Vad är det svåraste ni har varit med om i ett spel?

Permalänk

Super Mario Sunshine. När vattenkanonen började snacka, kände jag för att brista i tårar.

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk
Medlem

Myst 1 var ju grymt svårt, spelade ingen roll vilka muttrar man vred på så gick det inte klara första "banan", helt otroligt hur många timmar jag har suttit med det spelet, typ 10 år sen jag spelade det senast men när det var nytt så spelade jag det galet mycket även om det var det sämsta spelet genom tiderna.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

kom på en annan sak nu . Gran Turismo 3. det är iofs inte så svårt, men att få 100% verkar lite mer utmanande. jag har 98,9% nu. och allt är klarat i mina ögon. för det är väll inte tänk att man ska slå alla tiderna på time attack, eller va de heter, inne på arcarde mode. för de sparas ju inte endå, men single race och allt inne på 'worlden' e done. skumt

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Copa
Ecco the dolphin... kommer ingenstans.. simmar bara runt i början och har inte en aning om vad man ska göra

Du skall hoppa så högt du kan, man får ju lite hints av polarna som simmar runt där

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Det är nog Ninja Gaiden till xbox, har nog aldrig spelat ett svårare spel än det.
Men det är så satans kul så det är det värt!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
kom på en annan sak nu . Gran Turismo 3. det är iofs inte så svårt, men att få 100% verkar lite mer utmanande. jag har 98,9% nu. och allt är klarat i mina ögon. för det är väll inte tänk att man ska slå alla tiderna på time attack, eller va de heter, inne på arcarde mode. för de sparas ju inte endå, men single race och allt inne på 'worlden' e done. skumt

hm har för mig att det var någon bugg i ett GT spel så att man inte kunde klara 100 %. kan ha varit i GT2 dock då jag hörde att dem först la in ett drag race "läge", turnering elr ngt men sedan tog bort det. Men att de fortfarande hade kvar att 2 % av spelet räknades in i den delen.

Annars då.. hmm har du vunnit alla bilar? Guld på alla race? Guld på alla delar inom alla certs?

Permalänk
Medlem

Första bossen i Prince of Persia: Two Thrones... galet dåligt designad encounter så att lyckas tajma sina hugg rätt är ju fan omöjligt, bara för det så måste jag nog prova igen ikväll. Skit, jag tycker spelet i övrigt är hur bra som helst, men just den encountern... nej. Och det hjälper ju inte att man måste titta på det jävla lore-introt inför varje försök heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
hm har för mig att det var någon bugg i ett GT spel så att man inte kunde klara 100 %. kan ha varit i GT2 dock då jag hörde att dem först la in ett drag race "läge", turnering elr ngt men sedan tog bort det. Men att de fortfarande hade kvar att 2 % av spelet räknades in i den delen.

Annars då.. hmm har du vunnit alla bilar? Guld på alla race? Guld på alla delar inom alla certs?

aha . okejdå .

jepp, har guld i allt som går att plazera sig i .
allla bilar vet jag inte om jag har. kanske är det då

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Det svåraste jag var/är med om i ett spel är i Viewtiful Joe, i kapitlet "The magnificent five" på V-rated. Helt omöjligt!

Permalänk

NFS Underground 1 på svåraste svårighets graden var helt omöjligt.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

The dig.. hitta den där jävla mini pixeln på "sista väggen" tog mig 3 månader, skitspel

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Kan inte säga om det är det svåraste, men The Last V8 (C64) är bland det svåraste jag kan komma på.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

bucky o´hare till NES är fan omöjligt!

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Gamla nintendo-spel var ratt nara totalt omojliga. For att namna nagra:

Battletoads tex har jag inte ens klarat med emulator, gav upp tillsist.

Ikari Warriors, nagon som _nagonsin_ klarat det utan "ABBA-fusket"?

Cobra Triangle, grymmt skont spel dar man korde en bat och skulle klara en del olika uppdrag. Tog mig evigheter att klara det men lyckades tillsist och fick se varldens samsta slut, ar val i och for sig from mitten av 80-talet sa kan inte klaga for mycket :D.

Har sakert glomt av en del spel men de gamla nintendo 8-bit var helt underbara for det mesta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibymafayhas
Ikari Warriors, nagon som _nagonsin_ klarat det utan "ABBA-fusket"?

Det känns som att "ABBA" är en del av spelet. Det känns nästintill omöjligt att klara av annars. Jag menar, när jag var som bäst på Ikari Warriors så körde jag väl "ABBA" uppskattningsvis 20-25 under spelets gång. Utan det klarar man knappt första banan.

