Vad är det svåraste ni har varit med om i ett spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joel.lindgren
Men, men.... va? Tre sidor och folk nämner några äventyrsspel och lätta actionspel.

Ingen som spelat The Ripper? Ska något spel tituleras som världens svåraste spel så ger jag en megastark röst på detta spel.

DRiv3r är ett ganska svårt spel men man klarar av det mesta på några försök toksvårt.

The ripper? Menar du Jack the ripper?
Haha, Driv3r är ju helt knäppt ibland, speciellt när det gäller biljakterna. Den man ska jaga har typ dubbelt så snabb bil som en själv, och när man krachat med bilen så där ~10 gånger så vill man inte ens försöka mer :/ I alla fall inte jag

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Blast Corps-banorna Oyster Harbour och Diamond Sands är sjuka... klarade klarade den sistnämnda en gång men aldrig den förstnämnda. Fanns en till bana som var svår de första gångerna, den där man ska först åka tåg med traktorbilen och därefter spränga stora hus med TNT. Första gången jag var nära på att klara den (efter många kärnkraftsbilsexplosioner) råkade en TNT-låda stå i vägen för kärnkraftsbilen...
Blast Corps är enligt min åsikt en av de mest genialiska spelidéerna någonsin.

En annan sak som jag aldrig klarat av är Mario-arkadspelet i Donkey Kong 64. Det är ju helt omöjligt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
zelda oot.. tog mig 7 år att varva

shit! antingen är du riktigt kass elelr så spelade du inte så ofta

Det tog mig typ 2-3veckor vill jag minnas att klara. Och jag köpte det nån dag efter det kom. Kan inte varit mer än typ 14år (kanske 15år) då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
shit! antingen är du riktigt kass elelr så spelade du inte så ofta

Det tog mig typ 2-3veckor vill jag minnas att klara. Och jag köpte det nån dag efter det kom. Kan inte varit mer än typ 14år (kanske 15år) då

Köpte det när jag var runt 9 år tror jag.. spelade ibland, tyckte om att vara på gården (= mjaaaaaaah (= mys var det

Permalänk
Avstängd

att få 100 kills på 15 min i half life 2: deathmatch på internet

ett mål jag hade hehe ^^

fast nu kör jag med gravitygun

Permalänk
Medlem

Skitsamma vad alla era andra prestationer är, prova att köra igenom MGS2 på Euorpean Extreme, där mina vänner har ni en utmaning...

Permalänk
Inaktiv

Zaturn87 been there done that, även gjort det med metal gear 3

Permalänk

Ninja gaiden till xbox på hard var fan inte att leka med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Kom på ett spel till som jag aldrig klarade. Final fantasy 7 på PS2. När man möter slutbossen och aset byter skepnad 3-4 gånger istället för att dö knäckte mig psykist en hel sommar fram till slutbossen var allting ganska enkelt.

Nu vet jag iofs att du skrev detta för ungefär tre år sedan men jag är ändå nyfiken:

Hur lyckades du? Spelade faktiskt igenom spelet för lite mer än en månad sen från scratch (för tredje gången). Jag hade visserligen precis allt på max i hela spelet så Sephiroth (stavning?) hann inte ens attackera innan han var död.

Mer än 100 000 eller så i liv kan han omöjligt ha haft?

Som sagt, du skrev det för över tre år sedan men blev lite fundersam?

Har även tagit kål på alla weapon två av gångerna jag varvat spelet.

Dock så har jag aldrig försökt att klara spelet vid den level man är på då man får möjligheten direkt.

Jag har alltid velat att klara allt som går, att komma in i Midgar igen osv

Okej, kanske en aning onödigt inlägg men iaf...

Annars, det svåraste, ehm? Racet i Mafia, få 100% på alla Driving Schools i GTA:SA samt nåt uppdrag Driver i GTA:VC tror jag.

Annars vet jag inte... Handlar ju oftast att spela om just det elementet otaliga gånger till man klarar något.

Tack för mig och ha en underbar helg!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Trojan till NES... spelet var inte svårt utan kontrollen var usel.... det gick knappt att hoppa.. sen varannan vartrejde gång man tryckte så hoppa han jätte lågt sen helt plötsligt så flög man upp .... SKIT SPEL. Kasta skiten!

