Permalänk
Medlem

Klarar Reserator 2 detta?

Klarar Reserator 2 att kyla en C2D E6600 samt ett 8800GTX?

Jag är fullt medveten om att det finns fantastiska mackapärerdär ute som säkert kan frysa nämnda komponenter till istiden men nyckelordet för mig är tyst. Dvs jag överväger Reserator 2 eftersom den är så gott som helt ljudlös. Kan jag hoppas på vettig arbetstemp för CPU och GPU? Huvudsaken är alltså ljudnivån och att tempen är helt OK, förväntar mig inte rumsremperatur på grejorna som man kan få med en aktiv vattenkylning...

Visa signatur

Snickrar på: || Antec P180B || E6600 || Scyte Ninja || 2GB DDR2 6400 || beQuiet! SP 600W || GF7600GT i väntan på något bättre... ||

Permalänk
Medlem

Restarator 2 ger ju inte allt för härlig kylprestanda.

Själv tror jag nog att du bör välja något kraftigare paket, iaf med ditt grafikkort.

Permalänk
Medlem

nu har du ju lite annorlunda saker emot mig men jag som kör reserator 1 är iaf nöjd med temperaturer för att vara passivt, 30-34 grader på cpun om jag trycker på vcoren till 1.7 och 35-40 på gpun, har dragit upp gpun till 50 någon enstaka gång då jag har stressat den med ati tool över en helg.

Permalänk
Medlem

Att jämföra med Byberg är meningslöst, skilnaden i erfoderlig kyleffekt mellan en AMD 3200 + GF6800GS och en C2D 6600 + 8800GTX är väldigt stor.

En E6600 utvecklar ca 2*65W vid load och ett 8800GTX närmre 220W alltså ca 350W värme totalt. Jämför med en AMD 3200 som genererar ca 80-90W och ett 6800GT som uvecklar 60-70W, summa 160 W för Bybergs system. Jag skulle gissa att Resatorn in orkar att hålla en E6600 + 8800GTX vid vettiga temperaturer dels för att flödet är lågt och dels för att värmeavgivningsytan är för liten.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Att jämföra med Byberg är meningslöst, skilnaden i erfoderlig kyleffekt mellan en AMD 3200 + GF6800GS och en C2D 6600 + 8800GTX är väldigt stor.

En E6600 utvecklar ca 2*65W vid load och ett 8800GTX närmre 220W alltså ca 350W värme totalt. Jämför med en AMD 3200 som genererar ca 80-90W och ett 6800GT som uvecklar 60-70W, summa 160 W för Bybergs system. Jag skulle gissa att Resatorn inte orkar att hålla en E6600 + 8800GTX vid vettiga temperaturer dels för att flödet är lågt och dels för att värmeavgivningsytan är för liten.

Du kan ju byta ut pumpen som ingår i systemet men också lägga till en extra pump i reserator systemet för att öka flödet.... Dock lär inte pumpen som ingår orka med mkt mer än att kyla cpu + gpu om du kör med det systemet du tänker använda.

Jag tror inte heller att det borde vara några problem att hålla systemet vid bra temperaturer om man inte skall överklocka.

Permalänk

Man kan få fläktar till aktiva radiatorer ganska så tysta, iaf tystare än de flesta andra komponenter såsom PSU, hårdiskar osv. Jag tror (har inte testat reserator själv) att det är fel ände att optimera bort fläktarna.

Är absolut döds-tyst målet?

Permalänk
Medlem

Jag hade absolut tyst samt massiv prestanda som tanke när jag byggde systemet i sign. Hela datorn gick på 25 000 kr typ. Men reseratorn låter inte ett dugg om man ställer den på något ljuddämpande så vibrationerna inte kan fortplantas. Dock blir det alltid andra komponenter som låter då. Vill du absolut tyst till vilket pris som helst eller hur har du tänkt dig?

Nu är det såklart hårdiskarna och nätagget jag hör. Tror nog reserator 2 klarar av att kyla de där komponenterna, men inte till särskilt bra temps. samma som stock kanske. Men då måste du tänka på att köpa till ljuddämpat chassi, ljuddämpa hds och ett fläktlöst/semifläktlöst nätagg.

