Antec P182 Special Edition

Permalänk

Najs måste jag säga, dock förstår jag inte varför det skulle välja en spegelblank yta som kommer hålla ca 2 minuter efter att man packat upp lådan... inte värst snyggt heller..

Själv har jag orginal P180 hemma och är super duper nöjd med den.
Hade gärna haft med lite nyheter som fanns på denna special edition..
Förstår inte varför ni klagade på lampan så mycket, själv monterar jag nästan alltid nätaggregatet sist. Så jag hade haft användning för lampan utan tvekan vid första installationen. Bara att koppla den vid sidan om till nätaggregatet.

Dock förstår jag kritiken om man skulle använda lampan vid senare bök i lådan, då kopplar man ju gärna inte ut alla ström till moderkort, grafik, dvd och hårddiskar för att enbart ha lampan inkopplad..
Men ska man bara kika i lådan är det kalas att slippa ha en ficklampa i munnen om man behöver båda händerna fria.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Vad jag kan se är det verkligen polerad alu. Ett litet magnet-test bekräftade detta. Dessutom har Antec inte lackerat utan så den är väldigt ömtålig som sagt.

Det kan ju vara rostfritt, långt ifrån alla rostfria metaller är magnetiska...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Det kan ju vara rostfritt, långt ifrån alla rostfria metaller är magnetiska...

Ja, fast rostfritt stål är väldigt reptåligt. Det är inte dessa plåtarna kan jag säga.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Man behöver inte köpa nya fläktar, fläktvibrationsdämpare, dämpningsmattor. Jag har ett p180 och alla fläktarna är ställda på low. Datorn hörs i princip ingenting, jag ligger och sover 2 meter ifrån den utan problem.

Mina 5 HDDS är alla under 30C, CPU 30c, Grafikkort 40C. Du vet inte vad du snackar om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Recension
De medföljande fläktarna kan ställas in i tre hastighetslägen och verkar vara av god kvalitet. I det lägsta läget är fläktarna förhållandevis tysta, men kräsna användare som är ute efter ett knäpptyst system gör nog ändå bäst i att byta ut dem mot långsammare modeller.

Eller så är du inte lika kräsen som recensenten.

Om jag skulle hålla med dig om ljudnivån (vilket jag betvivlar) så kan man då dra av max 1000kr från min uträkning, resten av mina synpunkter är fortfarande giltiga.

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Vad jag kan se är det verkligen polerad alu. Ett litet magnet-test bekräftade detta. Antec har inte lackat ytan så den är ganska ömtålig.

surt att det inte klarade magnettesten, annars kunde man ju iaf lätt löst repproblemet i efterhand med kylskåpsmagneter och komihåglappar eller konstverk föreställandes huvudfotingar tex..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Då måste recensenten vara väldigt kräsen. Mitt kylskåp som ligger 4m bort och bakom en vägg låter mer än datorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Då måste recensenten vara väldigt kräsen. Mitt kylskåp som ligger 4m bort och bakom en vägg låter mer än datorn.

Eller har du ett väldigt väldigt dåligt kylskåp

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Eller har du ett väldigt väldigt dåligt kylskåp

Haha vad roligt :D....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clint Eastwood
Trevligt med lite bilder.

Men språket i recensionen var det värre med.., slappna av lite i ordvalet är mitt tips.

Det blir lite väl 'torrt' och tillknäppt med en del konstiga ordval emellanåt, bättre hålla sig till det språk man är van vid

Skulle du kunna ge några exempel på det här? På så vis blir det enklare att veta vad som bör förbättras till nästa gång. Personligen tyckte jag att språket var mycket trevligt i den här recensionen, nämligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Tycker nästan att dom borde gjort lådan 3-4cm längre så man kan få plats med sina 8800gtx och fler än 4hdds därför man sitter och hoppas att p190 ska släppas, bara den inte kommer med nätagg förinstallerat då lär den bli dyr.

