Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

Roligare än jag trodde, flyter på fint också även på mitt system. Som vanligt så var dock EAs tidiga videos extremt överdrivna. Men riktigt bra spel för övrigt.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Måste säga att demot är helt sinnesjukt underbart, även om något obalanserat men fan alltså... EA har lyckats för... första gången?

Fan... WUNDERBAUM

Jag tycker att EA Games lyckas mer och mer nu för tiden. Visst kan deras spel innehålla några störiga buggar men det får man ta.

Permalänk
Medlem

Fps

Hjääälp

Vad kan jag göra för att öka fps:en...
För den verkar vara låst på 30?

Och nää..Det är inte datorn det e fel på

Visa signatur

PD

Permalänk
Medlem

du kan inte, den är låst precis som doom vid ett visst fps.

Permalänk
Medlem

Jag provade demot igår, den var riktigt bra! Tyvärr så verkade inte mitt grafikkort klara av den helt, pixlarna på träden såg lite skumma ut, iaf på skirmish. Men annars så flöt det på bra, inga lagg eller seghet.

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Ingen som har klarat av Nod på Hard i Skrimish (utan handikapp osv)? Har försökt flera gånger men det är ju helt omöjligt..

Tyckte att medium va omöjligt i början, men till slut så vet man hur datorn attakerar. Just nu spelar jag mot Hard, precis som medium så va de svårt i början men till slut busenkelt.

Allt handlar om att bygga väldigt fort och få fram pengarna snabbt, sen är de bara att skicka ett gäng Zonetroopers i deras bas.

Datorn verkar vara lite buggad när man mosar hans attacker eller så är han helt enkelt dum i skallen, dem senaste matcherna mot hard bygger han inte ens superweapons, bara samlar på sig en massa pengar. Får ta å testa brutal nån gång snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
du kan inte, den är låst precis som doom vid ett visst fps.

Tack för svaret..!
dock väldigt trist att bara ligga i 30fps :/

Visa signatur

PD

Permalänk
Medlem

Vilken dator räknar ni som hard mm? Det finns ju en massa olika. "turtle, rusher etc"

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Balanced på hard syftar de väl på.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nub
Tyckte att medium va omöjligt i början, men till slut så vet man hur datorn attakerar. Just nu spelar jag mot Hard, precis som medium så va de svårt i början men till slut busenkelt.

Allt handlar om att bygga väldigt fort och få fram pengarna snabbt, sen är de bara att skicka ett gäng Zonetroopers i deras bas.

Datorn verkar vara lite buggad när man mosar hans attacker eller så är han helt enkelt dum i skallen, dem senaste matcherna mot hard bygger han inte ens superweapons, bara samlar på sig en massa pengar. Får ta å testa brutal nån gång snart.

Har du något tips på hur man ska tjäna pengar snabbast? Lättast är väl att ta över båda tiberium fälten, men jag hinner knappt till den första innan jag blir helt sönder bombad.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Vilken dator räknar ni som hard mm? Det finns ju en massa olika. "turtle, rusher etc"

Man ska köra med hard AI och rusher. Då är det svårt

Permalänk
Medlem

Turtle måste vara lättaste att köra.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Åfan *skäms*, nu har jag gjort bort mig. Såg inte att det fanns en separat inställning till för svårighets grad. De hade ju gömt den så väl.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Turtle måste vara lättaste att köra.

Den är nog att datorn bunkrar med sina armeer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Har du något tips på hur man ska tjäna pengar snabbast? Lättast är väl att ta över båda tiberium fälten, men jag hinner knappt till den första innan jag blir helt sönder bombad.

Ta över båda är väll lite taskigt mot datorn, jag tar bara över en å låter datorn ta den andra.

Börjar med att bygga en till Harvester så fort jag byggt War Factory, efter en stund när jag fått tillräckligt med försvar på Tiberium fälten så bygger jag 1 Refinery där och skickar dit en av dem 2 Harvester jag har i min bas.
När jag har klarat av dem första vågorna av fiendes attacker bygger jag en till Refinery vid Tiberium fältet, när jag har 2 Refinery vid fältet så börjar jag bygga Tech Center osv... Allt som allt ca. 5 harvesters och 3 refinery klarar jag mej på.

