Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Archos lanserar mediaspelaren 704 Wifi

Permalänk
Melding Plague

Archos lanserar mediaspelaren 704 Wifi

Tillverkaren Archos har idag lanserat mediaspelaren 704 Wifi. Det är en trådlös spelare som har inbyggd hårddisk och en 7-tums pekskärm. Tillbehören till den gör även att man kan spela in tv-program eller montera in den i nackstöd på bilar.

Läs nyheten: Archos lanserar mediaspelaren 704 Wifi

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt om man kunde köra linux på den. Skulle bli en billig umpc.

Permalänk
Medlem

Oooh najs. WLAN, webläsare, mail, läser PDF etc. Nästan som en dator, fast utan tangentbord. Vore schysst att sitta t.ex. på skolan, behöva lite information och söka reda på det, läsa lite forskningsartiklar (som givetvis är PDF!) etc.

Det enda jag stör mig på är VARFÖR I HELVETE den inte stödjer xvid t.ex? Man skulle rymma så många fler filmer. Ofta man behöver HD-kvalitet eller ens DVD-kvalitet på en sådär pytteliten skärm?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det enda jag stör mig på är VARFÖR I HELVETE den inte stödjer xvid t.ex? Man skulle rymma så många fler filmer. Ofta man behöver HD-kvalitet eller ens DVD-kvalitet på en sådär pytteliten skärm?

Jo precis, satt å funderade på en sådan här men nu vettifan, måste man ju koda om allt man vill se på den... vad är det för mediaspelare i en sådan där? om den inte ens klarar xvid :S
är alla deras spelar så här begränsade?

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

Fint men palla lägga så mycket på en sån grej

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk
Medlem

skulle smälta in bra i MR2:an

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Jag har en 604 Wifi och den spelar xvid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExXo
Jo precis, satt å funderade på en sådan här men nu vettifan, måste man ju koda om allt man vill se på den... vad är det för mediaspelare i en sådan där? om den inte ens klarar xvid :S
är alla deras spelar så här begränsade?

Permalänk
Medlem

kan man använda den för att styra andra datorer??
Exempel, jag letar efter en sådan här grej för att kunna logga in eller helt enkelt använda som en riktigt vass fjärris..

någon som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nartub
Jag har en 604 Wifi och den spelar xvid.

"Play a large variety of video files, including MPEG-43, WMV5 and protected WMV5 and read MPEG-4 AAC/H.264 (.MP4 QuickTime files), MPEG-2, and VOB with optional software plug-ins (available on this website)"

"variety of video files, including", de nämner ju inte alla format, bara att den klarar de ovan.

Jag vill ha den till att skicka över foton till när man är ute å reser, raw-bilderna tenderar att äta upp mitt minneskort :S
Ska man bara ha en hårddisk till sådant så är de inte spec billiga ändå, dessutom kan man ju kolla på skiten i denna

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

704 WiFi

Beställt 704 spelaren nu, precis vad jag har väntat på. Reser en del och jobbar på sjön så den lär passa mig som handsken. Kanske något stor fysiskt, men 604 har för lite minne för mig. 160GB för samma pris som 80GB denna veckan på 704.
Därimot så stör det mig lite att de inte skickar med lite mer tillbehör, och att man får betala för plugins känns riktigt illa, för 600€ kunde det gott ingå. Jag brukar vilja betala för det jag använder men i detta fallet hade jag myglat om det gick Är på sjön i detta nu, men kommer hem i mitten av april, kan dra en rapport om spelaren då om intresse finns.