Jo, blev själv lite besviken när jag bytte låda till P180B och skulle få plats med mitt 8800GTX, nu har jag iof bara 3 diskar i min låda men vill man expandera i framtiden så känns det som om man är lite begränsad.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

sätta hårdiskar i 5,25' platserna måhända? funkar oftast utmärkt.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

jag uppmärksammade en lucka mellan fläktgallren i fronten vad är den till för?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Det är ju bara att köpa till sido plåten och framsidan som är spegel belägd till min gamla P180 så har man ju denna låda. det andra kan man ju montera ditt själv utan problem som t ex. hållen för vattenkylning....

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att den chromade ytan är ful, den andra färgen, gun metal är mycket snyggare.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
jag uppmärksammade en lucka mellan fläktgallren i fronten vad är den till för?

En extern 3,5"-enhet får plats där, exempelvis en diskettstation.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Det är inte lika prisvärt som p180, 800kr mer....NEJ!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Ja, P182SE kostar 800 kr mer, men P182B kostar lika mycket som P180. Det är snarare P180 som inte är prisvärd nu.

Permalänk
Medlem

as nice chassi

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Ja, P182SE kostar 800 kr mer, men P182B kostar lika mycket som P180. Det är snarare P180 som inte är prisvärd nu.

180 och 180B är samma chassi och B står för Black. Det var när det var sprillans som B varianten var anorlunda.

182 kommer att släppas i en gun black och i denna spegelversionen, gun kommer att kosta 1300-1400 och vara ett solklart köp för min del.

Detta är ju som många inte verkar förstå en special edition, inte den vanliga 182an.

Permalänk

Bra gjort Antec måste jag säga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Skulle du kunna ge några exempel på det här? På så vis blir det enklare att veta vad som bör förbättras till nästa gång. Personligen tyckte jag att språket var mycket trevligt i den här recensionen, nämligen.

'Av specifikationerna framgår inga nyheter. Antec P182 Special Edition väger precis som föregångaren in på tunga 14,1 kg, och klassificerar sig som miditower.'

..klassificerar sig..?

Vidare kan man utläsa plats för fyra 5,25”-enheter och hela sju 3,5”-enheter.

..utläsa plats..?

Det mest framträdande draget är att metallen polerats till en spegelblank finish

..framträdande draget..?

Strömbrytaren och reset-knappen är gjorda i silverfärgad plast och återfinns i samma område

..återfinns i samma område..?

Efter att ha avlägsnat den vänstra sidoplåten möts man av ett familjärt innandöme av svartlackad plåt.

..mötas av ett familjärt innandöme..?

Nätaggregatet har tilldelats uppgiften att pumpa ut

..tilldelats uppgiften att pumpa ut..?

Jag stoppar här på 4'e sidan, resten går i samma 'slå upp i synonymordboken anda'...det finns alldeles utmärkta ord som vi använder till vardags att använda istället.

Tyvärr är det så att den personliga känslan går förlorad när man försöker svänga sig med alltför många ord substitut.

Sweclockers lever ju just på den känslan , och en recension behöver faktiskt inte låta som en årsrapport...

Jag hoppas att kritiken inte bränner för hårt, inget ont menat.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra chassi, sen om man vill betala extra för den högblanka ytan är ju något som var och en får bestämma. Nu vet jag inte om det är värt för mig att köpa ett sånt här chassi ännu då jag redan har ett oanvänt P180B sedan tidigare som jag planerar att bygga min nästa dator med. Lite sugen blir man dock på att uppgradera.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clint Eastwood
'Av specifikationerna framgår inga nyheter. Antec P182 Special Edition väger precis som föregångaren in på tunga 14,1 kg, och klassificerar sig som miditower.'

..klassificerar sig..?

Vidare kan man utläsa plats för fyra 5,25”-enheter och hela sju 3,5”-enheter.

..utläsa plats..?

Det mest framträdande draget är att metallen polerats till en spegelblank finish

..framträdande draget..?

Strömbrytaren och reset-knappen är gjorda i silverfärgad plast och återfinns i samma område

..återfinns i samma område..?