Försvaret vid Tiberium fältet i början av striden ser ut så här: 5 Predators, 1 Rig, 3 Missle Squads, 2 Rifle Squads och en Guardian Cannon så fort Surveyor har packat upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nub
Ta över båda är väll lite taskigt mot datorn, jag tar bara över en å låter datorn ta den andra.

Börjar med att bygga en till Harvester så fort jag byggt War Factory, efter en stund när jag fått tillräckligt med försvar på Tiberium fälten så bygger jag 1 Refinery där och skickar dit en av dem 2 Harvester jag har i min bas.
När jag har klarat av dem första vågorna av fiendes attacker bygger jag en till Refinery vid Tiberium fältet, när jag har 2 Refinery vid fältet så börjar jag bygga Tech Center osv... Allt som allt ca. 5 harvesters och 3 refinery klarar jag mej på.

Försvaret vid Tiberium fältet i början av striden ser ut så här: 5 Predators, 1 Rig, 3 Missle Squads, 2 Rifle Squads och en Guardian Cannon så fort Surveyor har packat upp.

Tack för svaret! Det här ska testas snart.
Jag brukade ösa på med Missile Squads i början och sticka till ett tiberium fält på en gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Den är nog att datorn bunkrar med sina armeer.

Yup han bygger bara hela tiden, skiter i att anfalla. Han är inte offensiv alls, man klarar hard och brutal relativt lätt mot en turtle.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Yup han bygger bara hela tiden, skiter i att anfalla. Han är inte offensiv alls, man klarar hard och brutal relativt lätt mot en turtle.

Jo det bör ju vara lättare. Men det beror jo på vad som datorn deffar med ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Jo det bör ju vara lättare. Men det beror jo på vad som datorn deffar med ;).

Skicka iväg en atombomb så är det borta, eller förstör hans powerplants. Så simpelt tyvärr. A good offense is the best defence.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Någon som vet om det kommer att komma ut nått MP demo innan releasen ? Skulle va kjempe najs o testa sina taktiker mot en spelare med hjärna.

Undrar också om nån vet vilka MP modes som kommer finnas med ? Något speciellt eller bara vanlig deathmatch ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk
Någon som vet om det kommer att komma ut nått MP demo innan releasen ? Skulle va kjempe najs o testa sina taktiker mot en spelare med hjärna.

Undrar också om nån vet vilka MP modes som kommer finnas med ? Något speciellt eller bara vanlig deathmatch ?

Antar att man kommer kunna använda "Team Deathmatch", dvs att man delar upp lagen, 2vs2 etc. Eller till och med 2vs2 mot 2vs2 = 4 team som strider mot varandra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Skicka iväg en atombomb så är det borta, eller förstör hans powerplants. Så simpelt tyvärr. A good offense is the best defence.

Haha. Jo det är också en strategi. Fast ion cannon är bättre ;).

Kan man inte spela som det nya laget i demot?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Haha. Jo det är också en strategi. Fast ion cannon är bättre ;).

Kan man inte spela som det nya laget i demot?

Näh om det inte finns nån hemlig kod eller liknande som tillåter det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Näh om det inte finns nån hemlig kod eller liknande som tillåter det.

Lite har de allt sparat till fullversionen

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Tråkig spel. Kult B-filmer visst men själva spelet är lika ny som Tiberiun Sun var när den kom ut hahaha...Dock bättre grafik i C&C3

- Byggnader poppar upp från ingenstans

- Kösystem??? Hallå? Gammal skitsystem som borde ha dött med dinosarier. Visst kan du ha flera fabriker men du kan inte ens markera vad du vill bygga i förtid och måste hela tiden klicka sig fram, markera det som är byggd i "systemet" och sedan ta den för att placera på kartan så det ploppar upp där...Snacka om osmidig och föråldrat system...Skarattretande.

- Flygplats för max 4st "helikoptrar" hahaha.

- Som NOD kan man bygga de stora mechs, uppgradera till 2st lasrar sedan blanda med enheter som är bra mot flyg och vanliga soldater så kan man förstöra allt i sin väg sen...Tunkrush på fötter! Weeeee!

