S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem, Det är så att jag har kommit till lab x10 men hittar inte någon kod till dörrarna i labbet. Har sökt i flera timmar nu. Är det någon som kan hjälpa mig??

Permalänk
Avstängd

-.- Vilket skit spel. När jag höjer graffen till medium så hackar det och allt blinkar blått =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
-.- Vilket skit spel. När jag höjer graffen till medium så hackar det och allt blinkar blått =/

Vilken skit dator skulle jag vilja säga.

Visa signatur

Min spelblogg | Nicklas Ridewing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle_1
Jag har ett problem, Det är så att jag har kommit till lab x10 men hittar inte någon kod till dörrarna i labbet. Har sökt i flera timmar nu. Är det någon som kan hjälpa mig??

X10, är det labbet efter Red forest (en väg med massor av Zombifierade soldater och Radioaktivitet)? Om det är så ska du dra i en spak som finns på en av panelerna i sista rummet. När du kommer in i rummet, gå till höger och gå längs "Catwalken" till första panelen, dra i spaken så kommer du svimma och se en cutscene och sedan så är ditt uppdrag klart.

Permalänk
Medlem

Tackar nu hittade jag

Permalänk
Medlem

Hittade en intressant karta som visar alla områden man kan utforska och dom man inte kan.. förstår inte riktigt varför dom finns där men vi inte kan gå dit antigen är det skyddsstängsel eller så jäkla hög radiation..

http://img172.imageshack.us/img172/2232/stalkernewzonemapja2....

Permalänk

SPOILER

Jag har stängt av den där maskinen i Yantar och ska ta mig ut genom en hemlig tunnel, men jag begriper inte hur man hittar den. Jag ser en pil på kartan, men jag kommer liksom ingen vart. Det tar slut på tillbakavägen, och pilen pekar bara genom väggen där jag inte kommer vidare. Det tar slut vid ett hisschakt med en trasig stege. Hur kommer jag vidare? Är det en bugg som sätter stopp för mig?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicklas ridewing
Vilken skit dator skulle jag vilja säga.

LOL. STFU* Jag lovar om inte THQ hade gjort detta spelet så hade det varit 100% bättre optimerat. Vad har du själv för skit dator då? (Hitta inte på nu) Om man måste ha ett 8800GTX för att kunna dra på till High så är det VÄLDIGT kasst spel! Sen fattar jag inte varför det blinkar blått =/, Nä THQ guckar till det igen :(. När ska dom sälja sig till EA games?????)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
SPOILER

Jag har stängt av den där maskinen i Yantar och ska ta mig ut genom en hemlig tunnel, men jag begriper inte hur man hittar den. Jag ser en pil på kartan, men jag kommer liksom ingen vart. Det tar slut på tillbakavägen, och pilen pekar bara genom väggen där jag inte kommer vidare. Det tar slut vid ett hisschakt med en trasig stege. Hur kommer jag vidare? Är det en bugg som sätter stopp för mig?

SPOILER

Ett hål i golvet där Ghost ligger och där du dödade mindfuck-monstret

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk

Jag har på något vis blivit ovän med både Duty och Freedom, någon som vet om det går att fixa till på något vis?

Det jobbiga är att jag vet inte ens varför det blivit såhär, har inte gjort några uppdrag som borde ge mig minus hos Duty, märkte det först när jag kom till Bar området efter att gjort x16 uppdraget. Var friendly när jag gick därifrån men inte när jag kom tillbaka.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag kan inte slå på shadows under adv. gfx... varför?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Ett hål i golvet där Ghost ligger och där du dödade mindfuck-monstret

Tackar. Ibland är det så löjligt enkelt...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Jag kan inte slå på shadows under adv. gfx... varför?

Samma sak för mig så fort jag höjer graffen öven medium så börjar det blinka blått och lagga så satan =/. Nä detta spelen slänger man illa kvickt!

Permalänk
Medlem

Jag har problem med stalker när jag spelar så är himmlen grön och om jag ändrar ljus så är himmlen grön fortfarande men kör jag på static lighting så är himmlen vanlig men bilden blir helt knäpp när man kollar över huvudet på en människa. alldeles suddig. Det hackar inte det minsta, men om jag drar på high så kan det hacka lite men annars funkar det perfekt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Hittade en intressant karta som visar alla områden man kan utforska och dom man inte kan.. förstår inte riktigt varför dom finns där men vi inte kan gå dit antigen är det skyddsstängsel eller så jäkla hög radiation..

http://img172.imageshack.us/img172/2232/stalkernewzonemapja2....

