Enchanted Arms på xbox360

Permalänk
Medlem

Enchanted Arms på xbox360

Har nu tänkt att köpa en xbox360 och har kollat på något spel att köpa med om jag nu inte köper begagnat.
Men iaf till saken. Bra rollspel?
Kollat lite på Enchanted Arms som verkar fett lovande får jag säga, någon som vet nåt mer om det?

//redflip

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Det är ett basic JRPG, inget direkt märkvärdigt. Inget som sticker ut, vare sig spelmässigt eller storymässigt. Iniget dåligt direkt, ingenting man kommer ihåg att man spelat om ett par veckor bara.

Rollspel är det ont om, Blue Dragon är väl det lir som förhoppningsvis kommer att vara något minnesvärt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Rollspel är som sagt inte Xboxens starka sida. Det finns inte en bråkdel så många som till playstation. Dock finns 3 av världshistoriens bästa rollspel till xbox:

- Knights of the old republic
- Knights of the old republic II
- Oblivion

Enchanted arms är ett JRPG så är det sånna du helst spelar så skulle du nog bli gladare med ett playstation i tv-bänken.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Rollspel är som sagt inte Xboxens starka sida. Det finns inte en bråkdel så många som till playstation. Dock finns 3 av världshistoriens bästa rollspel till xbox:

- Knights of the old republic
- Knights of the old republic II
- Oblivion

Enchanted arms är ett JRPG så är det sånna du helst spelar så skulle du nog bli gladare med ett playstation i tv-bänken.

Mjo, vet också att xbox är lite svagt på rollspel. Men jag har inte pengar att köpa ett playstation 3 som exempel. Och är inte så sugen på ett ps2 för jag vill vara med i next-gen gänget, så att säga, hihi

Fable 2 då?
Det verkar lovande, tycker jag iaf

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Det är ett basic JRPG, inget direkt märkvärdigt. Inget som sticker ut, vare sig spelmässigt eller storymässigt. Iniget dåligt direkt, ingenting man kommer ihåg att man spelat om ett par veckor bara.

Rollspel är det ont om, Blue Dragon är väl det lir som förhoppningsvis kommer att vara något minnesvärt.

Säger bara Mass Effect! Blue Dragon, mest troligt bara ett nytt " Press X to procced to next cut-scene" japansk RPG. Oj höll på glömma random encounters som fan för att gömma att spelet är 3h långt

Permalänk
Medlem

Vet att man helst inte ska länka till andra forum etc. men denna listan tycker jag är riktigt grym om man vill ha en översikt av RPGs till X360.

http://loading.se/forum.php?thread_id=10925