Permalänk
Medlem

Windows XP på Macbook problem

Vet inte iaf det är Bootcamp / OSX som är problemet eller själva Windows, tror dessutom flest folk med insikt i frågan finns i detta forum. la därför tråden här istället.

Har installerat Windows XP med SP2 via Bootcamp på min macbook pro C2D. Inga problem under installationen just, men windows beter sig däremot väldigt krasst.

Det är hackigt, ljudet fungerar inget vidare, musen "hackar" fram.. Windows är allmänt... "slött och tixigt". När jag skriver t ex så tar det ibland en stund för bokstäverna att komma fram. Vissa inputs registrerar den inte alls...

Låter som problem med drivers? Jag skapade skiva via bootcamp... gick in utan några problem just.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Kanske dum fråga, men du har startat om efter du installerat drivrutinerna?

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Givet

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Så blev det för mig när hårddisken gick sönder.

Visa signatur

Min utvecklingsblogg: http://blog.iostream.cc

Permalänk
Medlem

Fungerar allt som vanligt när du bootar in till OS X igen? I så fall är det inte hårddisken!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

OS X fungerar perfekt.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Prova att installera om Windows. Det är det enda jag kan komma på. Du får nog ta upp det här i Windowsforumet...

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Du skulle ju kunna testa att installera drivrutinerna igen. Av någon anledning var jag tvungen att göra det två gånger innnan jag fick trackpaden att fungera helt.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin