Intel sänker priserna på Core 2 Duo

Permalänk
Melding Plague

Intel sänker priserna på Core 2 Duo

Intel har i dagarna publicerat diverse prissänkningar för många processorer, där i bland stora sänkningar på den populära Core 2 Duo-serien med upp till 40 procent. De har även passat på att introducera två nya modeller i denna serie.

Läs nyheten: Intel sänker priserna på Core 2 Duo

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

då tycker jag att amd skall göra det åxå, en gång till

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Aa, med de nya priserna på C2D har inte AMD en chans. Det var bara två veckor som AMD var prisvärdast. Nu har Intel övertaget igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Aa, med de nya priserna på C2D har inte AMD en chans. Det var bara två veckor som AMD var prisvärdast. Nu har Intel övertaget igen.

Säkert lite planerat av intel, lite evil och smart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
då tycker jag att amd skall göra det åxå, en gång till

vore inte helt fel med en amd 5000+ för 250spänn haha:)

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Vilken comeback av Intel ^^ såg att dom släppt ett monster också QX6800 ^^ 11papp på komplett ~~

Permalänk
Medlem

Riktigt najs, nu kan man köpa en prolle lite drygt tusingen som kan klockas till en riktig monsterprolle, inte illa...!

Permalänk

Faktum är ju att denhär prissänkningen varit känd under större delen av våren, till skillnad från AMDs sänkningar som kommer från blå himmel.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Faktum är ju att denhär prissänkningen varit känd under större delen av våren, till skillnad från AMDs sänkningar som kommer från blå himmel.

Det stämmer ju inte riktigt... första gången jag såg att AMD skulle prissänka den 9 April var någon gång i början av Mars.

Permalänk
Avstängd

Intel har också lancerat E4400 2.0 ghz 2mb i cach. jag tycker att den borde stå med i nyheten.

Visa signatur

Riggen: Gigabyte DQ6, E66 ES @ 3,8 , 2x1gb Ballistix pc8000 ,2900XT/8800gts?, Hiper Type-R 580w, 0,84TB.
Kylning: L30, BIX 3:a, Swiftech Apogee GT
Ljud: Pioneer A221, hemmabygda lådor med 2x10", diskanthorn och dubbla mellanregister i var låda

Permalänk
Medlem

Hur länge kommer prissänkningen att gälla? Är det lungt att vänta med datorköpet till slutet av maj/början av juni?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

hollyfuck azzå! riktigt fint!

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Avstängd

Det är väl en permanent prissänkning så den är här för att stanna.

Visa signatur

Riggen: Gigabyte DQ6, E66 ES @ 3,8 , 2x1gb Ballistix pc8000 ,2900XT/8800gts?, Hiper Type-R 580w, 0,84TB.
Kylning: L30, BIX 3:a, Swiftech Apogee GT
Ljud: Pioneer A221, hemmabygda lådor med 2x10", diskanthorn och dubbla mellanregister i var låda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Hur länge kommer prissänkningen att gälla? Är det lungt att vänta med datorköpet till slutet av maj/början av juni?

Alltid typ.... de kommer säkert att sjunka lite till med tiden. Lagom till att AMD släpper K10 så sjunker de säkert rätt rejält, sen kommer ju Penryn vilket förmodligen får dem att rasa... fast orka vänta tio år på att något ska hända...

Permalänk

trevligt, då tar man ju självklart en E6600 ist för E6400 vid nästa uppgradering..

Permalänk

Denna är nog den prisvärdaste processorn på marknaden:
http://www.buggy.nu/index.php?a=search&q=E4300

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Alltid typ.... de kommer säkert att sjunka lite till med tiden. Lagom till att AMD släpper K10 så sjunker de säkert rätt rejält, sen kommer ju Penryn vilket förmodligen får dem att rasa... fast orka vänta tio år på att något ska hända...

nej exakt ^^ Biter ihop som fan för att vänta till slutet av maj och förhoppningsvis releasedatumet av nya ATI korten och en prissänkning av 8800!

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Säkert lite planerat av intel, lite evil och smart

Lite offtopic men jag undrar om du 3,0Ghz var max för din överklockning ty jag planerar ev att köpa ett sådant mobo som du har.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
nej exakt ^^ Biter ihop som fan för att vänta till slutet av maj ...

Kommer K10 i slutet av maj?

Permalänk
Medlem

Blir det till att inhandla en ny prolle då!

Visa signatur

| Fractal Design North | MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X | AMD Ryzen 9 7950X3D | Noctua NH-D15S | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | G.Skill 64GB Trident Z5 Neo | Crucial T700 4TB | be quiet! Straight Power 12 Platinum 1200W |

Permalänk
Medlem

Äntligen en 6420 som jag väntat på!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Rent ut sagt, Fy fan vad prisvärt 4300 är nu!

Den var prisvärd för 1500, snacka om att den är prisvärd nu när den kostar 1100!

Sen så att den kan klockas så in i.. Gör ju inte saken sämre

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

tjaa jag är inte den som gråter blod
Sitter och funderar på en uppgradering av burken och detta kom väldigt lägligt

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

Tycker ni som inte kollat jämförelsen med X2 5600+ mot E6300 ska göra det. E6300 får STORPISK av AMD:n för samma pengar (skiljer väl något nu möjligtvis).

Sen kan man ju klocka E6300:n, men det är en annan sak

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd

Trevligt med billigare priser.

Off-topic: Jag längtar till Penryn, den kommer bli trevlig. 45nm, 35w tdp, SSE4.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Tycker ni som inte kollat jämförelsen med X2 5600+ mot E6300 ska göra det. E6300 får STORPISK av AMD:n för samma pengar (skiljer väl något nu möjligtvis).

Sen kan man ju klocka E6300:n, men det är en annan sak

Sen att 5600+ kostar 2000 och E6300 kostar 1600 kanske även indikerar på att 5600+ ska va bättre. Men det räcker ju nästan med att be E6300 att klocka sig så swichar den förbi.

Permalänk
Hedersmedlem

Förutom att Intel pressar AMD ytterligare, så undrar jag om det här också har att göra med att prestandavinsten oklockad inte är tillräckligt stor för att locka över vissa AMD användare. Än om överklockning blivit lite av gemene mans hobby, så står ju knappast våran grupp för de största försäljningssiffrorna.

Intressant också hur sänkningen är differentierad mellan modellerna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Denna är nog den prisvärdaste processorn på marknaden:
http://www.buggy.nu/index.php?a=search&q=E4300

Prisvärdaste? är det ditt eget språk? den mest prisväda skulle jag skrivit. Hur som helst så är AMD närmast mitt hjärta så jag sviker dej inte, inte förräns du är helt död oavsätt pris du har i jämförelse med Intel

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Någon som vet när Intels nya processorer kommer? Alltså Penryn osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Denna är nog den prisvärdaste processorn på marknaden:
http://www.buggy.nu/index.php?a=search&q=E4300

Nja skulle vilje påstå att denna är mer prisvärd, iaf för dem som tänker överklocka.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=334049

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |