överskattade spel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
mm,förstår inte riktigt jag heller vart denna hype om halo kommer ifrån.
min syrras unge är tydligen ett stort fan utav spelet,han tjatar gång på gång om hur bra spelet är och han höll nästan på att avliva/klättra på väggarna när jag visade honom några trailers på halo3.
detta var ett måste för honom,och jag frågade "varför",det visste han inte,han sa bara att "halo är det bästa spelet som någonsin har gjort och 3:an kommer bli det bästa"...frågade vad det var som var så speciellt med det,det visste han inte heller mer än att man fick köra fordon i det=/.
sa då(bara som ett exempel) att han istället skulle skaffa det nya unreal eller crysis och då skrattade han nästan,typ som "skitspel,halo är det bästa"=/

Kanske låter taskigt, en av anledningar jag inte gillar halo
För mycket kids som på något sätt får det till världens bästa spel.
Lite CS syndrom fast på konsoll

(Nu vet jag inte hur gammal han är osv, men när du skrev unge så

Permalänk
Medlem

rofl, fatta halo is teh shit !!!!!11!!1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Kanske låter taskigt, en av anledningar jag inte gillar halo
För mycket kids som på något sätt får det till världens bästa spel.
Lite CS syndrom fast på konsoll

(Nu vet jag inte hur gammal han är osv, men när du skrev unge så

Detta är en av anledningarna att jag inte pallar med japanska spel, typ DMC/MGS/FF. Folk överhypar det som fan imo.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Detta är en av anledningarna att jag inte pallar med japanska spel, typ DMC/MGS/FF. Folk överhypar det som fan imo.

Äsch, MGS är ändå kult :).
Japanspelen är inte överhypade överlag annars, de är underskattade :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Äsch, MGS är ändå kult :).
Japanspelen är inte överhypade överlag annars, de är underskattade :).

Underskattade? Tycker det är sån enorm japanhets att man bara blir trött på det. Japansk skräpkultur hyllas i USA/EU egentligen bara för att den är annorlunda mot vårt skräp.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Underskattade? Tycker det är sån enorm japanhets att man bara blir trött på det. Japansk skräpkultur hyllas i USA/EU egentligen bara för att den är annorlunda mot vårt skräp.

Du har iof en poäng angående de japanska skitspelen, men menar mest spel som vi knappt får se ;). Men jag är verkligen missnöjd över de amerikanska och europeiska spelen nuförtiden, speciellt till PC, kommer ju ingenting.

Permalänk
Medlem

Halo , MGS , Zelda , Final Fantasy-serien osv.

Gears of War är knappast överskattat. Bästa spelet sen Half-Life 1

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Gothic 3 var ju ett jävla ståhej innan det släppts, och ett av dem sämre spelen jag spelat.
Och Stalker var ju ett riktigt skitspel.

Permalänk
Medlem

1. MGS från 2:an och framåt
- Första spelet var riktigt bra, 2 och framåt var sämre kopior på samma spel med nya texturer.
2. Halo-serien
- Starta spel, skjut och spring, stäng av spel... repeat
3. De flesta mario-spelen
- Visst är de kul i 20-minuters intervaller, men så bra som de sägs vara är de sällan
4. Final Fantasy efter 8
- Yay, ett mästervetk till när det gäller film och effekter... sluta göra spel och gör film istället.
5. Gran Turismo
- Mest överskattade bilspelet någonsin. En simracer som låtsas vara en arkadracer som i sin tur låtsas vara en simracer... och det hela slutar med ett nackskott på båda varianterna.
6. Oblivion
- Bra spel, men inte så bra som det framställs.
7. World of Warcraft
- Haltande RPG-element, halft hjärndött funktionsmässigt och dött och begravet när det gäller spelare.
8. Warcraft 3
- Ett RTS som försöker leka RPG... =/
9. Silent Hill-serien
- Fatal frame, spelen som är vad silent hill borde ha vart...
10. Doom 3
- Yay igen, Halo fast med kass belysning...

