Så min rumskamrat limmade fast CPU kylaren...

Permalänk
Avstängd

Så min rumskamrat limmade fast CPU kylaren...

En liten lustig historia, hur man inte behandlar en dator:

Så min lite udda rumskamrat hade alltså limmat fast CPU kylaren till sin 2 år gamla Celeron Cpu. Tydligen hade han pajat socketen på moderkortet under byggandet så det enda sättet var att limma fast kylaren. Bravo!

Det fungerade, nja, ett tag tills en dag, då vi satt och kolla på TV tillsammans, då kylaren tackade och gav sig iväg. Undrar hur länge den Celeron pallade med, men den tokdog mitt framför ögonen på oss iaf.

Hans ögonsten finns inte mer kan man säga, jag var föga chockad eftersom jag tycker livslängden för länge sedan passerat hans skräpburk. Han å andra sidan ansåg han sig ha förlorat ett kraftpaket till dator. Han visade innan upp stolt sina 7000 poäng i 3dmark 2003.

Nu försöker han kränga datordelarna till överpris också. Han vägrar fatta att han sitter på skräp. Jaja jag låter han hållas.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

stora ord från någon som sitter med en sempron

men vad hade han använt för lim?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
stora ord från någon som sitter med en sempron

Stora ord för någon som sitter med 2 anmärkningar

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Stora ord för någon som sitter med 2 anmärkningar

nu ska vi inte bli såna, jag menade inget illa.
sen kanske anmärkningarna har något med att göra att jag skrivit tio gånger så många inlägg som du har.

Men jag blev lite nyfiken, limmade han med typ karlsonsklister eller var det något termiskt lim?

Permalänk
Medlem

Camper:
Hans ögonsten finns inte mer kan man säga, jag var föga chockad eftersom jag tycker livslängden för länge sedan passerat hans skräpburk. Han å andra sidan ansåg han sig ha förlorat ett kraftpaket till dator. Han visade innan upp stolt sina 7000 poäng i 3dmark 2003.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Kraftpacket

Permalänk
Medlem

kan då säga att en sempron e bra mycket kraftfullare än en celeron då.
men hur kommer det sig att han gillade sin celeron så mkt ?
själv tycker jag det är världens mest misslyckade processor.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hockexx
kan då säga att en sempron e bra mycket kraftfullare än en celeron då.
men hur kommer det sig att han gillade sin celeron så mkt ?
själv tycker jag det är världens mest misslyckade processor.

Nej det kan man inte säga då det finns flera olika sempron och celeron modeller.
det där är som att säga att en volvo är bra mycket kraftfullare än en saab.
Jag syftade på att han klagade på en polares budgetrigg när han själv satt med budgetgrejer.

Hur som helst verkar trådskaparen ha försvunnit.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
Nej det kan man inte säga då det finns flera olika sempron och celeron modeller.
det där är som att säga att en volvo är bra mycket kraftfullare än en saab.
Jag syftade på att han klagade på en polares budgetrigg när han själv satt med budgetgrejer.

Hur som helst verkar trådskaparen ha försvunnit.

Det finns budget och sedan skräp, kollade när han spelade FEAR i 800x600 och det var en uppvisning i Lag-fest.
Det må hända att det finns bättre Celeron än hans 2.9Ghz. Men det han sitter på och försöker kränga är inget annat än skräp.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
[B]stora ord från någon som sitter med en sempron

En Sempron körandes i 2700 MHz är inte att leka med så länge man inte kör med någon dator alls i sin signatur. Bah!

Permalänk

ALLA semprons måste ju vara snabbare än celeron, vid samma MHz dvs.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

hehe jag kan meddela att även jag har limmat fast en cpu kylare detta var en P4 där ena skruven som hollar fast kylarn gått av och fastnat inne i håler och jag hade då inte ens ork att försöka få ur den så jag tog fram superlim tuben den satt dock som berget och lossnade aldrig mer (tills blixten tog den.. fråga inte hur jag lyckades få av skruven bara )

Permalänk

Lite offtopic, men jag lyckades bryta av en sånn där kopparskruv till tuniqen. Lite paff man vart över sin styrka Såg dock på andra forum att andra också lyckats med det.
Fick iaf ersätta den med en vanlig från järnhandeln, kostade under 5 kr för en bunt så ingen större skada skedd

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
ALLA semprons måste ju vara snabbare än celeron, vid samma MHz dvs.