Visa signatur
Permalänk

notpron, valfri bana efter lv 10

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Avstängd

Ironstorm

Sprang runt på tåget i 1 år tror ja!!!! Uninstall!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Svåraste jag vart med om måste vara psx konverteringen av R-type, totalt omöjligt...

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
shit! antingen är du riktigt kass elelr så spelade du inte så ofta

Det tog mig typ 2-3veckor vill jag minnas att klara. Och jag köpte det nån dag efter det kom. Kan inte varit mer än typ 14år (kanske 15år) då

oot kan man klara på 2-3 dagarsn spelande om man känner för det. fast känslan ligger kvar i år

Water tempel är lite krukigt men kul, gillar när man slåss med spegelbilden.

annars något som är jobbigt är när man ska leta reda på alal 100 skulls är förvissoligen inte svårt om man tittar på kartan fast de allra sista kan vara jobbiga spec när man ska åka tillbaka som ung eller stor.
annars när man ska raca med kaninmannen på ängen och få masken är lite småtjurigt ibland allt. eller att leta reda på den sista poh'n? för att få den 4de flaskan

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Är det någon som lyckades greja alla platina-medaljer i Blast Corps? Det var ju helt groteskt svårt!

Permalänk
Medlem

klarade sista "banan" på sista licens i gran turismo 3. Körde nog lätt en 5 timmar bara på den banan om inte mer Men fan va grym man blev på monte carlo banan sen då!!

Permalänk

Halo 2 legendery är sjukt svårt!

Det är med sista bossen i slutet! Det går inte att döda han! Jag satt en hel dag och skött och slog han men han dog aldrig, det är den enda banan på halo 2 som jag inte har klarat på svåraste!

Permalänk
Medlem

efter 3 minuter på första banan på Earthworm Jim till sega mega drive... fattade faan inte hur jag skulle komma upp på en avsatts, satt i 3 dar med bara den skiten tills jag fatta hur jag skulle göra. så jäääävla förbannad!!!!

Permalänk
Medlem

Ikaruga är väl inte så fasligt svårt? Klarar man bara att hålla sig vid liv första banorna så brukar man ha tjänat liv nog att klara hela spelet även om man dör mycket. Genren är full av betydligt värre spel.

Permalänk
Medlem

varva barbie å nötknäpparen!

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Är det någon som lyckades greja alla platina-medaljer i Blast Corps? Det var ju helt groteskt svårt!

Tammefan för svårt, minns kvällen när jag och mina vänner var så höga på socker och nötte det hela natten.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Är det någon som lyckades greja alla platina-medaljer i Blast Corps? Det var ju helt groteskt svårt!

Ahh!

Får fan flashbacks från när man var hos gamla polaren som hade n64 och vi lirade det....fy satan vad svårt det var

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
När jag skulle döda Baal i diablo2 LoD på hell när jag var lvl 20 ^^

Det är inte bara svårt, det är omöjligt vid lvl 20 i hell. Var det svåra eller omöjliga spel vi pratar om?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dark P
vet inte om det var det svåraste, men det var lätt det största spel ögonblicket jag varit med om, The Butcher i Diablo, när man öppnade dörren till hans rumm, och han kommer kutandes ut, "fresh meat", glömmer det alldrig, världens bästa spel

word.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det svåraste jag har varit med om i ett spel är nog WaterTemple i Zelda:Ocarina of Time!
Har spelat det tre gånger, och klarat det helt själv en.

Åh fy fan vad jag hatade Water Temple i Zelda spelet.

Kommer fortfarande inte åt ispilarna, så jag säger väl att det är det svåraste atm.

Visa signatur

Nej tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TCO1992
Riven eller Myst... Lika svåra allihop.

Eller hur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sputte
The ripper? Menar du Jack the ripper?

Nej han menar "The Ripper". Kultspel!

Link:
http://www.gamespot.com/pc/adventure/ripper/index.html?tag=re...

För övrigt håller jag med folk som skrivit bilracet i Mafia!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Delta till C-64

Visa signatur

Extremist inom OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steeler
Det enda jag kommer på är biltävlingen i Mafia. Vet inte hur många gånger jag körde det för att klara det.

Den är en klassiker! Va jag svor!

Den ändrades dock i fösta patchen och efter det var den jättelätt. Underbart spel i vilket fall.