Dessutom så verkar det vara inbyggt på ett sådant sätt att när man väl kört "ABBA" några gånger så blir det svårare att knappra in på något skumt sätt. Tillslut behöver man trycka in det en hel jäkla massa gånger för att man överhuvudtaget ska få tillbaka sin gubbe.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
aha . okejdå .

jepp, har guld i allt som går att plazera sig i .
allla bilar vet jag inte om jag har. kanske är det då

jävlar.. du måste fan vara skillad om du har tagit guld på alla certs tycker jag fan e det svåraste som finns. Kul dock att dem gjort så att man verkligen alltid har ngt att sträva efter

Permalänk
Medlem

R-Type 3 är troligen det svåraste jag någonsin spelat, svårighetsgraden på dom senare banorna är helt sinnessjukt brutal och det krävs timmar av nötande för att ta sig förbi vissa passager. Men vilken glädje när man väl lyckas.

Permalänk
Medlem

Googlade lite...
Det här liret verkar rätt sinnessjukt:
http://www.gamediggity.com/story.php?title=Hardest-Video-Game...

Jag som trodde jag lirat dryga spel med jobbiga bossar... pah =D

Visa signatur

C2D E6600@3,3 GHz, ASUS P5B Dlx WiFi, Sapphire X1900XT, 2 GB Corsair XMS2 PC8500, Audigy 2 ZS, WinXP Pro SP2.

Permalänk

world of warcraft måste nog vara det svåraste spelet, har lirat sen det släpptes men har inte klarat av skiten ännu.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk

Sista bossen på Doom 2 ( svåraste svårighetsgraden) ... Jag klarade det PRECIS med alla fusk som finns till det spelet förutom odödlighet dåra Om någon har klarat han utan fusk så bjuder ja på pizza och öl ( bevis är såklart ett måste ^^ )

Visa signatur

Xbox 360 gamertag: Neonx019

Permalänk

Helt klart när jag och en kompis lirade Halo 2 coop på legendary. Hela spelet klarade vi. Usch vad svåra vissa bitar var...första banan, alla snipers och så klart den biffiga slutbossen var i svåraste laget.

Permalänk
Medlem

Tja...
Silent Hunter III och Act of War: High Treason-kampanjerna var väl aldrig alldeles för lätta!

Permalänk
Medlem

The Lion King till SNES. Ruskigt svårt spel för en åttaåring
Vattenfallet på Hakuna Matata-banan speciellt...

Visa signatur

q6600 | 4gb | 8800 GTX
t7500 | 2gb | 8600M GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mosser8
The Lion King till SNES. Ruskigt svårt spel för en åttaåring
Vattenfallet på Hakuna Matata-banan speciellt...

Fanns det även till PC? Jag spelade ett lejonkungen-spel på farsans laptop för många år sen och jag lyckades aldrig klara av det

Permalänk
Medlem

Armbrytningen i Iron Lord på Atari.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Sista bossen i watchers keep ((bg2))var inte så jäkla svår bara man fick till tricken. Nånting som var svårt var de där 5 snubbarna som kommer innan man kan dra ner dit....

De var då inte roliga, Prövade minst 10-15 olika skill setups på dom. Men kul ställe. Watchers keep = 100% utmaning helat tiden. Demonen på nivå tre var också ganska knepig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Crawler
Sista bossen på Doom 2 ( svåraste svårighetsgraden) ... Jag klarade det PRECIS med alla fusk som finns till det spelet förutom odödlighet dåra Om någon har klarat han utan fusk så bjuder ja på pizza och öl ( bevis är såklart ett måste ^^ )

Det är väl inte så jobbigt? Har för mig jag lyckades på svåraste, eller om det var näst svåraste.. kommer inte ihåg.. gällde bara att vara snabb och undvika alla jäkla monster och träffa han i skallen på första försöket

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Knäcka "vuxen"-koden i larry 1 innan jag fick reda på "fusket".. hihi..

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk

Ghost n Goblins till nes e ingen lek... Ikari warriors, utan fusk e med ganska omöjligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Det är väl inte så jobbigt? Har för mig jag lyckades på svåraste, eller om det var näst svåraste.. kommer inte ihåg.. gällde bara att vara snabb och undvika alla jäkla monster och träffa han i skallen på första försöket

Det är väldigt stor skillnad på näst svåraste och svåraste, att klara 4:e banan på svåraste i Doom 2 är en gratulationsvärd bedrift i sig..

Visa signatur

01000010011011110101101001101111