Nej, Celeron-m är snabbare än en Sempron vid samma klock.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Det var en lustig tråd...men vad är syftet med den ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Det undrar jag också men oavsett så känns det som den tog ett jättekliv åt fel håll nånstans där vi andra inlägget

Permalänk
Medlem

Sitta o snacka skit om sin polares grejjer kan han göra men att någon kommenterar hans egna utdaterade utrustning tål han tydligen inte. MIKET intrissant

Rolig historia dock. Men man kan ju klara sig med en sån dator utan problem beror ju helt på vad man gör med den. Men att skryta med 7000 3dmark03 poäng är väl inte det smartaste kanske

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk

Inte klaga på sempron nu
Nog för att det är en budget cpu, men med lite klock så börjar dom rocka
Fördelen är oxå att dom är lättklockade (i alla fall rev E6).
50% överklock på min nu med stock kylaren och den går inte över 50c load i coretemp (smartguardian visar lite över 40c) efter flera timmars orthos körning.

Superpi 1M på 38-39s med 218 Mhz på minnena och med 2.5-3-2-7 timings, inte allt för tokigt skulle jag säga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
nu ska vi inte bli såna, jag menade inget illa.
sen kanske anmärkningarna har något med att göra att jag skrivit tio gånger så många inlägg som du har.

Men jag blev lite nyfiken, limmade han med typ karlsonsklister eller var det något termiskt lim?

Nämen titta, jag har skrivit nästan lika många som du och jag har 0 anmärkningar.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Nämen titta, jag har skrivit nästan lika många som du och jag har 0 anmärkningar.

En del har tur

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jag har kört med kylpastelimmet på en 200mhz och en fet kylfläns ett bra tag och den sitter där än, så det är ju inget fel bara att det blir mindre skoj när den lossnar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
En del har tur

Kanske är hans hjärnceller som klarat honom från anmärkningar?
Tur är mer som att hitta ett inte så tuggat tuggummi på gatan som man kan snaska på eller när man inte får ett så jättestort sår när man trillar av sin cykel.

Permalänk

Re: Så min rumskamrat limmade fast CPU kylaren...

Citat:

[...]ansåg han sig ha förlorat ett kraftpaket till dator[...]

Sånt som kallas packetloss?

Nä, för dåligt, ska banne mig sova nu innan jag kommer på fler...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
Nej det kan man inte säga då det finns flera olika sempron och celeron modeller.
det där är som att säga att en volvo är bra mycket kraftfullare än en saab.
Jag syftade på att han klagade på en polares budgetrigg när han själv satt med budgetgrejer.

Hur som helst verkar trådskaparen ha försvunnit.

Det är inget fel på Saab. Och nej en Volvo är inte bra mycket mycket kraftfullare är en Saab. :(.

PS: Saab är bra mycket snyggare än Volvo

Permalänk
Medlem

Jag ska också limma fast en duron 600 på en kylfläns för den är rätt fett chippad annars misstänker jag att den chippas för sista gången om någon skulle råka stöta i burken den ska sitta....surfburk får det bli av den *flinar*

Visa signatur

Extremist inom OC

Permalänk
Medlem

Off topic.
Volvo har alltid gjort världens tråkigaste och tröttaste motorer. Inget vrid, inget roligt ljud. Sjukt tråkiga turbo motorer också. (bortsett från S60 T6R)
Saab är bäst SÅ DET ÄR SÅ !

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Off topic.
Volvo har alltid gjort världens tråkigaste och tröttaste motorer. Inget vrid, inget roligt ljud. Sjukt tråkiga turbo motorer också. (bortsett från S60 T6R)
Saab är bäst SÅ DET ÄR SÅ !

Hehe exakt saab for life

Permalänk

Denna tråd verkar inte ha något syfte kanske låsas?

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Avstängd

altså jag håller med föregående talare såsom många komenderar denna tråd så är det klart att vissa slutar med anmärkningar läs reglerna så kanske ni slipper sånt att sen en snubbe limmar fast sin prolle gör att han får skylla sig skälv då processorn Dör ...limmet är inte direkt anpassad för att kyla ner processorn utan mer att värma upp den o om processorn är varm klart att limmet släpper lycka till :=)

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd