S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk

Hjälp jag hittar inte ut!
Jag är i psi-labbet och har hittat liket efter Ghost och ska tillbaka ut igen. Men hisschaktet kommer man inte upp igenom och nån annan väg hittar jag inte?

Kanske det nämndes nåt om en secret tunnel i ett meddelande jag fick när jag plundrade liket men då hade jag fullt upp med att beundra den nya fina suiten i mitt inventory.

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk
Medlem

Hål i marken i cellen bredvid.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeRonk
Hål i marken i cellen bredvid.

Tackar

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk
Hedersmedlem

Har nu klarat spelet, kul att det finns alternativa slut beroende på hur man har spelat. Lite tråkigt dock att spelet är så buggit som det faktiskt är. Kunde tex inte få det "riktiga" slutet för att jag inte fick en quest av Ghost.

Kan ju vara ett tips till alla som spelar just nu.

Om ni vill ha möjlighet att få alla de slut som finns se till att göra questen "Find Strelock's stach" innan ni gör Lab-X16 questen.

Permalänk

Du missade poängen jag försökte få fram med bondfilmerna. Trots att de första bondfilmerna kostade så lite att göra har de spelat in mer pengar än de nya filmerna och de är faktiskt också bättre. Det samma gäller datorspel. Om RA95 släpptes idag skulle man säga "vad i helvete är detta för grafik?!" och sedan efter att ha testat det ett tag, vilket man självklart skulle göra av nyfikenhet, skulle man säga "WoW! Äntligen ett bra RTS!".

Om nu STALKER har undermålig grafik som jag konstaterat och styrningen inte bjuder på något nytt och vapnen har usel och orealistisk känsla, vad återstår? Storyn och stämningen säger du. För att göra en bra story krävs inte mer än en person och angående stämningen kan jag bara säga WTF.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Har nu klarat spelet, kul att det finns alternativa slut beroende på hur man har spelat. Lite tråkigt dock att spelet är så buggit som det faktiskt är. Kunde tex inte få det "riktiga" slutet för att jag inte fick en quest av Ghost.

Kan ju vara ett tips till alla som spelar just nu.

Om ni vill ha möjlighet att få alla de slut som finns se till att göra questen "Find Strelock's stach" innan ni gör Lab-X16 questen.

Vart plockar man upp den då?
Minns inte från mitt första varf och är inne på X16-questen. Dock bara aktiverat den. Flummar mest bara runt nu och tar varje krök och letar och kikar i varje vrå jag hittar just nu. 15-20 timmar spelade denna gång och inte ens framme vid hälften av main-storyn (Tog mig igenom på 15-20 timmar första gången)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Vart plockar man upp den då?
Minns inte från mitt första varf och är inne på X16-questen. Dock bara aktiverat den. Flummar mest bara runt nu och tar varje krök och letar och kikar i varje vrå jag hittar just nu. 15-20 timmar spelade denna gång och inte ens framme vid hälften av main-storyn (Tog mig igenom på 15-20 timmar första gången)

Streloks stash är i kloakerna under research institute, där du borde ha träffad på din första osynliga och synnerligen otrevliga humanoida mutant. Du klättrar upp i ett rör och hittar en flashdisk och lite andra saker.

Sen må jag bara fråga, ni som spelat klart spelet (gärna utan att spoila) när man kommit fram till Stadion (eller station) i staden efter man stängt av brain schorcher så fick jag se en liten cutscene där der sprang en massa boars innuti vad som ser ut som en idrottsarena med snipers och andra styggheter längs läktarna. Dock direkt efter jag fick se den laddade den en ny bana och jag stog på en bro, sprang över den och fick lite problem med snipers och militärer med VLA rifles. Tror jag är vid Chornobyl powerplantet, men ser ingen markering på kartan om det och försöker jag centrera kartan på mig hoppar den bara runt och zoomar in och ut helt random. Grejen är att samma sak händer om jag laddar om.
Ska kanske tillägga att jag inte sprang igenom garaget efter att ha lett dit Duty stalkersarna utan sprnag upp igen och letade rätt på Peytronånting(området man är i) hidden stash, och fick information om en hemlig väg in (secret lab). och sprang sedan vidare till Vad som visades som målet på "main questen".
En sak till, den där hemliga dörren man ska öppna är det den som är nere i brainschorcher labbet som man inte får någon kod till?

Permalänk
Medlem

Hejsan, Jag har precis börjat spela stalker, jag har inte kommigt långt. Det jag vill veta är var man kan köpa saker som gör att man blir av med radioaktiviteten. Jag har hittat några Vodka flaskor som tar bort de. Men jag har bara 2 st ungefär och dem tar slut rätt snabbt.