Frågan är om de extra tusenlapparna inte är mer värda att lägga på ett riktigt tyst men bra mycket bättre presterande kylningssystem från petra.

Faktum är att såvida du inte har sjukt ljuddämpad låda och nätagg samt hd så kommer dessa komponenter låta mer än de fläktar du har på en trippelradiator.

Annars om du är lite teknisk lagd så finns det ju en länk här på forumet till inventgeek tror jag sidan heter, där dom bygger en dator helt utan rörliga delar. Borde vara det tystaste du kan komma till

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk

Litet tillägg: Som Tullen sa, är du beredd att offra lite temps klarar säkert reseratorn av det, vatten är ju ganska effektivt när temperaturerna blir lite högre. Jag testar just nu ett passivt hemmabygge, kör inget 8800, så jämförelser är dumt . Hur som helst kyler jag CPU, ett 7600GT och till viss del NB.

Med CPUn på 100% och ett idlande grafik-kort verkar Core-tempen på CPU'n stabilisera sig på 62C. Då har jag en vatten/radiator-temp på 38C.

Vidare kan jag reglera flödet (pumpen, en MCP655, ställbar från 3 - 33W) och det verkar inte ha någon inverkan överhuvudtaget på setupen som den är för tillfället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Att jämföra med Byberg är meningslöst, skilnaden i erfoderlig kyleffekt mellan en AMD 3200 + GF6800GS och en C2D 6600 + 8800GTX är väldigt stor.

En E6600 utvecklar ca 2*65W vid load och ett 8800GTX närmre 220W alltså ca 350W värme totalt. Jämför med en AMD 3200 som genererar ca 80-90W och ett 6800GT som uvecklar 60-70W, summa 160 W för Bybergs system. Jag skulle gissa att Resatorn in orkar att hålla en E6600 + 8800GTX vid vettiga temperaturer dels för att flödet är lågt och dels för att värmeavgivningsytan är för liten.

E6600 drar inge 2x65W. TDP är 65W villket är termal design power. Det betyder att man bör dimensionera kylningen över helhet för 65W för att inte övrerskrida max tillåtna temp. Det inebär att den kan dra mer men inga 130W inte. Sedan är det inte så ofta man kommer över TDP värdet och man kan oftast bara nå 80-90% av teoretiska max värdet för processorn utan koreckt lab utrustning avsett just för såna typer av tester men det är inte specielt intresant å ha en C2D som dyr labb lödkolv.

Kolalr man itnels datablad så uppskattar intel med en hum gissning att C2D E4300-6700 kan dra max 75A och vid 1.3V betyder det ca 100W men som sagt så kan man i regel inte stressa en processor till mer än ca 80% av dess teoretiska max effeckt så 80W skulle duga fint som referens när man dimensionerar skin kylning.

Sedan drar ett 8800GTX ca 130-140W full load i spel och man bruakr sällan komma högre än ca 160-165W men då får man stresa det ordentligt. Så jag skulle nog tro att du kan dimensionera kylnigen för ca max 240W men rent typiskt så lär det nog allstra runt 210-220W max. Om reserator 2 klarar det vet jag inte. Lättaste är då om dom anger nåt C/W värde för reserator 2 kylaren så kan du helt enkelt ta det gånger effeckten å slänga å rumstempen så kan du räkna ut vad för temp du komemr få på vattnet. Sedan har du ett delta T på akka kylblocken med så får du räkna ut den delen med.

men det är rätt svårt å räkna på såna här saker då det oftast itne fins tillräklgit med koreckt angiven information om effekter och kylförmåga på produckterna man ska använda.

Permalänk
Medlem

Kul med lite respons och rejäla inlägg i ämnet!

Chassiemässigt har jag redan ett ljuddämpat sådant (någon tyckte det skulleb ytas). P180B är bra för ändamålet och hårddiksupphängningen är bra. Lite läsljud från hårddisken är inget jag går i taket över, däremot ogillar jag fläktöjud (om det inte framgått redan ).

