Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Nes och Snes-spel

Jag har på senare tiden börjat spela en del Nes och Snes, men har nu rätt tomt på spel och skulle vilja ha lite tips på spel. Båda som man kan lira en och två spelare på, som man kan ha roligt med, som inte tar slut direkt och så. Seså, fyll på tråden

Permalänk
Medlem

NES:

Super Mario Serien
Megaman Serien
Final Fantasy Serien
Zelda

SNES:

Super Mario World
Zelda: A Link To The Past
Megaman X1, X2 & X3
Street Fighter II Turbo
Mortal Kombat
Shadowrunner

Ja, finns en del att kika på.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

cyme du glömde ett spel till SNES som (jag iaf kanske inte talar för alla men) är riktigt kul speciellt om man är 2 Rock N Roll Racing

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Rock "n" Roll Racing rockar sannerligen

Street Racer var kul i multi, allafall på den tiden då det begav sig. kunde lira fotboll o grejer med bilen.

Betydligt snyggare än Mario Kart var det ju också, mindes att jag tyckte det var skitsnyggt.

Permalänk

snes: Breath of fire 1 och 2

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem

Undrar bara hur f*n man kan tipsa om FF serien till NES men inte till SNES?!
Nog för att jag själv gillar retro, men det var inte alltid bättre förr

RPGs till SNES gillar jag själv, men dem får du troligtvis inte tag på för någon rimlig summa pengar.

Chrono Trigger, Secret of Mana (Seiken Densetsu) och såklart FF serien borde du nog kolla in om du är rik.

Annat gott jag gillar på SNES:
Micro Machines II (fastnat för multiplayern), Bomberman, Super Castlevania IV

Orkar inte riktigt gå igenom några fler favoriter. Hoppas du hittar någon av dem gamla godbitarna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antonjonsson
snes: Breath of fire 1 och 2

Ett måste om du gillar oldschool RPG:n. (SNES) Jag skulle dessutom lägga till Lufia spelen.

Till NES är mina favortispel Metal Gear-spelen, Super mario, Kid Icarus, Metroid.

Sedan så klart alla tidigare nämnda spel. Rock N Roll racing är det bästa 2p spelet till SNES.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

SNES: Lost Vikings ! Gjort av sillicon synapse som senare blev till företaget Blizzard, som har gjort starcraft, warcraft, diablo serierna och wow givetvis.

zelda a link to the past är också givet.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

donkey kong country liren, speciellt 1&2, är nog överlägset bäst på snes

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Rock N Roll racing är det bästa 2p spelet till SNES.

Världens bästa spel! Vet inte hur många kvällar man suttit med det tillsammans med polare Så satans bra spel och musiken äger allt ;>

Permalänk
Medlem

SNES: Chrono Trigger, Terranigma

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

Rock "N" Roll Racing Var verkligen Kickass!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Undrar bara hur f*n man kan tipsa om FF serien till NES men inte till SNES?!
Nog för att jag själv gillar retro, men det var inte alltid bättre förr

Jo vet, jag gillar dom till SNES med, med hjärnan räcker inte alltför långt på morgonen är jag rädd

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Förutom alla trevliga Mario-spel så kan jag till NES rekomendera:

Blades of Steel
Ishockeyspel. Härligt simpelt och roligt spel att köra i multiplayer.

Chip and Dale: Rescue Rangers
Ett av mina absoluta favoritspel till konsolen. Musiken är underbar och känslan är på topp. Enda minuset är att det är för enkelt och för kort.

Permalänk

Probotector, Super Probotector, Lemmings, theme park, sim city, rygar, finns mycket mer men kommer inte på just nu, får väl dra en edit senare.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.