Permalänk
Robot

från dålig modd, till standard

ja nu ska jag och min bror fixa till hans Scaleo X från 2005, vi har en varsin hehe

iaf så har han lite bättre ställt på sin dator än jag har.

Chassi: Scaleo X
Modertkort: MSI Neo4
Minne: 4x512ddr
CPU: Amd X2 3800+ 2,75ghz
Graffe: Geforce 7800gtx 560 / 1,6ghz
Hårddiskar: 2x250gig sata samsung, 2xmaxtor 200gig ata133,2xseagate baracuda 320gig sata.
Kylning front: 120mm, 92mm,
sida: 4st 80mm och en 120mm.
CPU kylning: AC Frezer PRO64
Graffe kylning: AC X1
Nordbrygan: standard

efter bygget kommer hårdvaran vara desamma tror jag än så länge då man som student inte har så bra betallt, och jag bor inte hemma heller.

men chassi ska lackas om i mattsvart
fronten ska göras om lite dock, ska få den 92mm fläkten längst ner att kunna få ut varmluften och inte bara sitta där som ett objekt i datorn.

sedan ska dom 2st 80mms sunbem fläktarna bytas emot tystare och vanliga fläktar med galler och filter.
sedan ska insidan på chassit bli polerat och nätaget skall bytas emot något som inte är halft trasigt.

okej nu har pengarna kommit listan på saker som ska köpas finns att se nu

1:cooltek 600wats nätag
2:Aerocool 140mm fläkt
3:2st 80mm fläktar
4:galler till fläktarna och dammfilter
5:mattsvart lackfärg
6:extern dvd/rw
7:lcd dis i fronten eller på sidan.
8:dämpkit

Besök albumet: från dålig modd, till standard av ecsportman

Permalänk

hmm, tycker det ser en smula avskalat ut ;)...

Permalänk

hade värme problem ibörjan så jag orka inte köpa sakerna först för att fixa det så jag skalade av chassi lite för att hejda problemet lite, men nu är det fixat iaf efter kylare bytte 2gånger.

Permalänk

igår natt så låg jag och tänkte lite, kanske ska man ta och skippa inbyggd DVD i datorn och iställe köpa en extern, sätta in en fläkt kontroll iställe och köpa en 140mms fläkt till övre delen av fronten, och en 120 ner till i fronten.

Permalänk

YES, jag diggar ditt t-bord och mus har likadant :D, fast jag har razer copperhead

Permalänk
Medlem

härliga bilder, gillar ditt t-bord jag har ochså ett sånt