Sen håller jag nog med vem det nu var som sade Crysis. Det finns inte en chans att Crysis håller måttet om man tittar till de absurda förväntningar folk har. Det har möjlighet att bli ett sjukt bra spel, men knappast ett så pass bra spel som de flesta verkar förvänta sig... Det är (i motsats till hur det framställs) ett FPS, inte spelens egen jesus.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Intressant tråd.. den känns som alla skyller på de populäraste spelen för att verka über smarta och alldeles för sofistikerade för att beblandas med "common gamers"...

Är väl som med allt annat där här med spel, vissa tycker de är bra och andra inte punkt slut...

Överskattat eller inte.. handlar inte det om ens egna förutfattade meningar?
Ett spel som man hört massor om och som man läst ännu mer om och dreglat över videos på youtube i över ett år kan ju onekligen aldrig leva upp till ens egna alldeles för uppskruvade förväntningar eller?
De lite yngre kidsen har ju inte samma möjlighet att följa hela spelmarknaden och får därmed mindre förväntningar. Dessutom har de inte spelat hälften så mycket spel som de lite äldre gamers.
Och man märker ju också att desto äldre man blir att vad man tyckte var teh shit när man var 11 inte alls är samma sak när man är över 25...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

ett omoddat oblivion är roligt första gången man spelar igenom det, men moddar man det så är det det absolut bästa spel som nånsin gjorts!!!

Permalänk
Medlem

Själv så har jag överskattat de nya NFS spelen, MW och Carbon.

Trodde att båda ascoola, men icke

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Sen håller jag nog med vem det nu var som sade Crysis. Det finns inte en chans att Crysis håller måttet om man tittar till de absurda förväntningar folk har. Det har möjlighet att bli ett sjukt bra spel, men knappast ett så pass bra spel som de flesta verkar förvänta sig... Det är (i motsats till hur det framställs) ett FPS, inte spelens egen jesus.

WORD , våga vägra hypa....

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

WoW: Sjuuukt överskattat, segt spel. Visst är det beroendeframkallande men det är heroin också. Det betyder inte att det är bra!

CounterStrike: Allvarligt. Det finns verkligen många FPS-spel som är bra mycket bättre än CS. Roligt, visst, men det är spelarna och allt runt omkring som gör det till vad det är. Ungefär som fotboll...

Permalänk
Avstängd

Doom3 & CuntStrike (stavar så på flit)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte
WORD , våga vägra hypa....

Det är kul att hypa!

Allt måste inte var överförnuftigt. Då blir det inte kul att leva. I många fall tycker jag att hypen kring ett spel är roligare än när väl spelet släpps och det ska spelas igenom. Då sörjer man ju att det inte finns något att hypa längre.

Permalänk
Avstängd
Citat:

[i]
9. Silent Hill-serien
- Fatal frame, spelen som är vad silent hill borde ha vart...
[/B]

Alla utom The room är ju för fan de bästa spel som gjorts.. ettan och trean är ju hetl sjukt bra...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste säga Halo 1/2 xD helt sjukt överskattat, sen tycker jag alla dom där Doom 3, Quake 4, Oblivion, Prey. Aa alla nya spel som varit hypade har varit lite väl överskattade.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
gears of war.
spelade i nån timme,sen la jag ner skiten.
värre spel får man nog leta efter=/

Håller med totalt, det var jobbig styrning och tråkiga maps.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem

Nästan alla "stor" spel är överskattade. Mindre produktioner som tex Fahrenheit är sjukt mycket bättre än spel som den stora massan spelar.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Nuvarande definitivt WoW, oblivion och hl2 serien

edit - och need for speed... jisses.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Final Fantasy-serien

Visa signatur

MSI Z170A Gaming Pro, i7 6700k, 16GB DDR4, GeForce GTX 670, A-DATA SSD 128GB, Corsair SSD 120GB, 2X 2TB Caviar Green SATA II, Corsair HX 750W 80+, Corsair Graphite 600T.

Permalänk
Medlem

Som den fosil man är har man ju spelat Final Fantasy serien från första delen då dock på japanska eller vad det nu var, älskade serien framt tom FF7 efter det dog spel serien imo.