- Många grejer är precis som innan. Fattar inte varför så många gillar det här spelet. SupCom är så mycket bättre på alla sätt och viss. Speciellt när det gäller strategier. Man kan planera sina attacker på så många olika sätt i SupCom och ha massiva strider medan C&C3 tar oss tillbaks till det förflutna och återuppfinner begränsningar som skulle ha eliminerat för länge sedan.

Det positiva skulle då vara grafiken samt att man kan följa matcher via gratisspel man hämtar hem plus att man har komentatorer. Frågan är om nån verkligen kommer vilja ha folk som tjatar i bakgrunden när man blir överkörd av några mechs med mopeder/apc:s gång efter gång...

Nej tack till C&C3 för min del. Kommer hålla mig till Supreme Commander.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Tråkig spel. Kult B-filmer visst men själva spelet är lika ny som Tiberiun Sun var när den kom ut hahaha...Dock bättre grafik i C&C3

- Byggnader poppar upp från ingenstans

- Kösystem??? Hallå? Gammal skitsystem som borde ha dött med dinosarier. Visst kan du ha flera fabriker men du kan inte ens markera vad du vill bygga i förtid och måste hela tiden klicka sig fram, markera det som är byggd i "systemet" och sedan ta den för att placera på kartan så det ploppar upp där...Snacka om osmidig och föråldrat system...Skarattretande.

- Flygplats för max 4st "helikoptrar" hahaha.

- Som NOD kan man bygga de stora mechs, uppgradera till 2st lasrar sedan blanda med enheter som är bra mot flyg och vanliga soldater så kan man förstöra allt i sin väg sen...Tunkrush på fötter! Weeeee!

- Många grejer är precis som innan. Fattar inte varför så många gillar det här spelet. SupCom är så mycket bättre på alla sätt och viss. Speciellt när det gäller strategier. Man kan planera sina attacker på så många olika sätt i SupCom och ha massiva strider medan C&C3 tar oss tillbaks till det förflutna och återuppfinner begränsningar som skulle ha eliminerat för länge sedan.

Det positiva skulle då vara grafiken samt att man kan följa matcher via gratisspel man hämtar hem plus att man har komentatorer. Frågan är om nån verkligen kommer vilja ha folk som tjatar i bakgrunden när man blir överkörd av några mechs med mopeder/apc:s gång efter gång...

Nej tack till C&C3 för min del. Kommer hålla mig till Supreme Commander.

Och jag som tycker att SC är så kasst på alla sätt och vis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
*Massvis med relativa åsikter*

Du har nog missat att själva poängen med konceptet är att det följer med så länge det fungerar och binder sig till serien. Folk tror att allt måste vara så nyskapande när det bevisligen inte krävs större förändringar från något som fortfarande uppskattas och fungerar.

Ingen gråter för att du inte tillhör den generationen som uppskattar det.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Någon som testat Breaking the demo FPS cap?
http://www.ppmsite.com

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Håller med ArtMan, C&C3 är patetiskt jämfört med SupCom.
Gammalt spel i ny förpackning.
Gillar heller inte grafikstilen. Dock bra optimerat, men ändå fulare än SupCom maxxat. Nu pratar jag om de tunga grafiska effekterna. Designen vet jag inte riktigt. Alla ripple-effekter och dylikt är blä.
Känns som sten-sax-påse jämfört med SupCom.
Nukes i SupCom > Ion Cannon. (Finns inget finare än atomexplosioner)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockasin
Håller med ArtMan, C&C3 är patetiskt jämfört med SupCom.
Gammalt spel i ny förpackning.
Gillar heller inte grafikstilen. Dock bra optimerat, men ändå fulare än SupCom maxxat. Nu pratar jag om de tunga grafiska effekterna. Designen vet jag inte riktigt. Alla ripple-effekter och dylikt är blä.
Känns som sten-sax-påse jämfört med SupCom.
Nukes i SupCom > Ion Cannon. (Finns inget finare än atomexplosioner)

Har du ens maxat C&C3 än? Skulle inte tro det.. faktum är att SC ser mycket sämre ut, går inte att jämföras precis. SC ser ut som något från 2004, men allting är väl relativt.
Och så får du inte glömma att det finns nukes i C&C3 också