Permalänk
Medlem

Wii och importspel.

Hej, jag har lite funderingar på att köpa mig en Wii. Dock har jag genom mitt Nintendo DS vant mig vid att köpa billiga spel via ebay. Jag undrar om det är lika lätt att göra på det sättet med Wii.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Inte utan modchip tyvärr. Och t.o.m. då fungerar det än så länge inte särskilt bra. =/

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Inte utan modchip tyvärr. Och t.o.m. då fungerar det än så länge inte särskilt bra. =/

Ok, jag blir lite ledsen i ögat. Ser det ut som det är någon ljusning på gång om man vill spela importspel?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Modchippen blir ju bättre och bättre hela tiden och de flesta kan man uppgradera firmware på, så kan man vänta så kommer det gå fint.
Wiinja Deluxe verkar vara bland de populäraste nu.

Hittade en gång en fin lista på vilka NTSC spel som funkade på en PAL maskin med ett visst modchip, men hittar såklart den inte nu längre =/

Annars är det väl bara att importera själva Wii:et också, men det känns nog inte så aktuellt kan jag tänka mig.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=MjS0FA-PwV0&mode=related&searc...

Precis som killen säger kanske det inte är direkt hälsosamt för dvdenheten men det funkar uppenbarligen.

Edit: Såg precis att det fanns en tråd om det nedanför