Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ©Ball
Snackade nyss med comhem angående uppgradering till 24/8 svar: det går inte... efter sommaren kan du dock få 100 mbit... blev lätt förbannad och tackade för inget och la på luren. sansade mig och ringde upp igen för att nergradera hela min combotjänst. Nisse i luren undrade varför och jag svarade 1 mbit i upload är sämre än adsl. er tjänst är för närvarande sämre än konservativa telia adsl är... svar: men efter sommaren kan du ju få 100 mbit... kontrade med jag vill inte ha 100 efter sommaren utan 8 upp nu och la på igen... glömde dock nergradera alla tjänster... suck

Beror helt på vart du bor när du kan få 8upp. Finns inget säkert men under sommaren sker det troligen.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ©Ball
Snackade nyss med comhem angående uppgradering till 24/8 svar: det går inte... efter sommaren kan du dock få 100 mbit... blev lätt förbannad och tackade för inget och la på luren. sansade mig och ringde upp igen för att nergradera hela min combotjänst. Nisse i luren undrade varför och jag svarade 1 mbit i upload är sämre än adsl. er tjänst är för närvarande sämre än konservativa telia adsl är... svar: men efter sommaren kan du ju få 100 mbit... kontrade med jag vill inte ha 100 efter sommaren utan 8 upp nu och la på igen... glömde dock nergradera alla tjänster... suck

Fick mej ett gott skratt!

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ©Ball
Snackade nyss med comhem angående uppgradering till 24/8 svar: det går inte... efter sommaren kan du dock få 100 mbit... blev lätt förbannad och tackade för inget och la på luren. sansade mig och ringde upp igen för att nergradera hela min combotjänst. Nisse i luren undrade varför och jag svarade 1 mbit i upload är sämre än adsl. er tjänst är för närvarande sämre än konservativa telia adsl är... svar: men efter sommaren kan du ju få 100 mbit... kontrade med jag vill inte ha 100 efter sommaren utan 8 upp nu och la på igen... glömde dock nergradera alla tjänster... suck

Stackare

varför frågade du inte om vad för UL det var då ? för inte är det 100 upp inte ... 10 med lite tur..

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

sådär jag ringde nyss och nergraderade min tjänst

moire skulle inte bli överaskad om det var 100 ner och 2 upp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ©Ball
Snackade nyss med comhem angående uppgradering till 24/8 svar: det går inte... efter sommaren kan du dock få 100 mbit...

100bit ? Det där får du gärna berätta mera om ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

100 kan ni glömma till hösten, har tagit halv evighet att göra mjukvaru uppgradering för att köra 8 upp, lär ju inte hinna byta all hw för docsis 3 under sommaren direkt. Eller comhem kanske låter sommarjobbare fixa biffen.

Permalänk
Medlem

dom där 100 lär vara ner och upp om vi har tur (vilket nu inte comhem kunder har) blir det +10 k a n s k e är dock bara ett löst antagande... och 100 tjänsten är samma tjänst som dom ska test köra i sthlm och uppsala efter sommaren... dvs vi stackars helsingborgare kan känna oss blåsta på nått annat än max 24/1 efter sommaren... verkar dock som vissa delar av helsingborg är klart (dalhem) antagligen dom delar som har stadsnät... antar att comhem inte vill bli helt ifrån åkta av konkurrenterna (vilket dom redan är)

som ren allmän info har jag 16 qam på modemet fortfarande...
min dl påverkas fortfarande om jag har nått på min ul...
och kompetensen på supporten varierar kraftigt...

lösning på problemet bör vara anställa tex Phunky som verkar ha bättre koll än comhem själva

alternatviet är väl att sikta på värdelösa adsl tekniken... känns dock inte så spännande... sist jag hade adsl var det BBB som lyckades berätta av misstag när jag påtalade problem med nerkopplingar att jag hade tappat nätet 133 ggr på 30 dagar... känns väl inte så lockande...

ett tredje alternativ är att säga upp skiten helt och lägga ner internet... är ju ändå en fluga som snart är över

Permalänk
Medlem

varför är folk så jäkla förvånade över att supporten inte har koll på precis allt som rör himmel och jord i com hem-världen?

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma
varför är folk så jäkla förvånade över att supporten inte har koll på precis allt som rör himmel och jord i com hem-världen?

Vaddå allt ? Vilken fråga tror du är den vanligaste dom får ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

24/8

Om ni inte själv kan uppgradera på mina sidor så kolla gärna på,

"Vilka tjänster finns i din fastighet?"

ligger på första sidan just nu...

Dom på kundtjänst kunde inte se att jag kunde få 24/8 men det stod på den sidan, då sa hon på kundtjänst att hon skulle prova och lägga in det.

Och nu har jag 24/8 en dag senare

Hoppas detta kan hjälpa fler.

Jag bor i Ystad

Permalänk
Medlem

Satan. Kollade på min gamla lägenhet, den kunde få 8 i upload men inte i min nuvarande . Bägge i Uddevalla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Vaddå allt ? Vilken fråga tror du är den vanligaste dom får ?

ja, om du tror att den vanligaste frågan berör om huruvida docsis 2 finns tillgängligt så är du ju helt ute och cyklar.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem

©Ball: Att uploaden berör downloaden är ju helt normalt och kommer så alltid vara både hos comhem och *dsl alternativen. Du behöver nog söka dig till fiber/LAN om du skall komma runt detdär.

Ang högre upload så vet ju knappt vi som jobbar med nätet när det är klart då de som monitorerar nätet och upptäcker instrålning osv bestämmer. Ser det inte stabilt ut så lanseras det helt enkelt inte, vore det bättre med upp till 8mbit i upload där uppkopplingen går ned hela tiden? Tror inte det. Finns tom områden de aktiverat 8mbit i upload men sedan 24h senare nedgraderat för att det blev skit, tror det var i Göteborg någonstans.

Ang 100mbit efter sommaren så är det bara vissa delar av Sth och Uppsala som får testa det och sedan lanseras det väll efterhand till övriga Sverige. Om jag inte såg fel idag så testar redan en utvald grupp 100/? på dessa två orter. Vet inget mer än de dessvärre. Lär vara 100/10 eller lite mer i upload för annars klarar inte uploaden att driva downloaden.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Ser det inte stabilt ut så lanseras det helt enkelt inte, [...]

om det ändå vore så väl.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem

8 Upload

maniac4 bor du i ett F.D. UPC hus ??

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Re: 8 Upload

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jefe
maniac4 bor du i ett F.D. UPC hus ??

F.D UPC fanns la bara i stockholm väl? och han bor i ystad

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Re: 8 Upload

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jefe
maniac4 bor du i ett F.D. UPC hus ??

Nej det gör jag inte.

Permalänk
Medlem

Undrade bara för att Comhems support sa till mig att det inte gick att få 24/8 ännu om man inte bodde i före detta UPC hus.Jag har kollat mitt modem och jag har fått 64QAM så teoretiskt borde jag väl kunna ha 24/8 nu.Bor i Gävle.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jefe
Undrade bara för att Comhems support sa till mig att det inte gick att få 24/8 ännu om man inte bodde i före detta UPC hus.Jag har kollat mitt modem och jag har fått 64QAM så teoretiskt borde jag väl kunna ha 24/8 nu.Bor i Gävle.

Man kan inte lita på kundtjänst..

kolla på comhem.se under, Vilka tjänster finns i din fastighet?

där kan du se om du kan få 8mbit upload.

Permalänk
Medlem

Får hoppas det kommer till Örebro snart då. Inget fel på downloaden iaf, 23 av 24 Mbit.

Hur ser det ut om man kan få 8 Mbit upload under mina tjänster?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verbcal
Får hoppas det kommer till Örebro snart då. Inget fel på downloaden iaf, 23 av 24 Mbit.

Hur ser det ut om man kan få 8 Mbit upload under mina tjänster?

Mina tjänster funkar ej för mig.
Men om du kollar där jag sa ist så ska det se ut såhär om du kan få 8mbit upload.

Bredband

* Small 250Kbit/s »
* Small 250 kbit/s »
* Small 2/2Mb »
* Small 2/2Mb »
* Medium 8/8Mb »
* Medium 8/8Mb »
* Medium 8Mb »
* Meduim 8 Mbit/s »
* Large 24/8Mb »
* Large 24/8Mb »
* Large 24Mb »
* Large 24 Mbit/s »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac4
Mina tjänster funkar ej för mig.
Men om du kollar där jag sa ist så ska det se ut såhär om du kan få 8mbit upload.

Bredband

* Small 250Kbit/s »
* Small 250 kbit/s »
* Small 2/2Mb »
* Small 2/2Mb »
* Medium 8/8Mb »
* Medium 8/8Mb »
* Medium 8Mb »
* Meduim 8 Mbit/s »
* Large 24/8Mb »
* Large 24/8Mb »
* Large 24Mb »
* Large 24 Mbit/s »

vad kostar 24/8 och 8/8?

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kilos
vad kostar 24/8 och 8/8?

24/8 > ~450kr(?)
8/8 > ~399(?)

Något sånt..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Borde inte 24/8 kosta 60:- mer än 24/1?
Dvs.399:- med 12 månaders bindning och 429:- utan bindning.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma
ja, om du tror att den vanligaste frågan berör om huruvida docsis 2 finns tillgängligt så är du ju helt ute och cyklar.

Den enda som cyklar är du .
Vanligaste frågan är säkerligen. Hur mycket är max jag kan få på min lina ?...seså ...cykla vidare...du gör ju det så bra.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kilos
vad kostar 24/8 och 8/8?

Priser från Com Hem:s beställningssida per 2007-06-02 (ej fd. UPC-hus)

Permalänk

small har mera uppload än vanliga large

Visa signatur

amd64 3500+ x800gt nforce4

Permalänk
Medlem

Buhu, va konstigt att inte det finns hos mig än får väl vänta tills jul lr nåt

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

** Extra uppströmshastighet är än så länge endast tillgängligt i vissa delar av Sverige. Sök på din adress för att se om du har tillgång till tjänsten.

Wow comhem har uppdaterat sin sida idag.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man måste ha det nya Scientific Atlanta modemet för att kunna utnyttja 8 Mbit upload eller fungerar det med det gamla svarta motorola modemet?

Sen en fråga till dig maniac4.
Funkar din nya upload bra? Får du ut full hastighet?

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5