Permalänk
Medlem

Usel websida

Har fått en skoluppgift att ta fram exempel på en dålig webplats. Det handlar inte enbart om design utan också om konceptet, struktur, navigation, laddningstid innehåll och språk.

Det ska heller inte vara nån liten skitsida, utan gärna större sidor från företag osv.

Nån som har något bra exempel? Vore grymt tacksam!

Permalänk
Avstängd

aftonbladet helt klart...

ostrukturerat (rörigt) , seg , för MYCKET reklam..

Permalänk

Yes, helt klart aftonbladet. Sidane existerar inte med ett rättinställt ad-block!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Jo, Aftonbladet är ligger inte direkt på topp av nyhetssidorna.

Permalänk
Medlem

Ok... själv tycker jag den är ok ändå. Reklam är ju inte mycket att göra åt. Men visst, den är rätt kass. Skulle vilja ha något mer orginellt dock. Fler har ju fått uppgiften så det är väl sannolikt att nån annan föreslår Aftonbladet.

Permalänk
Medlem

ikeas hemsida kommer inte i närheten av aftonbladets.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://www.rsasecurity.com. Bara hot air, inget överhuvudtaget av verkligt intresse (försök räkna antalet gånger de nämner ordet "enterprise").

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
ikeas hemsida kommer inte i närheten av aftonbladets.

Vad är det för fel på den? Jag tycker Ikeas är bland de bättre, iallafall när det gäller produkterna, bild på varenda grej osv, så borde alla ha.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem

http://ie.pajp.net/

Kanske inte en stor företagssida, men ett utmärkt exempel på hur en sida INTE ska se ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viqtory
Vad är det för fel på den? Jag tycker Ikeas är bland de bättre, iallafall när det gäller produkterna, bild på varenda grej osv, så borde alla ha.

Jo, det är väl ganska bra att dom har bild osv. Men alla produkter är i en stor röra. Ligger i massa olika kategorier. Trodde först att jag bara var dum som inte hittade saker, men sen visade det sig att flera andra tyckte likadant.

Man kan ju t.ex. inte ta "vissa alla" i en kategori, men måste verkligen gå in i alla olika sub-kategorier.

Om jag sedan går in på "malm"-byrån, trycker på visa fler saker i "malm"-serien så kommer inte alla "malm"-produkter upp.

Ett företag som ikea ska ha en grymt lätt navigerad sida så att Elsa 76år ska kunna gå in på sidan och direkt hitta produkten hon söker och alla andra möbler i den serien. Det har dom verkligen misslyckats med.

Ahh, en annan sidan som har jobbig navigation är blocket.se, om jag vill kunna söka så måste jag först klicka mig in på skåne, sen hässleholm och då kan jag söka. Men varför inte sätta en sökning direkt på startsidan. Det händer väldigt ofta att jag inte bara vill söka lokalt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen

Ahh, en annan sidan som har jobbig navigation är blocket.se, om jag vill kunna söka så måste jag först klicka mig in på skåne, sen hässleholm och då kan jag söka. Men varför inte sätta en sökning direkt på startsidan. Det händer väldigt ofta att jag inte bara vill söka lokalt.

Jag tycker det är smidigt att välja landskap på startsidan iallafall. Men hur mnar du att du vill söka på nått annat sen, då kan du ju bara välja "sök i hela landet" eller "sök i närliggande landskap" i dropdownboxen.
Fast det vore smidigt om man kunde välja stad så man inte får upp saker som ligger långt bort.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Hedersmedlem

Random klädbutik som försöker sälja kläder på nätet. Morsan brukar gilla att handla på Ellos och deras sida är i mina ögon vädligt dåligt gjord.

För att ens kunna logga in så behöver en hel del portar vara öppnade i brandväggen, portar som man normalt sätt kan ha stängda.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

snyggast.se måste ju ligga nära skit sträcket...

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i7 8700K - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance - Gigabyte GeForce RTX 3080 Ti 12GB - Fractal Design Celsius S24 240mm - Corsair RM750x 750W - Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS - Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Aftonbladet, helt klart. Obefintliga navigeringsmöjligheter, svårt att se det faktiska "innehållet" (att de inte anställer ordentliga journalister gör det inte bättre), fylld med irriterande reklam, och väldigt långsam. Är förvånade över att så många lyckas använda den.

Permalänk
Medlem

Vad pratar ni om? Aftonbladet kom ju faktiskt etta på idg:s lista över sveriges bästa webbplatser!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Vad pratar ni om? Aftonbladet kom ju faktiskt etta på idg:s lista över sveriges bästa webbplatser!

Sen kan man ju fråga sig om IDGs sida är särskilt bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Vad pratar ni om? Aftonbladet kom ju faktiskt etta på idg:s lista över sveriges bästa webbplatser!

Ja, år efter år... Den stora frågan är varför.

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zodiaken
snyggast.se måste ju ligga nära skit sträcket...

Den mest besökta webplatsen

Visa signatur

Mr. Potato - Intel P4 3.8 Ghz 533 MHz FSB 1 MB L2 Cache * Asus P5LD2 * Asus Eax 1600 512mb pro gaming * 2500mb Kingston DDR2 * NZXT Trinity * 400W XION PS * SoundmaX Pro * Harman/Kardon Full system gaming * Logitech p1 gaming * MSI Master * Maxtor 120GbS3,5 * Samsung 250GbS3,5 * Lacie 500Gb EXTERN Porche Design.

Permalänk
Medlem

kan slänga upp min gamla skolas webplats, den är inget vidare heller.
Alldeles för rörigt med massor med text över allt, blinkande logga
www.olandsfriskola.se

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

myspace.com, msn.se.
Värre sidor finns inte.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Ryanairs sida är ju överlägset hemskast. Okej, Aftonbladet är idiotiskt gjort, men Ryanair ser ju ut som en enda stor banner. Första gången jag gick in där så förstod jag inte varför mitt pop-up-skydd inte fungerade...

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Sidor som tar 40 % CPU-tid brukar jag störa mig på...

Permalänk

Aftonbladet är ett skräckexempel.

Dell har en hemsida som känns som gjord bara för att jäklas. Navigeringen suger och det är extremt komplicerat.

Permalänk

finns bara en vinnare:
yeahman.info.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweclockare_82
finns bara en vinnare:
yeahman.info.se

WTF! Min sida är vinnar i mycket, men inte i någon negativt..

Just de.. kolla in min site www.yeahman.info.se

Permalänk
Medlem

Myspace

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem

Min röst faller på Ryanair.com

Permalänk
Medlem

min röst faller på myspace.com

Visa signatur

---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

http://web.telia.com/~u85529666/hackerman/
Där har ni allt, särskrivning, felstavning och ful design överhuvudtaget >.<

Visa signatur

C2D 2,7ghz (OC från 1,8) 2gb pc6400, 250gb seagate, GF8800GTS 320mb | Canon Eos 400d, Sigma 28-300/3,5-6,3