Jo har sett den också när jag rotat igenom texturerna i spelet. Ser du på äldre screens av spelet så märker du att vissa av dom är tagna på platser som inte finns med i slutversionen. Detta är platser dom blev tvugna att skippa för att hinna få ut spelet. Antagligen så kommer det antingen en expansion eller en mod när SDK'n släpps inom en månad som gör dessa områden spelbara. Lite tråkigt att spelet inte blev så stort som det var meningen :/

Några exempel;

http://img136.imageshack.us/img136/6088/54033120030827screen0...
http://img153.imageshack.us/img153/7052/stalkerscreen004pa9.j...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
LOL. STFU* Jag lovar om inte THQ hade gjort detta spelet så hade det varit 100% bättre optimerat. Vad har du själv för skit dator då? (Hitta inte på nu) Om man måste ha ett 8800GTX för att kunna dra på till High så är det VÄLDIGT kasst spel! Sen fattar jag inte varför det blinkar blått =/, Nä THQ guckar till det igen :(. När ska dom sälja sig till EA games?????)

Vad jag vet så är THQ utgivaren och GSC utvecklaren Spelet flyter hur fint som helst för mig med maxade inställningar i 1280*, och jag har verkligen inte en toppmodern dator. Uppdatera drivrutiner och spelet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Samma sak för mig så fort jag höjer graffen öven medium så börjar det blinka blått och lagga så satan =/. Nä detta spelen slänger man illa kvickt!

Det där verkar inte normal, som andra här skriver.
Din dator verkar ju bra så det bör flyta på max utan några som helst problem, såvida du inte kör i någon väldigt hög upplösning.

Du får 9K i 3Dmark06 skriver du i dina specs.
Jag får bara 5800 och jag har allt på max och kör i 1280x1024 och märker inte av något störande lagg. Inga grafikbuggar heller.

Det måste vara något som är fel med din dator. Är dock inte tillräckligt datorkunnig för att kunna ge några bra tips om vad det kan bero på..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Har en fråga engående den här "fordon modden".
Det finns ju ett antal fordon precis i början hos "trader" när man spelar med modden och med dom bilarna kan man ju
enbart ta sig till en viss punkt,
sen kan man inte få just dom bilarna längre fram pga hinder i vägen.

Finns det flera bilar man kan använda längre fram? I andra zoner?

Som det är nu kan man ju enbart använda bilarna i första zonen, till garbage kan man inte köra dom..

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

jag har kört stalker på 1 gb minne och då lagga det till o från. Nu i påsk stoppa jag i 1gb till, allt lag försvann och det flyter som en dröm på samma inställningar

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slappyjoe
jag har kört stalker på 1 gb minne och då lagga det till o från. Nu i påsk stoppa jag i 1gb till, allt lag försvann och det flyter som en dröm på samma inställningar

Jag märkte också av en betydlig förbättring av stutter vid laddning när jag stoppade i ett par 512:or till.

Permalänk
Avstängd

Jag fixade till dom blåa texturerna nu. :D, Nu flyter det på hos mig oxå :). Hoppas THQ börjar tillverka riktiga spel som funkar utan pill å dill med datorn. Tänk om en tjej/kille köper spelet och hon/han inte är så insatt i datorer som oss på Swec är. Dom lär ju bli besvikna på tillverkaren =/.

Permalänk
Medlem

Det finns inte någon save-uppdaterare som fixar gamla save-filer så att de fungerar med nya patchen?

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

det ska komma till den nya patchen har dom sagt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty
Du ska döda anomalien för att komma ut. När du dödat honom kommer du Svimma och se en liten cutscene sedan så vaknar du upp och kan gå ut.

asså hur fan dödar du den? jag fattar fan inte antingen har ajg inte försökt nog eller är jag dum i huvet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
asså hur fan dödar du den? jag fattar fan inte antingen har ajg inte försökt nog eller är jag dum i huvet?

skjut den...

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk

Hur är det man uppdaterar drivrutiner? Ursäkta för en sån fråga men jag ej så duktig på datorer jag har ett Nvida Geforce 7600GS i datorn.
Tack för hjälpen:)

Visa signatur

Tack för ordet!

Permalänk
Medlem

ladda hem drivrutinerna till ditt grafikkort på nvidia's officiella hemsida.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
ladda hem drivrutinerna till ditt grafikkort på nvidia's officiella hemsida.

Jag måste vara korkad men jag hittar inte vart mitt grafikkort är någonstanns eller vart jag laddar ned den någonstanns... Ber om ursäkt igen och ber om lite mer hjälp. Försöker fortfarande hitta den

Visa signatur

Tack för ordet!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BananBoris
Jag måste vara korkad men jag hittar inte vart mitt grafikkort är någonstanns eller vart jag laddar ned den någonstanns... Ber om ursäkt igen och ber om lite mer hjälp. Försöker fortfarande hitta den

Välkommen till klubben, nVIDIA är väldigt svåra att förstå sig på..
Väntar på ATI kort snart, ingen strul där inte

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BananBoris
Jag måste vara korkad men jag hittar inte vart mitt grafikkort är någonstanns eller vart jag laddar ned den någonstanns... Ber om ursäkt igen och ber om lite mer hjälp. Försöker fortfarande hitta den

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

och följ anvisningarna.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

och följ anvisningarna.

Har kollat men mitt grafikkort fanns inte med, står bara från 7800... Pröva laddaned den i alla fall och instalera men då kom det error medelande att det inte fanns någon "komitabel"(nånting ) mjukvara att instalera ifrån...

Visa signatur

Tack för ordet!