Efter att ha avlägsnat den vänstra sidoplåten möts man av ett familjärt innandöme av svartlackad plåt.

..mötas av ett familjärt innandöme..?

Nätaggregatet har tilldelats uppgiften att pumpa ut

..tilldelats uppgiften att pumpa ut..?

Jag stoppar här på 4'e sidan, resten går i samma 'slå upp i synonymordboken anda'...det finns alldeles utmärkta ord som vi använder till vardags att använda istället.

Tyvärr är det så att den personliga känslan går förlorad när man försöker svänga sig med alltför många ord substitut.

Sweclockers lever ju just på den känslan , och en recension behöver faktiskt inte låta som en årsrapport...

Jag hoppas att kritiken inte bränner för hårt, inget ont menat.

måste hålla med clintan. det känns väldigt distansierat mot läsaren. käns lite som att läsa en instruktiondbok för skördetröskor. den nära kontakten och känslan går förlorad.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
måste hålla med clintan. det känns väldigt distansierat mot läsaren. käns lite som att läsa en instruktiondbok för skördetröskor. den nära kontakten och känslan går förlorad.

Det kan även ge ett intryck av vederhäftighet och vetenskaplighet. Dvs att skribenten analyserar testobjektet från ett objektivt ovanifrån perspektiv utan att låta sig distraheras av känslointryck eller därtill relaterade subjektiva värderingar.

Man kan naturligtvis, särskilt när det gäller tekniska ämnen, välja formuleringar, ton och ordval som försöker ge det intrycket. Det kan av vissa uppfattas som mer seriöst och kunnigt.

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ro.ARM
Det kan även ge ett intryck av vederhäftighet och vetenskaplighet. Dvs att skribenten analyserar testobjektet från ett objektivt ovanifrån perspektiv utan att låta sig distraheras av känslointryck eller därtill relaterade subjektiva värderingar.

Man kan naturligtvis, särskilt när det gäller tekniska ämnen, välja formuleringar, ton och ordval som försöker ge det intrycket. Det kan av vissa uppfattas som mer seriöst och kunnigt.

...eller så kan det uppfattas som pretantiöst och som att man försöker dölja en bristande vetenskaplighet. Inte för att jag menar att denna recenssion skulle göra så, men efter fyra års universitetsstudier vet jag att ett fint språk inte automatiskt ger vetenskaplighet eller ett "seriöst och kunnigt" intryck.

Och är inte sweclockers en hobbysida för glada entusiaster? Säg en recenssion här som inte med god behållning lyfter in egna subjektiva åsikter. Det är ju det som gör denna typ av recenssioner bra, att man kan relatera till åsikterna i dem. Vill du läsa "objektiva" och känslodistansierade artiklar kan du väl gå in och läsa Dagens industri eller storage review, spcr (eller annan sida med rent besatt teknisk inriktning och fanatiska mätinstrument).

Sweclockers är ingen proffsrecenssionssida där tester kan genomföras "rent vetenskapligt" p g a resursbrist och att det inte är målet med sidan. Tycker därför att ditt argument med vetenskaplighet känns helt främmande - artikeln är inte vetenskaplig, då bör man inte köra med fikonspråk (läs: akademiskt språk).

Vill dock påpeka avslutningsvis att jag inte störde mig det minsta på språket i artikeln, är ganska van vid detta språk och använder det tyvärr själv alltför mycket utan att tänka på det. Arbetsskada. Men du ska inte lura i mig att yta skapar innehåll, det håller jag inte med om!

EDIT: Ovanifrånperspektiv är i sin tvivelaktiga grammatiska form ett sammansatt ord. Jag vet, jag är störig men jag klarar inte särskrivning. Har säkert gjort stavfel själv...

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clint Eastwood
'Av specifikationerna framgår inga nyheter. Antec P182 Special Edition väger precis som föregångaren in på tunga 14,1 kg, och klassificerar sig som miditower.'

..klassificerar sig..?