När det gäller nätagg har jag ett tyst redan nu (av de med fläkt) men har lystet spanat på Nesteq's externa nätagg som, om uppgifterna stämmer, rullar 99% av tiden helt utan fläkt igång.

Det var därför jag var sugen på att kyla cpu och gpu med en tyst reserator och bara ha 2 riktigt tysta fläktar för chassiventilering (har controler för tempgivning och fläktstyrning) som får snurra så lite det bara går.

Jag är helt med på att det kostar att dämpa bort de "sista" decibelen och 100% tyst blir det aldrig men lika mycket som jag vill ha det tyst lika mycket är det ju kul att mickla med det hela.

Vattenkylning med radiator utrustad men en trave fläktar låter iaf på pappret som en inte så jättetyst ösning, även om det lär kyla fint. Men jag har inget emot att bli tillrättavisad på den punkten.

Visa signatur

Snickrar på: || Antec P180B || E6600 || Scyte Ninja || 2GB DDR2 6400 || beQuiet! SP 600W || GF7600GT i väntan på något bättre... ||

Permalänk

När jag satt med en P4 northwood på 3.4Ghz och ett ATI X800Pro så räckte det bra med en Reserator 1.0 men när jag uppgraderade till en Athlon 64 4000+ och ett ATI X1900XT så fungerade inte Reseratorn längre... Då just den modellen klarar av att kyla max 200W.

Alternativet hade varit att köpa en till Reserator men då drar det iväg i pengar räknat. Har använt mig utav Antecs nätagg Phantom i 350W utförande när jag hade P4 och X800Pro men när jag bytte processor och grafikkort bytte jag nätagg till 500W modellen av Phantom.

Det finns att köpa en radiator som klarar av att kyla allt i en dator helt passivt det finns här:

http://www.vcore.dk/shop/ac-airplex-evo-758p.html

Ogillar man oljud så finns det inga alternativ, fläktarna måste bort. Dom som påstår att prylar med fläktar är ljudlösa har troligen en lätt hörselskada...

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Jag blev nog skrämd av en fläkt när jag var liten

Tack för tipset på "monster"-radiatorn. Ska genast läsa test.

Visa signatur

Snickrar på: || Antec P180B || E6600 || Scyte Ninja || 2GB DDR2 6400 || beQuiet! SP 600W || GF7600GT i väntan på något bättre... ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Att jämföra med Byberg är meningslöst, skilnaden i erfoderlig kyleffekt mellan en AMD 3200 + GF6800GS och en C2D 6600 + 8800GTX är väldigt stor.

En E6600 utvecklar ca 2*65W vid load och ett 8800GTX närmre 220W alltså ca 350W värme totalt. Jämför med en AMD 3200 som genererar ca 80-90W och ett 6800GT som uvecklar 60-70W, summa 160 W för Bybergs system. Jag skulle gissa att Resatorn in orkar att hålla en E6600 + 8800GTX vid vettiga temperaturer dels för att flödet är lågt och dels för att värmeavgivningsytan är för liten.

Vattnets flöde har oehört liten effekt. Om det är ett lågt flöde kommer vattnet att bli varmare när det har lämnat CPUn och GPUn, däremot får det då längre tid i radiatorn och hinner kylas av mer.

Permalänk

Jag bygger gärna på tråden med frågan om någon vet att det skulle vara möjligt att få resonabla temps med en Reserator 2 på mitt system i sign. (även för mig skulle tystnad var GULD då min burk är att jämföra med en jumbojet... egentligen inget jag direkt stör mig på, men det skulle vara grymt bekvämt med tystnad)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Tror jag börjar lite baklänges istället.

Behöver du all denna prestanda på Cpu och Gkort ? om inte kan det vara en ide att välja lite svalare komponenter som redan går att kyla passivt.
En Opteron Dual undervoltad (ej nerklockad) med passiv kylning typ Ninja eller bättre och ngt passivt kylt kort ur 7900 GS/GT eller 7950 ?
Tillsammans med 2,5 tums Hdiskar, så har du en hyffsad rigg som säkert både blir billigare och enklare att få totalt tyst.

