Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Folding@SweClockers.com klättrar på topplistan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
En server som använder 0-5% av sin kraft drar mindre ström än en som använder 100%... Och jag är tveksam till att datorkraften vi förser folding@home med utnyttjas till fullo

Du är precis som de flesta..."Vad spelar det för roll om jag tar bilen till jobbet eller inte, koldioxidhalten ökar ju ändå bara med 0.0000000000001% och det är så lite så att det inte någon roll?!?" Visst vi kan alla vara så envisa och trångsynta, men då kommer vi ingen vart eller hur?
Skulle vi börja göra något och saken så kommer det att hända saker, visst det kommer inte märkas av i början, men det kommer i alla fall att sätta oss på rätt spår.

sammanfattat:
du ifrågasätter om F@H projektet är meningsfullt eftersom du inte riktigt kan avgöra om dess resustat är värda den ökade energikonsumtionen

1) är ditt datorinnehav mer meningsfullt? (hehe, jo, just ditt... mitt kan vi diskutera direkt efteråt)

2) jämfört med mycket annan forskning så är sådana beräkningsprojekt (iaf beräkningsdelen) ytterst miljövänliga och har stort sett inga akuta miljö-risker i sig tack vare att det bara är data som transporteras och omsätts, kolla in på ett forskningslabb vid tillfälle och se hur fin miljöpåverkan ett experiment där utgör.

Ja, globalt sett innebär alla beräkningsprojekt högre energikonsumtion vilket faktiskt är positivt i vårt konsumtionssamhälle
men om du vill jaga miljöbovar så kan du börja med att jaga reda på alla CS och WOW-spelare...
dom har faktiskt ingen potential att bidra med något samhällsnyttigt mha sina beräkningar..
nämnde jag att det finns fler olika meningslösa spel du kan ta hand om efter att du likviderat WOW och CS?
och när dom är slut går du över till att bojkotta you-tube och liknande eftersom uppspellning av filer därifrån drar så in i bomben med cpu vilket måste utgöra en rejäl miljöbeastning

talk is cheap ----> börja folda nu, 'n show us some results

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
sammanfattat:
du ifrågasätter om F@H projektet är meningsfullt eftersom du inte riktigt kan avgöra om dess resustat är värda den ökade energikonsumtionen

1) är ditt datorinnehav mer meningsfullt? (hehe, jo, just ditt... mitt kan vi diskutera direkt efteråt)

2) jämfört med mycket annan forskning så är sådana beräkningsprojekt (iaf beräkningsdelen) ytterst miljövänliga och har stort sett inga akuta miljö-risker i sig tack vare att det bara är data som transporteras och omsätts, kolla in på ett forskningslabb vid tillfälle och se hur fin miljöpåverkan ett experiment där utgör.

Ja, globalt sett innebär alla beräkningsprojekt högre energikonsumtion vilket faktiskt är positivt i vårt konsumtionssamhälle
men om du vill jaga miljöbovar så kan du börja med att jaga reda på alla CS och WOW-spelare...
dom har faktiskt ingen potential att bidra med något samhällsnyttigt mha sina beräkningar..
nämnde jag att det finns fler olika meningslösa spel du kan ta hand om efter att du likviderat WOW och CS?
och när dom är slut går du över till att bojkotta you-tube och liknande eftersom uppspellning av filer därifrån drar så in i bomben med cpu vilket måste utgöra en rejäl miljöbeastning

talk is cheap ----> börja folda nu, 'n show us some results

1. Vad vill du ha sagt?

2. Har jag nämnt att CS och WOW spelare är miljlövänliga? Jag säger genom att uppmuntra folk att sätta på sina dator 100% 24/7 istället för 5% 24/7 ökar det energikonsumtionen, som i sin tur ökar du vet vad.

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
1. Vad vill du ha sagt?
2. Har jag nämnt att CS och WOW spelare är miljlövänliga? Jag säger genom att uppmuntra folk att sätta på sina dator 100% 24/7 istället för 5% 24/7 ökar det energikonsumtionen, som i sin tur ökar du vet vad.

det jag syftar på är att miljöpåverkan av datoranvändning som del av potetiellt nyttiga projekt som F@H är lång ifrån den sämst motiverade datoranvändningen
därmed är det för mig med lätthet motiverat och försvarbart

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

word!

jag har lite problem, min dator dör om jag kör grafiska klienten och consoleklienten verkar vägra att starta nu efter en reboot
tror det blir att vänta tills ny burk, inte ens HT på denna...

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Avstängd

hur får man titeln att man foldar? har precis börjat igen.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.