Permalänk
Medlem

Byte av Moderkort från A8N SLI Delux

Hojt

Har ett A8N SLI Delux idag och det har börjat och småjävlas lite, satt och surfa runt lite efter nya kort men det finns inte så mycket kvar till S939 längre.

Det jag har hittat är ett Asus A8N32 Sli Delux

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ASA8N32...

Det låter som en uppdatering av mitt kort. Det jag undrar nu är hur många sata kontakter har det nyare kortet har? Skulle jag kunna byta kort rakt av utan att instalera om allt igen?

På mitt nuvarnade kort har jag 4st sata sen 4st sata raid och jag använder alla, och jag har en raid på 4st diskar. Så skulle jag kunna köpa det nya kortet och bara byta ut det gamla?

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

4stycken + 2 E-SATA

om jag inte ser fel i min burk.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

ok tack då sprack den iden åsså då =(

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Dessutom klarar inte skitmoderkortet 4gb ram. Vill sig inte bara. Har ett helvete med skiten....

Permalänk
Medlem

Minnes mängden har tyvär inget med Moderkortet att göra... OM du kör med XP så hanterar det OS'et max 3072Mb... du kan ta hem en uppdatering för Bios och se om det funkar...

Visa signatur

AMD Opteron 185 @2.8Ghz (SD) // Asus A8N32-SLI Delux // Kingston HyperX 2Gb @FSB 220Mhz // nVidia 8800GTS 320Mb // Western Digital 200Gb // Creative Live 5.1

Permalänk
Medlem

vad är det som jävlas med dit A8N-sli Deluxe, för jag sitter med samma moderkort, jag hade problem förut med att chipfläkten ladde av efter att ha väsnats som i helvete en tid. Datorn fungerade bra fastän fläkten inte längre fungerade men jag bytte ut den snarast möjligt.

Blev en vga kylare ovanpå chipen i slutet. Mycket nöjd