Alternativ är att du tittar på möjligeterna att förpassa datorn till ett annat rum där den inte stör dig och köra trådlöst (eller lååånga kablar) till tgtbord mus och monitor.

Tror även att du skulle kunna öka prestandan på Reserator 2 markant genom att modda dit ett par sådana här som blåser an på radiatorn.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=325741
Dessa är tysta vet jag av personlig erfarenhet och jag antar att jag är lika ljudkänslig som du...

Jag inser attt mitt svar inte riktigt är vad du efterfrågar, men all typ av seriös feedback är väl av godo ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Men jag har ju redan en passiv Ninja på min CPU
Och passit kylt 7600GT (som jag förstås vill byta ut tille tt bättre kort utan att få en massa nytt fläktljud).

Byta CPU och hålla sig kvar vid ett svagare grafikkort är inte lösningen. På den ljudnivån är jag liksom redan .-)

All feedback är välkommen, jajemän. Även om jag inte riktigt är lockad att gå på den linjen eftersom jag redan är där. Och att sätta fläktar på Reserator 2 känns lite bakvänt ärligt talat.

Visa signatur

Snickrar på: || Antec P180B || E6600 || Scyte Ninja || 2GB DDR2 6400 || beQuiet! SP 600W || GF7600GT i väntan på något bättre... ||

Permalänk
Medlem

Nästan ALL kylning involverar flyttande av luft...

Det går ganska enkelt att klocka tex ett 7900GS till dubbla prestandan av ett 7600GT, så det jag säger är ju inte svagare precis..
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=34406
och det finns vassare...

Ninjan är mycket bra, men den är inte toppen längre...

Ditt system/konverteringar handlar om avsevärda belopp...gör dig själv en tjänst och provköp/provlyssna pa en av de Noctua fläkter jag länkade till, så kanske....

Problematiken med värmeväxling, som sker naturligt....är att det är en ganska långsam process...javisst varmluft stiger osv...men testa att rikta en 120 mm fläkt på ca 500 rpm på en hdisk som kanske håller 40-50 C utan...helt plötsligt har tempen sjunkigt till kke 30 C...

Stick ut näsan ur en halsduk när du har nosen i -30...gör det när det är vindstilla...och gör om det när det blåser 20 sekundmeter...det ena är ingen fara ...det andra kommer göra så du aldrig kommer få en fru om du insisterar.
Tempsen är icke ändrats, det är FORTFARANDE minus 30 C...

Get the point ?

Samma princip gäller alla värmeväxlare... se till att växla luften runt snabbare än vad naturen medger så....därav lågvarvede Noctuor riktade mot/uppåt reseratorn...mmm jjo jag fattar vad du menar med bakvänt, men du letar efter bra prestanda och tyst lösning...alla medel som funkar är bra ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Men om reseratorn behöver fläkt för att klara det hela bra kanske en helt annan lösning (som jätteradiatorn som tipsades om ovan) är en bättre väg att gå än Reserator 2.

Jag har kikat på just de fläktarna du nämner och funderat på att testa med sådana först innan jag tar några vattenkylningssteg så där är jag helt med dig. Funderat på att ge dem en chans iaf. Om inte annat är det väl inte fela tt ha någon väldigt tyst visp inne i lådan även vid externt monterad vattenkylning för att få lite drag runt de komponenter som inte har ett vattenblock på skallen? Eller vågar man köra fullständigt vindstilla?

Men när det gäller grafikkort är jag helt enkelt ute efter ett mycket bättre (av en rad skäl) och med stöd för DirectX10 så 7900 faller bort hur eller hur. Jag vet, Dx10 är inte här på bredfront än osv men det jag gör är att planerar för ett uppgraderingsprojekt så både det och Dx10 som vardagsmat blir verklighet först om ett tag

Som jag skrev tidigare så är jag med på att det kan komma att kosta en del men förutom tystnaden är det ju kul att pyssla lite också.
Uppsakattar definitivt alla svar. Kul att se åsikter som blir motiverade också!

