Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Nu är det så att en Baotian är jämn med aeorx och liknande efter trim, så han vet nog vad han snackar om...

nej? baotian suger, kanske samma topphastighet, men långt ifrån samma acceleration.. sen är dom ju också sjukt osköna att köra..

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
nej? baotian suger, kanske samma topphastighet, men långt ifrån samma acceleration.. sen är dom ju också sjukt osköna att köra..

Haha, med risk för att låta töntig så vill jag bara posta denna film:
http://www.zippyvideos.com/5938724995273906/moppefilm_0001/
obs: det är inte jag som filmat alltså är det INTE min moppe.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
nej? baotian suger, kanske samma topphastighet, men långt ifrån samma acceleration.. sen är dom ju också sjukt osköna att köra..

Sa ju det om du kanske inte kan läsa, den är jämn med Aeroxz special edition...
Kom gärna och visa något annat. Aerox har dock inte bäst acceleration, men den har inte dålig...

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen den här tråden.
Nu kommer en bild på Rev.2 av min moped.

Tagen i mitten av 2005

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
Jag vet vad jag snackar om.
Är du sur bara för att dina föräldrar inte gav dig en moped?

Jo jag fick allt en moped. En trimmad MT5a.
En bekant äger en Baotian, Den gör cirka 35-40km/t i uppförsbacke och 90km/t nerför. Då tänker du säkert att den var otrimmad men det satt 70cc o lättare vitker på den.

och jag har ingenting emot 4T, tvärtimot har en liten rolig fiddy som jag brukar gasa runt i skogen med =)'

EDIT : Ti 4400, du är nog manligast här på forumet

Permalänk
Medlem

Äger en Honda MT5 i fint skick, trimmad med: Athena 65,8cc Nicasilcylinder, 45mm Högkompstopp, Mikuni 16.5mm med 16.5mm insug, Jamarcol kromat effektsystem och 15/45 drevning.

http://img182.imageshack.us/img182/8944/hpim13133zo.jpg

http://img245.imageshack.us/img245/3396/hpim13140gv.jpg

Inte de snyggaste bilderna dock, får tvätta den å ta några bättre

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Testpilot

Har en gammal Husqvarna från ca -60 ståendes i Örebro, den är riktigt najs att köra. Är helt otrimmad och gör runt en 35Km/h men då varvar den utav bara h-e då den bara har två växlar så man brukar väl inte köra den så snabbt

Undrar om jag har några bilder på den, jag renoverade den innan jag fyllt 15 (är 22 nu) så den skulle vara fin när jag fick köra den, nu har tyvärr färgen börjat lossna igen så man måste väl göra om allt igen =/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Äger en Honda MT5 i fint skick, trimmad med: Athena 65,8cc Nicasilcylinder, 45mm Högkompstopp, Mikuni 16.5mm med 16.5mm insug, Jamarcol kromat effektsystem och 15/45 drevning.

http://img182.imageshack.us/img182/8944/hpim13133zo.jpg

http://img245.imageshack.us/img245/3396/hpim13140gv.jpg

Inte de snyggaste bilderna dock, får tvätta den å ta några bättre

Riktigt nice, inte ofta man ser så rena å hela MT5or. Iallafall inte i varberg, alla lyckas lixom köra sunder dem osv osv :S

Permalänk
Medlem

Själv hade man en Ciao Vart kallad för ciao mange i skolan..vilka tider

Den gick runt 40

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Hadde en Rieju RR 00'a gjorde ~70 km/h med bra acceleration med dragna pluggar. Sålde den för ett halvår sen.

http://picasaweb.google.com/thomas.johansson89/RiejuRR

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

En ciao med lila fluff på sadlen Ta de ni! Har även en yamaha 400cc enduro/cross/super-motard om man byter fälgar och däck

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Riktigt nice, inte ofta man ser så rena å hela MT5or. Iallafall inte i varberg, alla lyckas lixom köra sunder dem osv osv :S

Den var ganska skabbig när jag köpte den, men jag å farsan pillade lite
Å de där korten är från -06, dock är den i ungefär likadant skick nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Ingen som har en zundapp ks50 med 100cc motor? Lätt skönaste moppen jag kört överlägset

Vilken moppe har bäst orginalmotor tycker ni (pluggad eller ej pluggad)?
Derbi Senda SM 99/00 eller Gilera Stalker grymt axx bara genom att dra alla pluggarna.

