Permalänk
Medlem

Jag börjar fan as flabba, då jag ser alla som klagar på spel som Halo, Warcraft III, ZELDA, Super Mario.
Det är ju för fan några av dom bästa spelen som gjorts.
Sluta klaga på dom bara för att ni inte ens klarar av första leveln på dom, eller inte ens kan starta upp spelena

Permalänk
Moderator
Testpilot

Många bittra människor som dragits till den här tråden.

Fattar ju inte hur man kan klaga på Zelda- och Mariospelen. Spelglädje in it's purest form.

Halo kan jag dock hålla med om att det är lite överskattat.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Igentligen är det en ganska meningslös diskussion då det ligger i betraktarens ögon.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikwad
Jag börjar fan as flabba, då jag ser alla som klagar på spel som Halo, Warcraft III, ZELDA, Super Mario.
Det är ju för fan några av dom bästa spelen som gjorts.
Sluta klaga på dom bara för att ni inte ens klarar av första leveln på dom, eller inte ens kan starta upp spelena

Har ej spelat Zelda, men resten har man plågat sig genom... så sluta snacka skit

Visst första banorna är WOW, men sen är det bara dejá vu för hela slanten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Farcry - Troligen det sämsta spel jag någonsin dristat mig att spela igenom. Iceclimber hade en bättre story.

C&C-serien - Vafaaan...

Halo - Får hålla med trådskaparen. Springa runt med nerfguns och skjuta carebears i klonade banor är inte direkt nöjsamt. Enda som var kul var att köra tank och bil och när man bordar ett av deras skepp och ska befria nån general, då är det lite ös. Resten... ugh...

Det var nog de största nedköpen i spelhistorien imo

Permalänk
Medlem

CS.... säger bara det.

möjligtvis Halo också, har inte spelat men det verkar inte SÅ bra som alla här säger (iaf alla som är Xboxberoende och inte inser att datorn är bättre i nästan allt).

Permalänk

far cry är för mig största besvikelsen, la ner efter några timmar

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Hur funkar urvalet av spel i en sån här tråd egentligen?
Väljer ni ut spel ni spelat men blivit extremt less på som jag antar att tex ett spel som WOW förmodligen borde vara ett exempel på eller tar ni helt enkelt spel som ni provat gett 10 minuter och sen slutat spela?

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

hur fan kan ni säga att MGS är överskattat? lol

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Hur funkar urvalet av spel i en sån här tråd egentligen?
Väljer ni ut spel ni spelat men blivit extremt less på som jag antar att tex ett spel som WOW förmodligen borde vara ett exempel på eller tar ni helt enkelt spel som ni provat gett 10 minuter och sen slutat spela?

Undrar jag med, minst 50% av spelet måste man klara av innan sågning... vi jobbar väl inte för aftonbladet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Daikatana

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
WoW säger jag

kan bara hålla med

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Undrar jag med, minst 50% av spelet måste man klara av innan sågning... vi jobbar väl inte för aftonbladet

ok borde kanske inte sågat far cry innan jag varvat det men jag gav det iaf mer än 10 minuter

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Far cry

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Om man ser tillbaka 10-20 år så var det väldigt få spel som var `hypade´.
Var kanske i Nintendo tidningen som man kunde läsa om ett nytt spel.
Annars fick man titta på bilderna på baksidan av fodralen ish vad besviken man blev ibland =P.

WoW är i mina ögon väldigt overrated, men iof har man ju spelat massa annat innan så det var ju ingenting nytt.

Halo gillade jag inte alls, förvisso gillar jag inte FPS på konsoll.

GTA har jag inte spelat sen GTA 3, enformigt, men inte så hypat heller.

Kan nog komma på en hel del.. men nu måste man iväg..

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Knappast något fel på Gears of Wars. Var som en film hela spelet. Otroligt häftigt!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
Zelda Ocarina of Time. Jag hatar tidsparadoxer och slutet i Ocarina of Time tog fan priset.

Mario

Sonic

Diablo 2

WoW

Fan säger du!!!, Diablo II är en ett av de få bra spel som släppts. Hoppas du har en bra livförsäkring

Smaken är ju som baken och såna här trådar är rätt meningslösa eftersom alla tycker olika

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Men please sluta gnälla, alla tycker ju olika. Lite spel som jag kommer på sådär är Halo, Warcraft 3, Starcraft, Diablo 2, Age of empires 3, Gears Of War (var dock roligt i coop), cod spelen i singleplayer (aa was roligare imo) och framförallt Half Life 1. Visst har många av titlarna haft en stor betydelse för spelindustrin, det är en annan sak.. Finns mer som jag inte kommer på just nu.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Fan säger du!!!, Diablo II är en ett av de få bra spel som släppts. Hoppas du har en bra livförsäkring

Smaken är ju som baken och såna här trådar är rätt meningslösa eftersom alla tycker olika

HAHA! jag visste väl att någon diablo eller zelda människa skulle bli sur. Saken är den att jag blev rätt besviken på diablo 2 jämfört med ettan. Det blev inte så mycket bättre av att spelet var fruktansvärt enformigt. Det blir inte så mycket bättre av att man vet i förväg hur många quests man kan hitta i varje värld. Däremot förhöjs spelupplevelsen av att man kan spela med kompisar, men alla spel man kan spela med polarna blir oftast bättre än när man kör själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne

Halo gillade jag inte alls, förvisso gillar jag inte FPS på konsoll.