Visa signatur

Snickrar på: || Antec P180B || E6600 || Scyte Ninja || 2GB DDR2 6400 || beQuiet! SP 600W || GF7600GT i väntan på något bättre... ||

Permalänk
Medlem

bygga ut reseratorn....

Jag funderar om man skulle kunna bygga på Reseratorn med typ extra pump och radiatorn (med tysta undervoltade fläktar eller utan om det går?) för att förbättra kylprestandan men inte öka ljud volymen..

ps. går det att köra "vanliga" radiatorer utan fläkt?

Permalänk
Medlem

Bygger du ett ordentligt vattenkylningssystem från grunden kan du komma undan med två undervoltade fläktar och fortfarande få överlägsen prestanda jämfört med köpe-kit. Dessutom är ljudnivån på t.ex. 120mm undervoltade fläktar i 7V nästintill ljudlösa även om du har dem utanför lådan.

Visa signatur

/Bob

Permalänk
Medlem

Frågan är bara hur bra kylningen blir om man kör med ner voltade, fläktar med låg rpm....??

http://www.silentpcreview.com/article695-page2.html#nexus har dom ett bra test med tysta fläktar

Permalänk
Medlem

Har du en bra radiator, t.ex. PA120.2 eller .3 så kyler dom ett grovt överklockat system alldes utmärkt på 7V. Det kan tilläggas att en Nexus är en undervoltad Yate-Loon Sx-12. Dessa går att få på Petrastechshop.com för 140sek för 4 st eller 42kr styck.

http://www.petrastechshop.com/12yalod1cafa1.html

Visa signatur

/Bob

Permalänk
Medlem

Varför känns det som att svaret på frågan "hur kan jag passivt kyla mitt system" alltid blir "använd en fläkt"?

Är det verkligen så kört att kyla CPU + GPU (av vassare modell) helt passivt? Eller beror det på att här mest hänger överklockare som ser ritkigt låga temps som prio 1 och att relativt få ens brytt sig oma tt ens testa att bygga mot helt passiv kylning?

Hur ex en fläkt upplevs i ljudnivå är ju lite subjektivt, beror ju på ambient noise också. Den som alltid har radio/musik på stör sig knappas tpå fläkten i datorn. Den som bor nära en stor väg och har tvåglasfönster lär inte heller höra sin dator. Kan säga att i det rum jag sitter är väldigt lite bakgrundsljud, ingen väg i närheten, tysta grannar, jag spelar inte musik medan jag arbetar osv...

Mycket möjligt att ett par av de fläktar som rekommenderats här egentligen skulle göra mig nöjd men "bara för att" så blir jag ju än mer sugen på att kyla allt passivt.

Visa signatur

Snickrar på: || Antec P180B || E6600 || Scyte Ninja || 2GB DDR2 6400 || beQuiet! SP 600W || GF7600GT i väntan på något bättre... ||

Permalänk
Medlem

Saken är väl den att det finns en risk att du kommer att vilja ha bättre efter ett tag och då är väl frågan snarare om det är värt att slänga ut pengar på saker som du ändå inte kommer att vara helt nöjd med och inte använda särskilt länge. Jag talar av egen erfarenhet

Om du monterar allt utom radiatorn intern i din P180B som du monterar på baksidan i fläkthålen och kör en fläkt på lägsta möjliga varvtal kommer du garanterat knappt att höra den och samtidigt få oöverträffad kylningsförmåga. Dessutom har du MÖJLIGHET att skruva upp fläktarna om du nu skulle vilja få lite extra kylning. Det är en win-win situation i mina ögon.

Visa signatur

/Bob

Permalänk
Medlem

Om tyst är huvudordet för dessa enormt kylningskrävande komponenterna skulle jag köpa:

DDC ultra med petras/plexi top då den är en mycket kraftfull pump och
nästan ljudlös som orkar med

Ett Apogee GT CPU block då det presterar bäst just nu, speciellt på
flerkärniga CPU:er.

