"no plans to develop driver for SPC900NC webcam"

Permalänk

"no plans to develop driver for SPC900NC webcam"

Fick följande svar idag genom en kompis i USA som mailat Philips angående drivar till deras SPC900NC webcam. Tycker det är sanslöst dåligt. Det ska vara deras bästa cam och dom servar inte sina kunder bättre än så? Man kan ju hoppas på att lille Sam bara är illa informerad men ska ni i dagsläget köpa en ny webcam så håll er borta från kära Philips om ni hoppas kunna använda den med skumma okända OS från små udda företag som Microsoft med andra ord.

-

"Dear Sir/Madam,

Thank you for contacting Philips Technical Support.

There are currently no plans to develop a driver for the SPC900NC webcam for use under Vista. If Vista drivers are developed and released, they will be posted at: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?slg=ENG&...

If you need any further assistance, please respond to this email.

Thank you,
Sam
Philips Technical Support Team"

-

In i skamvrån och skäms Philips! Sam...du först!

Permalänk
Medlem

Hah, ja det är verkligen jävla illa att se vad företagen tycker och tänker. Det är som att höra hur Volvo inte levererar med rattar i nya årsmodeller. Dålig jämförelse.. men bara för att förtydliga hur illa det är. Har hört flera exempel. Mitt nuvarande ljudkort från Creative kommer t ex inte få någon ny drivrutin. SB Live! 5.1.. visst den har några år på nacken, men ändå. Med andra ord kan jag kasta den nu, det är det Creative vill. Eller så tror de Vista bara är en fluga.

Fattar inte..

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Precis! Skön jämnförelse. Hade jag suttit med nån skum betaversion av nått udda OS hade jag inget sagt.

Jag kan iofs faktiskt rekommendera dig att byta till ett X-fi kort. Jag gjorde själv det bytet förra året och blev glatt förvånad över förbättringen. Men...mjukvara till det kortet är inte heller släppt än så länge...bara drivar. Men det är väl på g i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på ett avi från posten i dag, och förhoppningsvis ska paketet innehålla ett X-Fi.

Nu har jag gått tillbaka till XP. Känns förjävla träligt, men nu funkar saker igen. Lär vänta ett litet tag innan man ser att ens drivisar finns ute.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Dear Lasse Pamdal

Thank you for your email.

We have already started to release Vista drivers, most of our webcams have Vista drivers available.
But unfortunately the Vista drivers for SPC900NC is not yet finished.
Hopefully it will be released in the beginning of this month, we are sorry for the delay.

We are also available through phone support, tel 08-632 00 16.

Regards,

Thomas Hellberg
Philips Support

fick detta svaret från Philips när jag frågade efter drivrutinen till denna webkamera, så den skall väl komma vad det lider.
Lasse P

Visa signatur

Lasse P

Permalänk
Medlem

Talar folk inte med varandra på företag?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Nej det verkar inte så. Dom hinner kanske bli trötta på varandra på fikarasterna.
Men det var ju trots allt en positiv nyhet. Om "the beginning of this month" dessutom innebär februari så bör de ju kunna vara på gång när som helst.

Nån som vill cama??