Håller med dig till fullo. Hur någon kan sitta och köra FPS spel på konsoll är helt obegripligt för mig, lika mycket spel känsla som att sitta och äta fil. (lite överdrivet kanske men ni fattar vad jag menar?)

Permalänk
Medlem

Halo, CS och HL2 är så grymt överskattade.

Permalänk
Medlem

Man kan väl inte jämnföra ett 6 år gammalt spel med de nyaste idag? Du måste ha spelat spelet när det kom ut då det var nyast för att förstå varför vissa spel är så bra.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Håller med om att Diablo 2 är överskattat. Jag tröttnar alltid när jag kommit till öknen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Igentligen är det en ganska meningslös diskussion då det ligger i betraktarens ögon.

Smartaste inlägget i denna tråd.
Skärp er, allt är ju subjektivt.
Btw Halo kicks ass!

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Medlem

B&W var lite överskattat från vissa håll tycker jag. Visst det var bra, men inte så extreemt bra som vissa påstod.

Morrowind och Oblivion är två stela, tråkiga spel med tråkig story, tråkiga sidouppdrag, tråkiga och stela karaktärer, dåligt stridssystem, jobbigt UI med mera.

Fallout och Fallout 2. Jag älskar de flesta gamla RPG, men dessa två spel har jag aldrig förstått tjusningen med.

Diablo 2, jag ogillar de flesta hack 'n slash och detta spel är inget undantag.

Det blev många RPG på listan, förmodligen på grund av att jag har spelat många andra RPG som är så väldigt mycket bättre.

Permalänk

Red Faction. Det beskrevs som om det hade ersatt "kungen" Half-Life (som var rätt gammalt då) men själv tyckte jag inte att det fanns något i det spelet som var bättre. Jag fattar inte hur tidnignarna kunnde ge det så bra kritik. :/

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Shadow of the Colossus är mycket överskattat.

Permalänk
Inaktiv

The Legend of Zelda: Twilight Princess =/

Permalänk
Medlem

Många säger Far Cry. Personligen är det det spel som påverkat mig mest (i positiv mening)

Permalänk
Medlem

Till att börja med kan man ju säga att överskattade spel ligger ju mycket i betraktarens öga, vad en tycker är ett überbra spel tycker en annan är kanske bara är ett halvbra spel osv. Med det sagt kan jag ju uttrycka min personliga åsikt.

Dem senaste spelen från Blizzard dvs Diablo 2, War3, och självklart WoW är otroligt överskattade spel. Jag undrar ärligt talat hur många av dem som tycker World of Warcraft är så himla bra spel ens testat ett annat mmorpg, för den delen ett annat pc spel?! Everquest 2 tex släpptes innan WoW och har i princip allt det WoW har och ibland mer, ändå så är spelet inte ens nära WoWs populäritet... varför? Två ord: Blizzard Entertainment. Få spelföretag i världen är så kända som Blizzard och det har nog en hel del med varför deras spel fortfarande är så jätte populära, visst spelen är ju bra men är dem verkligen SÅ bra?

Jag läste en gång om ett experiment som gjordes med Coca Cola och Pepsi och hur mycket ett varumärke faktiskt kan påverka en. När försökspersonerna fick veta vad dem drack föredrog 9 av 10 Coca Cola, när dem däremot inte visste vad dem drack föredrog 9 av 10 Pepsi. Kan det inte vara samma sak i spelmarknaden? Missförstå mig inte nu jag tycker inte Everquest 2 är så himla bra spel heller faktum är att jag tycker dem flesta mmorpg är ren dynga speciellt dem man behöver betala för.

Men många håller väl dock inte med min kritik mot Blizzard men jag kanske ska ta ett ännu tydligare exempel. Id Software visst dem har väl gjort bra spelmotorer men deras spel har däremot verkligen inte varit något att hänga i julgranen. Framgången med Wolfenstien 3D och Doom berodde främst för att dem inte hade någon konkurrens punkt! Likaså med Quake iom att det var det första riktiga 3d fps:et, nu började också folk tycka om deras spel oavsett vilket verkligen märktes i Quake 2 och 3 då det ändå fanns klart bättre spel. När Doom 3 och Quake 4 kom så dog Id hypen ändå till slut rätt mycket även fast spelen egentligen inte skilde sig mot sina föregångare men det var väl kanske just därför.

Konsolspel för övrigt kan vara larvigt överskattade. Tydligaste exemplet på det är väl Halo som från början var ett pc spel. Hade dem släppt det på pc hade spelet självklart blivigt populärt men troligtvis inte mycket mer än så. Pc marknaden är mycket hårdare än konsolmarknaden speciellt då och spelet hade fått tränga sig med titlar som Alien vs Predator 2, Operation Flashpoint, MOHAA mm. Xbox hade knappt inga fps-titlar som var något vidare eller för den delen fungerade någorlunda att spela med en gamepad så när Halo kom hade spelet nästan samma konkurrens som Doom hade så det var väl inte konstigt att det blev så populärt som det blev.

Generellt sett kan man väl säga att dem flesta populära spel är överskattade till viss mån men jag tog upp av vad jag tyckte är bland dem värsta exemplen.