1x TermoChill PA 120.3
1x TemroChill PA 120.2

Sen skulle jag köra hela chassit fläktlöst utom 1 fläkt som blåser ut luft bakifrån,
skulle modda för en stor fläkt på låga varv.

3 radiatorn kan du montera på taket till chassit, 2:an bör rymmas inne i chassit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aranoch
Varför känns det som att svaret på frågan "hur kan jag passivt kyla mitt system" alltid blir "använd en fläkt"?

LOL

Precis så tycker jag också att det känns. Jag vet hur det är, jag tillhör också gruppen extremt fläktkänsliga. Sedan urminnes tider har jag brottats med att tysta min dator och nästan alla andra förstår inte varför: "Vadå bygga ljuddämpande låda, din dator låter ju knappt nåt alls!" Är en kommentar jag fått många gånger. Suck, om man bara vore lika hörselskadad som alla andra.

Jag funderar precis som du på att bygga ett prestandasystem med knäpptyst kylning och är också inne på Reserator 2. Det jag föreslår att du gör, vad jag kommer att göra om ett halvår, är att köpa 2 st Reserator. Kanske en Reserator 1 för CPU och NB och en Reserator 2 för GPUn. Eller varför inte 2 Reserator 2 och även köra vattenkylt PSU och hårddiskar.

Alternativt bygga en egen mega-reserator, köpa ett begagnat element (den vanliga vita sorten) för nån hundring och koppla in nån billig vattenpump på detta och sedan köra med Zalmans olika kylare på de olika komponenterna. Ju mer du "sprider ut" effekten på en större area desto lägre blir temperaturen.

Det hela blir lätt överdrivet, visst. Men precis som du så börjar jag bli mer och mer sugen på att bygga ett sånt här system, bara för att visa att det går.

Permalänk
Medlem

Är fast i samma. Har lenge letat efter en passiv vattenkylning till 8800gtx pluss en core2 q6600 har igentligan tänkt kyla moder kort samt ramminne också.

Mitt krav är att det ska vara tyst inte att det ska va clockvänligt.
Fungera som normal kylning altså fast tyst och stabilare.
Det kens som att det borde gå med en Reserator 2.

Men har även funderat på att anvenda en bilkylare de är inte så dyra och är större men inte för stora.
Efter att läst detta är men mer sugen på det
http://www.nordichardware.se/Artiklar/?page=4&skrivelse=31

Permalänk
Medlem

Har kört Reserator 2 med 6700 och 6800 + 1900xtx och grejerna kokade i princip efter några timmars spel. Hade cpu klockad mellan 3-3,4, gick inte att ta på kylaren efter 2-3 timmar på full load. 1900XTX går ju varma också.

Visa signatur

Lian Li V3000+ Intel 14900K Alphacool Core 1 Aurora Asrock Z790 Nova Wifi Asus RTX 4090 TUF Corsair Vengeance DDR5 7200 32 Gb, Razer Blackshark V2 Pro Be Quiet Dark Power Pro 1200W Custom loop EK XTOP Revo Dual D5 EK-Quantum Vector² Strix Quantum Surface 3 X 480 + 360 + 140+240 X-flow Push/Phobya Supernova 1260 990 Pro 2 tb 3 x 980 Pro 1 tb Raid 0 LG 34GN850-B

Permalänk
Medlem

uppar denna lite, då jag tänkte kyla min e6600, nb och mitt 8800gts, borde inte reserator2 palla det? klockar ju inte, så värme e ju inget probs för mig, vill bara att den ska vara tyst och funka stabilt.

Vad finns det annars för alternativ?

mvh Jonny

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk
Avstängd

hittils finns inga vanliga produkter som inte kunnat kylas av reserator 1 & 2.
de flesta tester som gjort visar att systemet generellt kyler bättre än luft.

här är vattenblocket för 8800 Ultra för RESERATOR
http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=272&code=021