Vidare kan man utläsa plats för fyra 5,25”-enheter och hela sju 3,5”-enheter.

..utläsa plats..?

Det mest framträdande draget är att metallen polerats till en spegelblank finish

..framträdande draget..?

Strömbrytaren och reset-knappen är gjorda i silverfärgad plast och återfinns i samma område

..återfinns i samma område..?

Efter att ha avlägsnat den vänstra sidoplåten möts man av ett familjärt innandöme av svartlackad plåt.

..mötas av ett familjärt innandöme..?

Nätaggregatet har tilldelats uppgiften att pumpa ut

..tilldelats uppgiften att pumpa ut..?

Jag stoppar här på 4'e sidan, resten går i samma 'slå upp i synonymordboken anda'...det finns alldeles utmärkta ord som vi använder till vardags att använda istället.

Tyvärr är det så att den personliga känslan går förlorad när man försöker svänga sig med alltför många ord substitut.

Sweclockers lever ju just på den känslan , och en recension behöver faktiskt inte låta som en årsrapport...

Jag hoppas att kritiken inte bränner för hårt, inget ont menat.

Jag tycker det fina språket förgyller recensionen och gör den mer professionell. Förstår man inte vad som sägs är det beklagligt. Då får man ta och börja på en kurs med svenska för nybörjare.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att språket var bra. Jag föredrar detta jämtemot talspråk.

Dock så kan man alltid lätta på språket i slutssatsdelen, men det är inte så viktigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Jag tycker det fina språket förgyller recensionen och gör den mer professionell. Förstår man inte vad som sägs är det beklagligt. Då får man ta och börja på en kurs med svenska för nybörjare.

Skillnad på att förstå och att gilla. Stöter även jag rätt som det är på texter som glänser mer med språk än innehåll vilket skapat en reflex som rycker till på de saker som Clintan nämnde. Detta i sin tur ger en onödigt skeptisk inställning men tycker nog det är mer mitt än SweClockers problem. SweClockers har en grund i hobbyentusiasmen men har så mycket kunskap/erfarenhet att det går lika bra med mer seriöst formulerat material.

Glömde ju påpeka i tidigare inlägg att det var kul att ni tog er ända till "Special Edition" för testet. Vet iofs inte om jag skulle sätta "Rekommenderas" utan att vara mer tydlig i kritiken mot priset för just Special Edition. Det man får för 800 extra står ju listat under nackdelar. För det priset borde sidorna och fronten vara ordentligt skyddade. Är det så illa att det bara är polerad aluminium så är de ju otroligt ömtåliga och jag skulle själv hellre ha tråkiga sidor är repiga speglar. Kommer ju knappt att fungera ens om man bara har det som prydnad i bokhyllan. Premium är mer än bara utseendet på bild.
Är inte främmande för att köpa chassin som kostar mer än 1000 kr utan PSU (vilket jag ändå vill välja själv) men då ska det kännas dyrt (när jag monterar delar, öppnar /stänger luckor osv), dämpa vibrationer från diskar, vara planerat så att ett bra luftflöde går att åstadkomma utan orkanstyrkor och kablarna inte behöver vara 1,5 meter. Det ska också klara att flyttas utan att behandlas som ett vitrinskåp. För 2000 kr bör chassit i alla fall vara bra på samtliga punkter men det är flera som påpekat skyddsluckans ranglighet (kabeldragningen verkar ju vara förbättrad men fortfarande potentiellt hinder) och nu kommer också de ömtåliga sidorna (enligt min mening den största delen av Special Edition). Kanske är lite övernitisk då Antec faktiskt lägger ribban högre än många andra med sina P180/182/182 SE och kommande P190 men enligt min mening är alltså P182 SE inte ens ett bra köp med hänsyn till vad man får hos en P182.
Har själv en tråkig erfarenhet av aluminium fast då med borstad yta. Chassit (av lågprismärket SkyHawk) fraktades ståendes bredvid en portfölj med utsida av billig läderimitation. Ingen vass kant kom i kontakt med chassit men efter 40 minuters frakt i bagagen så var 1/3 av sidan på chassit inte längre borstad på längden utan på höjden (placerat mitt på sidoplåten). Portföljen såg ju inte vacker ut den heller. Inte mycket att gråta över då det chassit var (och är) kasst i många avseenden. Fixade "mössa" till mitt Antec P160 för att slippa liknande fadäser men hur sexigt är det på en skala? Jaja, nog svamlat om det. Hoppas ni tar en titt på P190 också som jag nog skulle köpa om det var dags för uppgradering. Gärna som ett rent jämförelsetest eller i alla fall med en jämförelsedel.