Lite irriterande när jag inte vet vart jag får tag på dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Du missade poängen jag försökte få fram med bondfilmerna. Trots att de första bondfilmerna kostade så lite att göra har de spelat in mer pengar än de nya filmerna och de är faktiskt också bättre. Det samma gäller datorspel. Om RA95 släpptes idag skulle man säga "vad i helvete är detta för grafik?!" och sedan efter att ha testat det ett tag, vilket man självklart skulle göra av nyfikenhet, skulle man säga "WoW! Äntligen ett bra RTS!".

Om nu STALKER har undermålig grafik som jag konstaterat och styrningen inte bjuder på något nytt och vapnen har usel och orealistisk känsla, vad återstår? Storyn och stämningen säger du. För att göra en bra story krävs inte mer än en person och angående stämningen kan jag bara säga WTF.

Men dom första Bond filmerna var typ de första av sitt slag, vilket självklart bidrar till högre tittarsiffror. Sen har dom ju varit ute i många år nu och säljer fortförande. Men nu tycker jag det handlar mer om smaksaker. Detta är inget för dig helt enkelt, så sluta klaga och lira något annat istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Hejsan, Jag har precis börjat spela stalker, jag har inte kommigt långt. Det jag vill veta är var man kan köpa saker som gör att man blir av med radioaktiviteten. Jag har hittat några Vodka flaskor som tar bort de. Men jag har bara 2 st ungefär och dem tar slut rätt snabbt.

Lite irriterande när jag inte vet vart jag får tag på dem.

Det finns vodka och sprutor mot radioaktivitet. Du kan antingen köpa det av traders eller hitta dom på döda människor. Sprutorna är betydligt bättre och lättare att släpa på. Dom blir allt vanligare ju längre in i spelet du kommer.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Hackelihasselback...
Har kunnat spela spelet i 1280x1024 med Full HDR på en gammal P4 3,0 GHz med ett 7800GS kort nu, men har precis kommit fram till Army Warehouse(efter ca 25 timmars spelande, vill inte att det ska ta slut) och jäklar vad det hackar...
Vad är det som är skillnad här jämfört med allt annat? Spelet blir nästintill ospelbart ibland...
Någon som upplevt samma sak?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

stäng av dynamic lightning

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Streloks stash är i kloakerna under research institute, där du borde ha träffad på din första osynliga och synnerligen otrevliga humanoida mutant. Du klättrar upp i ett rör och hittar en flashdisk och lite andra saker.

Asså men den får man ju automatiskt innan X16-questen....... Dåså.... *skrattar*
F*N vad jag kännermig DUM nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
stäng av dynamic lightning

Ja vägrar.. dock ändrade jag till 1024x768 och det såg ut som skräp.. men man får väl köra där tills Army warehouse är avklarat..
Någon som vet om det är nya vakter som spawnar där hela tiden eller är det ett begränsat antal.. har skjutit ned hur många som helst ju...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Ja vägrar.. dock ändrade jag till 1024x768 och det såg ut som skräp.. men man får väl köra där tills Army warehouse är avklarat..
Någon som vet om det är nya vakter som spawnar där hela tiden eller är det ett begränsat antal.. har skjutit ned hur många som helst ju...

Begränsat antal om du håller på attackerar Freedom lägret.
Dock kommer det förstärkningar på typ 15 män efter ett tag genom stora ingången

Permalänk
Medlem

Någon som klarat spelet?
jag kör enbart mainquest nästan, går runt och dödar det mesta annat, har dödat alla Freedom och är på god väg att ta bort alla Duty

Det är nice att få alla deras vapen, slipper man väta så länge på att få bra vapen.

Den enda mutanten jag tycker är dryg är fan den där "mind f**k" saken... vad tusan äre för något?

Helt ok spel dock är grafiken föråldrad och spelet lite ooptimerat

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

tjo.

behöver lite tips på två uppdrag.

1: vart hittar jag "Find the weapon fo the Dutyer", är i Dark Vally vid den där väskan i den större basen eller vad man kan kalla det för..
men hittar inget.

2: Family Rifle, vars ska man lyckas hitta denna?
vet inte alls var jag ska leta :S

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Jag har precis hämtat dokumenten i lab x-16. Den brinnande dörren är inga problem, den öppnas ju efter att man dödat det svävande molnet. Däremot nästa dörr till vänster (efter föredetta brinnande dörr) kommer jag inte igenom. Om jag går nära den så verkar det som om någon slår på den från utsidan.

Har sökt på detta dörrproblem ett tag nu men lyckas inte hitta något om det . Börjar misstänka att det är en bugg. Har även kört om från tidigare save men problemet återstår.