Permalänk
Medlem

Derbi EBS050 eller den nya, AM6 går bra också. Dock när det ska trimmas har nog Derbi lite försprång är vad jag har hört.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

hade ciao också fick för mig att köra upp till min syster styft 10-11 mil tog väl 3,5 timme kan tillägga att jag hade vandrar ryggsäck och playstation väska med mig upp:D klara mig på ~2 liter bensin trots hallandsåsen i mellan

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Hade en helsvart Honda MT5 när jag var 15. 70cc, 24mm förgasare, 6 läppars membran, och ett effektsystem från techno. Gick och lät som bara fan! Det var tider de.

Permalänk
Medlem

Finns även en Rev.3 på min moped när den var lila och grön men jag har inga bilder på den.
Rev.4 som jag åker på nu skulle jag kanske kunna ta kort på.
Ska fixa fram en kamera som fungerar bra bara

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
[BVilken moppe har bäst orginalmotor tycker ni (pluggad eller ej pluggad)?
Derbi Senda SM 99/00 eller Gilera Stalker grymt axx bara genom att dra alla pluggarna. [/B]

Ja det är definitivt inte de nya årsmodellerna av Rieju/Derbi etc när de är pluggade. De är så otroligt strypta så jag vet inte vad nu för tiden.
Avstrypta, å andra sidan, är en annan sak.

Visa signatur

Athlon 64 3000+ @ 3500+ | Thermaltake Venus 12 | Asrock Dual Sata II | Nx6600 | 80 Gb Pata (Part; 60,15) | 6 Gb Pata | 200 Gb SataII | Samsung DVD/CDRW combo | Mx310 | LG Flatron L1715S

Permalänk
Medlem

Aprilia RX/SX eller RS har ju mycket mer sprut med alla strypningar borta om man jämför med Derbi osv. Tillsätt ett Arrow avlopp till någon av de ovannämnda blir det ännu bättre. Kommer ihåg att en kompis hade någon av de nya förra året som bara fanns i ett begränsat antal. (Derbi då) Med alla strypningar borta toppade den 115 km/h det slår Aprilia. Yamaha DT har en gammal motor om man jämför med Derbi och Aprilia.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Aprilia RX/SX eller RS har ju mycket mer sprut med alla strypningar borta om man jämför med Derbi osv. Tillsätt ett Arrow avlopp till någon av de ovannämnda blir det ännu bättre. Kommer ihåg att en kompis hade någon av de nya förra året som bara fanns i ett begränsat antal. (Derbi då) Med alla strypningar borta toppade den 115 km/h det slår Aprilia. Yamaha DT har en gammal motor om man jämför med Derbi och Aprilia.

Aldrig att den toppade 115 med orginalrör och orginalcylinder. Glädjemätare?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Aldrig att den toppade 115 med orginalrör och orginalcylinder. Glädjemätare?

Nu är det över 1år sen. Men men, kommer inte ihåg så mycket mer. Men det gick den då iaf.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

tja

sj så har man en dt 50r 04 som ja har pluggat ur och bytt ut bakdrevet mot ett "16" och och satt dit en "90 nål" den drar nästan alla scootrar i axx
ja maxade den en gång och den gick uppemot 120km/h utan problem men det va lite skakigt kan ja säga!
nuförtiden har ja en a-traktor med en massa godis

