Permalänk
Medlem

bärbar dator till utomlandsstudie

Hej!
Jag ska om 3 månader flytta till Australien där jag kommer att plugga i tre år och jag tänkte nu inhandla en dator för skolan och fritid
Pengar spelar ingen större roll då jag kommer att köpa den på mitt företag så det viktigaste är att den kommer att hålla under min vistelse där Vad är det mest prisvärda man kan köpa just nu?

Tack på förhand!

Mvh Daniel

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk

Många här på forumet talar gott om Dell Xps m1710.

Själv skulle jag välja en Thinkpad t60 eller en HP NC6xxx (vad den senaste nu heter), tåliga och problemfria.

Det kan ju vara värt att kolla upp eventuella världsgarantier också, inte kul om du måste skicka den till Sverige för nåt skitfel... Vet egentligen inget om detta men det var en tanke som slog mig...

Permalänk
Medlem

jag köpte en NX9420 extremt nöjd, jag åker till usa om två månader...

Permalänk
Medlem

okej men den har väl bara 1 GB RAM? 2 GB är ett krav för min del

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk
Medlem

Spelar ingen större roll hur mycket RAM det sitter i den, det är ju bara till att uppgradera själv

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk
Medlem

hur är det med grafikkort och så till bärbara? vill köpa en dator som är så komplett som möjligt, har ingen riktig ork att ändra på saker i efterhand i nuläget iaf

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk

Kolla in Macbook och Macbook Pro.
Håller grymt bra. Samt du slipper Ghosta och ominstallera varannan månad då det går slött.

Permalänk
Medlem

Spelar pengar ingen roll är det bara köra på Macbook Pro samt AppleCare, internationell garanti världen över, service etc. Om nu mot alla odds något skulle gå snett med den ;). Apple är alltid värt pengarna, men det beror lite på hur du ser på saken..

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Inaktiv

Tror inte man kan se en Macbook Pro som mest prisvärda idag :p. Zepton som kom med santa rosa måste det väl ändå va? (finns tråd om det på förstasidan om du vill kolla mer, men läs kommentarer... en del gillar en del gillar inte de)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Tror inte man kan se en Macbook Pro som mest prisvärda idag :p. Zepton som kom med santa rosa måste det väl ändå va? (finns tråd om det på förstasidan om du vill kolla mer, men läs kommentarer... en del gillar en del gillar inte de)

Finns ju inget vettigt operativsystem till Zepton, så det faller ju bort ganska snabbt där. Mecka med windows på andra sidan klotet och ghosta och ha strul. Näää. Bättre satsa på något som bara är tuta och köra.

Permalänk
Medlem

Du kan inte jämföra Mac och PC. Du kan antingen leta efter den mest prisvärda Macen eller den mest prisvärda PC'n. Jämför du datorerna på papper så tror jag aldrig Mac kan betraktas som prisvärd direkt, eftersom 70% av det som gör Mac bra helt enkelt saknas i en sådan jämförelse.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

MAC är inte direkt intressant för min del faktiskt... vad är det för grafikkort som är bra i bärbara nuförtiden?

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk
Medlem

En bra början är ju att säga vad exakt du ska ha datorn till?

Ska du spela senaste spelen?

Bara leka med office liknande program?

Ska det vara en liten 12" á 1.3kg eller en 21" á XXX kg?