Nvidia MCP72 i höst?

Permalänk
Melding Plague

Nvidia MCP72 i höst?

Sedan Core 2 Duo blev den mest populära processorserien på marknaden har Intels egna styrkretsar kommit i fokus och tagit bort fokus på tillverkaren Nvidia, som tidigare hade stora delar av AMD-marknaden. De gör dock sitt bästa och skall introducera en ny styrkretsserie i höst.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Go AMD xD

Permalänk
Avstängd

När jag köpte en dator med Intel processor, så valde jag ett moderkort med ett Intel-chipset.

Hade jag köpt en dator med en AMD processor, så hade jag nog kikat på ett moderkort med AMD chipset kanske...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

Nvidia måste nog ta och börja erbjuda något extra nu när även AMD kommer att ha egna chipset annars är dom nog rätt så rökta på den marknaden.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte
Nvidia måste nog ta och börja erbjuda något extra nu när även AMD kommer att ha egna chipset annars är dom nog rätt så rökta på den marknaden.

Det har jag svårt att tro.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Om både AMD och Intel erbjuder Chipset till sina processorer varför välja Nvidia.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Avstängd

Jag skulle helst köpa ett moderkort med ett chipset från processor tillverkaren själv.
Det kanske är bättre än att köra ett tredje-parts chipset?
Eller så kanske inte det spelar så stor roll eftersom chipset och CPU är helt olika grejer?

Jag valde iaf ett Intel chipset till min Intel CPU.
Skulle kunna tänka mig Nvidia eller SiS, eller nåt om de kunde erbjuda något som inte Intel och AMD gjorde, tex öppen designad hårdvara, som tex Sun UltraSPARC T1 (Niagara), annars blir det nog inget moderkort med tredje-parts chipset för min del skulle jag tro.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte
Om både AMD och Intel erbjuder Chipset till sina processorer varför välja Nvidia.

Pågrund av SLI t ex.
Och sen vet ingen hur AMDs chip är när det gäller överklockning.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Hur många promille av datoranvändarna tänker seriöst skaffa en SLI lösning lr för den delen Crossfire , alldeles för få för att Nvidia ska kunna klara sig om SLI är enda fördelen med deras chipset´s och vad säger att inte ATI och Intel kan stödja det med sina diton . Jag tror att ett chipset utvecklat processortillverkaren själv har bäst förutsättningar att bli en lyckad konstruktion det är ju bara att se på C2D där Intels egna chipset är dom bästa.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk

nVidias chip kommer inte gå under bara pågrund av att AMD börjar tillverka sina egna chip. Allt detta kommer bara leda till är en tuffare konkurans på den marknaden. Och då är det vi, konsumenter som är vinnare. Och det är väl bra eller hur.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Pågrund av SLI t ex.
Och sen vet ingen hur AMDs chip är när det gäller överklockning.

Räkna med att RD790 kommer att bli ett ypperligt bra chipset på samtliga punkter. Stabilitet, prestanda och överklockning.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Räkna med att RD790 kommer att bli ett ypperligt bra chipset på samtliga punkter. Stabilitet, prestanda och överklockning.

Det som får leva får se...
Sen sitter inte nVidia och rullar med tummar. De vet mycket väl var de sitter och vad de måste göra för att kunna konkurera mot "jätterna" Intel och AMD.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Räkna med att RD790 kommer att bli ett ypperligt bra chipset på samtliga punkter. Stabilitet, prestanda och överklockning.

Jo men fortfarande måste man ha ett Nvidia chipset för att köra SLI det går bara inte annars.

AMD har ju tidigare gjort egna chipset så någon större skillnad borde det inte vara när det gäller konkurensen.

Permalänk

hoppas att den nya serien inte är så varm som dess föregångare.
stog det ngt om die shrink?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"