors) massEX:arna i basen, när det är gjort börjar man uppgradera dem. Adjency bonusen gör att det blir billigare att uppgradera (7 istället för 10) och de genererar ju mer massa också sen. Så jag brukar börja med sånt här tidigt så man har hjulet rullandet, för härnågonstans så brukar jag få "massa-kris".
Vid lämpligt tillfälle så byggs och uppgraderas de på öarna också.
Direkt efter att alla ingenjörer är ute börjar man bygga stridsbotar.
5 av fyrbenta typen (alltså inte den veka som datorn kommer med), 2 artilleri och 1 anti air, sen sätter jag det på repeat och pekar på strax söder om norra landtungans försvarslinje.
Vid det här laget borde fiendens flygplan komma, och har man 2-3 anti air så singlar de till backen direkt.
Och shipyard kan vara bra att bygga, pumpa ut 3-4 ubåtar och skepp (totalt alltså) sen uppgradera och börja bygga salem-class destroyer (ni vet båten som går på land).
Vid varje försvarslinje så har jag 4-5 anti air och 5-10 point defence. När högre tier blir tillgänglig så bygger jag på med sådana också. Och radar ska man ha! Då kan de skjuta i blindon och ta utt allt. 5-10 tier 2 point defence stoppar det mesta som måste komma inom skotthåll innan det kan skjuta tillbaka. Men glöm inte luftförsvaret, attackhelikoptrarna är envisa.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att demo datorn var skit lätt. Byggde 2mex och 2 powergen. Sedan så gjorde jag en factory där jag byggde 2 scouts och 2 light Kbots med vilka jag åkte och förstörde ensamma enginners med. Sedan så byggde jag 3 enginners som fick bygga lite mass och AA. Med min commander så byggde jag fler landfactorys ur vilka jag byggde heavy Kbots. Anföll med dessa allt eftersom de kom. Mellan 5 och 15 i en grupp. byggde en båthamn med 5 enginners som även fick assistera den sedan. Ur den byggde jag 3st subs och sedan så uppgraderade jag och byggde 1 destroyer som åkte till deras bas och tillsammans med några heavy Kbots förstörde deras commander.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Hmm, demot vägrar starta här.
Programmet bara blinkar till i task manager, men det syns ingen splash screen och inget felmeddelande.

Någon som har en idé om vad som kan vara fel? :/