/fidde

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem

Haha, skoj att läsa om alla små moppefuckon som kommer framkrypandes ur sina vrår när sånna här trådar dyker upp. Själv har jag en MT som jag körde till slutet av förra sommarn. Den vårdades ömt.
Var lite lätt trimmad och gjorde 55-60 på mätaren när den gick som bäst. Jamarcol avgassystem, avstrypt orginalinsug, 13-45 drevning, 5-växlad låda, HK-topp, avstrypt luftburk och välinställd orginalförgasare.
Körde med en rejält portat "5,5hk"-cylinder ett tag med, och då gjorde den mätarn ut om man lyckades hålla kvar den i effektbandet när man växlade, men den nöp lite lätt så det blev orginalcylindern igen.
Trevlig att se folk från MNF här med.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Inaktiv

XYZ-saft nick @ mnf?

Permalänk
Medlem

Nickar Friberg på MNF. Kanske inte så känd, men brukar skriva lite i Cross & SM delen, övrigt och kollar lite bland projekten. Dock inte så aktiv längre då moppetiden har börjat gå mot sitt slut.
Vad nickar du själv?

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Den första mopeden jag hade köpte jag för 800 kronor.
Det var ett hemmabygge med 2växlad motor av märket sachs (handväxel), och såklart trampor.

Den andra mopeden jag hade var en Suzuki K50 med skivbroms fram (bland de första mopederna med skivbroms fram?). Denna vart stulen.

Den tredje mopeden jag hade var en Sym Jet (plasträjser), denna vart också stulen då farbror polis tog mig för diverse saker. Jag är helt övertygad om att någon lyssnade på polisradio, för det var långt från sta´n, och mopeden parkerades 20 meter in i skogen av farbror blå.

Nästa sommar ska jag renovera min första moped, och då kommer jag göra en liten dagbok med bilder och sådär

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

aah. det var tider det

hade en yamaha dt50 mx -91

85cc cylinder uppborrad till.... minns inte
32 mm förgasare
hemma moddat insug
planad högkomp topp
några skumma reed ventiler av okänd härkommst
kröken var något special byge för en rejsing-moppe av varg-ön
kolv och stake var också något special mekc av varg-ön
labbade mycket med drevning

installerad varvräknare satt där med på den när jag köpte den

och orginal bromsar (dom var ju inget viktigt )

gick absolut inget under 2500 vara sen kom den som en smäll i ansiktet,
den gjorde 130-140 bra dagar, och detta var när eu mopparna precis kom. De var så kaxiga över hur lätta ders moppar var att trimma, sen körde jag ifrån dem... *nostalgi*

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk
Inaktiv

XYZ-saft okok hänger inte på mnf, men quuz ist meine nick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_MANNEN
aah. det var tider det

hade en yamaha dt50 mx -91

85cc cylinder uppborrad till.... minns inte
32 mm förgasare
hemma moddat insug
planad högkomp topp
några skumma reed ventiler av okänd härkommst
kröken var något special byge för en rejsing-moppe av varg-ön
kolv och stake var också något special mekc av varg-ön
labbade mycket med drevning

installerad varvräknare satt där med på den när jag köpte den

och orginal bromsar (dom var ju inget viktigt )

gick absolut inget under 2500 vara sen kom den som en smäll i ansiktet,
den gjorde 130-140 bra dagar, och detta var när eu mopparna precis kom. De var så kaxiga över hur lätta ders moppar var att trimma, sen körde jag ifrån dem... *nostalgi*

Mja dom är trevliga, nästan som att sätta sig på en Dt125a ^^ fast lite sämre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
XYZ-saft okok hänger inte på mnf, men quuz ist meine nick

Jaha! Det var tider när du hängde där! Mycket sköna trådar startade av dig och så fick du massa skit när de ballade ur... Men men, sånt är livet.
AMD_MANNEN: Körde du med orginalkoppling till det där? Låter som om DT-kopplingen, som ju är liiite för klen till och med för köpetrimm i vissa fall, inte vore palla det. Men i och med att den verkade vara väldigt lågvarvig kanske det funkade?

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<