Hmm, men nu var det iofs överskattade spel.
WoW: The Burning Crusade
WoW i sig kan ja inte säga var överskattat, men expansionen var för min del en game killer, den största besvikelse jag vart med om, spännande och nytt i en dag.

Sen håller jag med om Halo, förstår inte vad charmen är.

CS definitivt ett överskattat FPS

GTA (senaste som kom va den nu än hette, orkar inte kolla upp det) definitivt överskattat imo.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Underskattade? Tycker det är sån enorm japanhets att man bara blir trött på det. Japansk skräpkultur hyllas i USA/EU egentligen bara för att den är annorlunda mot vårt skräp.

Håller med. Japanska spel suger röööööv. Final Fantasy har lika mycket gameplay som mina gamla click and play spel.

Metal Gear Solid är också överhypat, men jag har inte spelat det tillräckligt för att säga något.

Ner med Japansk skräpkultur, orkar inte med skiten mera. En riddare knockar en samuraj på fem röda sekunder, fatta!

ett annat spel som är helt grymt tråkigt är Bonniers Trafikskola. Hatar skiten.

Command and Conquer i överlag, förutom Red Alert 1, är också väldigt överskattade. Serien är lika innovativ som min högerfot.

Och just det, jag orkar inte MED mer WW2 shooters de är ju exakt likadana allihop! Jag spelade Medal of Honor Allied Assault. Sedan spelade jag Call of Duty 3. Vad hade ändrats under dessa 4-5 år? Ingenting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Alla utom The room är ju för fan de bästa spel som gjorts.. ettan och trean är ju hetl sjukt bra...

Silent Hill-spelen är imo inget mer än en överdos av förväntningar... Man förväntar sig skräck och stämning, och skapar sig skräck och stämning, men mest är det ens egna fantasi... Det är en hel serie baserad på att folk förväntar sig någonting som inte levereras utan måste hittas på av spelaren själv vilket är raka motsatsen till vad jag tycker ett spel borde göra. Med andra ord kan inte spelen bli mer än överskattade då de tillskrivs saker som spelarna själva bidragit med.

Fatal Frame-spelen däremot är i mitt tycke precis vad SH saknar. I SH har man en massa mysko (notera mysko, inte läskiga) saker som springer runt i skuggorna, men man vet också att i de flesta fall så stannar de där, och man vet var de är utifall de skulle göra nått... I Fatal fram så är det istället för att själv fantisera ihop att man _kanske_ har nått att vara rädd för, så vet man om att man har det, man vet bara inte var, när eller hur... Men det är ju bara min åsikt, och jag förstår att många inte upplever SH så, jag förstår bara inte varför.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Far Cry - Gillar det som fan, men ändå överskattat.

HL 2 - Kanske mitt favorit fps men även det är överskattat.

Halo - Jag avskyr det. Och ettan levde definitivt inte upp till hypen.

Samt alla spel som någonsin har utvecklats av Japaner. Annorlunda är inte alltid bra. Trött på den här Japanofilin som genomsyrar vår västerländska kultur, det är inte per automatik bra för att det är konstigt.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Jag tycker verklige inte Halo är överskattat, det var tider när man satt med Halo 1 och körde cooperative med kompisar sedan death match, fyfan vad nice
Men jag tror allt har sin tid.

Permalänk
Medlem

Gears of war! Helt klart överskattat enligt mig. Hur det spelet kan ha vunnit priser för snyggaste grafik, vackrast musik, bästa handling osv i massor av tidningar är för mig otroligt. Spelet är bra, det är snyggt men inte alls så som det är bland media. Grått och halvtrist är ju miljöerna och grafiken dessutom...
Skönt att se att det finns fler här som tycker som jag

Permalänk
Medlem

Om det ät överskattat kan jag inte säga något om men det spel som gjort mig mest besviken är Simon the sorcerer 3D. De första två spelen i serien var kanon, men 3D versionen hade brutalt ful grafik för sin tid och stank värre än surströmming.

Permalänk
Medlem

WoW, helt klart