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem

Var intresserad av den här chassiserien i några dagar men efter det här har jag tappat det intresset nästan helt. Utifrån bilderna ser det ut som detaljarbetet är lika dåligt som på en "amerikanare" och plasten ger mig vibbar av de gamla dragonlådorna. Det är säkert bra prestanda men inte estetiskt tilltalande men hoppas jag har fel då saker kan se bättre ut i verkligheten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Durandal
Skillnad på att förstå och att gilla. Stöter även jag rätt som det är på texter som glänser mer med språk än innehåll vilket skapat en reflex som rycker till på de saker som Clintan nämnde. Detta i sin tur ger en onödigt skeptisk inställning men tycker nog det är mer mitt än SweClockers problem. SweClockers har en grund i hobbyentusiasmen men har så mycket kunskap/erfarenhet att det går lika bra med mer seriöst formulerat material.

Glömde ju påpeka i tidigare inlägg att det var kul att ni tog er ända till "Special Edition" för testet. Vet iofs inte om jag skulle sätta "Rekommenderas" utan att vara mer tydlig i kritiken mot priset för just Special Edition. Det man får för 800 extra står ju listat under nackdelar. För det priset borde sidorna och fronten vara ordentligt skyddade. Är det så illa att det bara är polerad aluminium så är de ju otroligt ömtåliga och jag skulle själv hellre ha tråkiga sidor är repiga speglar. Kommer ju knappt att fungera ens om man bara har det som prydnad i bokhyllan. Premium är mer än bara utseendet på bild.
Är inte främmande för att köpa chassin som kostar mer än 1000 kr utan PSU (vilket jag ändå vill välja själv) men då ska det kännas dyrt (när jag monterar delar, öppnar /stänger luckor osv), dämpa vibrationer från diskar, vara planerat så att ett bra luftflöde går att åstadkomma utan orkanstyrkor och kablarna inte behöver vara 1,5 meter. Det ska också klara att flyttas utan att behandlas som ett vitrinskåp. För 2000 kr bör chassit i alla fall vara bra på samtliga punkter men det är flera som påpekat skyddsluckans ranglighet (kabeldragningen verkar ju vara förbättrad men fortfarande potentiellt hinder) och nu kommer också de ömtåliga sidorna (enligt min mening den största delen av Special Edition). Kanske är lite övernitisk då Antec faktiskt lägger ribban högre än många andra med sina P180/182/182 SE och kommande P190 men enligt min mening är alltså P182 SE inte ens ett bra köp med hänsyn till vad man får hos en P182.
Har själv en tråkig erfarenhet av aluminium fast då med borstad yta. Chassit (av lågprismärket SkyHawk) fraktades ståendes bredvid en portfölj med utsida av billig läderimitation. Ingen vass kant kom i kontakt med chassit men efter 40 minuters frakt i bagagen så var 1/3 av sidan på chassit inte längre borstad på längden utan på höjden (placerat mitt på sidoplåten). Portföljen såg ju inte vacker ut den heller. Inte mycket att gråta över då det chassit var (och är) kasst i många avseenden. Fixade "mössa" till mitt Antec P160 för att slippa liknande fadäser men hur sexigt är det på en skala? Jaja, nog svamlat om det. Hoppas ni tar en titt på P190 också som jag nog skulle köpa om det var dags för uppgradering. Gärna som ett rent jämförelsetest eller i alla fall med en jämförelsedel.