Har jag missat något totalt? Eller är det helt enkelt en bugg?

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
2: Family Rifle, vars ska man lyckas hitta denna?
vet inte alls var jag ska leta :S

ungefär 20m från punkten som visas på kartan så finns nerfart som går under marken. Gå ner där och följ tunneln. Hoppa på bilar och tunnor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjältbrand
Jag har precis hämtat dokumenten i lab x-16. Den brinnande dörren är inga problem, den öppnas ju efter att man dödat det svävande molnet. Däremot nästa dörr till vänster (efter föredetta brinnande dörr) kommer jag inte igenom. Om jag går nära den så verkar det som om någon slår på den från utsidan.

Har sökt på detta dörrproblem ett tag nu men lyckas inte hitta något om det . Börjar misstänka att det är en bugg. Har även kört om från tidigare save men problemet återstår.

Har jag missat något totalt? Eller är det helt enkelt en bugg?

Om jag kommer ihåg rätt så ska det vara en panel på väggen vid dörrn som man kan skriva in en kod på så den öppnas.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Mr. Bravo helt korrekt

Nå grabbar hur många har klarat spelet och vad tyckte ni? Jag klarade det med tre olika slut, orkade inte körde det fjärde slutet då skulle man bara kötta ner folk och ta sig ut.... äre värt det?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

yey.. hitta geväret

hur fixar man "Find the weapon fo the Dutyer" då?
vill bara få den gjort nu, för den irriterar mig som f*n just nu. haha

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
yey.. hitta geväret

hur fixar man "Find the weapon fo the Dutyer" då?
vill bara få den gjort nu, för den irriterar mig som f*n just nu. haha

Ah, ska inte den ligga i ett hus i den stora bandit-basen? Har inget minne av att den va svår att hitta iaf. Bara att pallra sig in och skjuta några snubbar på vägen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Ah, ska inte den ligga i ett hus i den stora bandit-basen? Har inget minne av att den va svår att hitta iaf. Bara att pallra sig in och skjuta några snubbar på vägen.

jag har varit där, brevid den där "väskan" som visar vart den ungefär ska ligga.
men jag har inte hittat nåt.
har varit där 2gånger nu och smygit, slaktat och mördat...och tok letat, men inget :/

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
jag har varit där, brevid den där "väskan" som visar vart den ungefär ska ligga.
men jag har inte hittat nåt.
har varit där 2gånger nu och smygit, slaktat och mördat...och tok letat, men inget :/

Jag fick vapnet av en av fienderna som häckade i den övergivna lokalen. Alltså vapnet låg inte bara där utan en av fienderna hade tagit det och använde det, mot mig. Så kolla liken och deras vapen.

Permalänk

Ja det är sant. Fienden kan byta ut sina vapen mot andra de hittar. Så under striderna har väl någon kanske plockat upp det. Mindre kul för dig att ta reda på För mig så låg vapnet på golvet precis innanför garage-dörren.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns en trainer som stödjer den uppdaterade versionen? Och nej det är ingen mening i att försöka få mig att spela spelet utan fusk

Permalänk
Medlem

fasiken...då lär väl någon ha ta´t geväret och vandrat vidare eller så ligger han död nånstanns där med vapnet..
bara iväg och mörda lite folk igen och leta på då

väldigt underhållande spel må jag säga.. me like...alot!

edit_
yee.. sparade spelet hos Bar-keeper, och nu kan jag inte loada för då stängs spelet ner.. buhu.

kanske kör om allt endå..
känns lite som om man inte har spelat rätt från början.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Begränsat antal om du håller på attackerar Freedom lägret.
Dock kommer det förstärkningar på typ 15 män efter ett tag genom stora ingången

Verkade som det kom förstärkning varje gång larmet gick för det är aldrig tomt där. Lyckades ha ihjäl Lukah eller vad han hette.. man de som bad en attackera lägret är inte kvar.. hur ska man nu komma på Dutys goodside?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

För er som vill öka på HDR-effekten så har jag tagit fram en ganska bra formel tror jag i en liten mod.

Kika in tråden här: http://www.stalker-game.se/07forum/viewtopic.php?t=430

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd

Bara smeta vaselin på skärmen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Bara smeta vaselin på skärmen

Nja, riktigt så illa är det inte, beror lite på vad det är för väder och i vilken slags inomhusmiljö man är i förstås, men i det stora hela så tycker jag det ger en lite rikare upplevelse, speciellt under åskväder och även dagsljus med någorlunda klar himmel.
Den förstärker även bumpmaps några procent för att få bättre djup i texturerna.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com