Dell ultraportabel dator med Santa Rosa avslöjad

Permalänk
Melding Plague

Dell ultraportabel dator med Santa Rosa avslöjad

Idag har det dykt upp information kring en kommande bärbar dator från tillverkaren Dell. Datorn får anses ultraportabel och ingår i Xps-serien. Modellen heter m1330 och har en 13,3-tumsmonitor.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

13,3" är inte ultraportabelt, men får ändå ses som ett steg i rätt riktning för dell.

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

Jag tycker den där hade en hyfsad setup som går att använda till spela om man vill. Men hur är batteritiden på den då?

Varför T7700 och inte U7600? iof har T7700 2.4ghz och U7600 en klock på 1.20 GHz men förburkar endast 10watt.

Permalänk
Medlem

En batteritid på över en halvtimma och jag skulle bli glad...

Permalänk
Medlem

Låter intressant, men dyrt...
När kan man egentligen förvänta sig santa rosa datorer till försäljning i sverige?

Permalänk
Medlem

Wow! Ser väldigt intressant ut, den kan ju definitivt mäta sig med Znote 6224W som jag tänkt skaffa (när den får hdmi), men den här är lite mindre och snyggare. Fast som ni säger så kommer priset förmodligen vara skyhögt, men det ska bli intressant att avvakta och se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
13,3" är inte ultraportabelt, men får ändå ses som ett steg i rätt riktning för dell.

Öh? Rätt riktning? Det vore gött om du kunde ha fakta innan du skrev. Dells X-serie har bara datorer med 12.1" skärmar, vilket är mindre än den där och bör räknas som ultrapotabel. För övrigt väger X1 1,1 kg.

Permalänk
Medlem

"Tvingades" tacksamt köpa en Dell för några veckor sedan och förbluffades av det extremt tafatta utbudet av bärbart. Inga 15.4" med X1600 eller 4 GB minne t.ex. Total brist på DVI-portar. Nä, det var inge vidare.

Permalänk
Medlem

Det här är alltså en dator som inte lämpar sig för någon?

De som spelar spel blir besvikna, skärmen är liten och grafikkortet är klent. Till de som vill ha en ultraportabel arbetsdator så är den för tung ochkommer garanterat ha för kort batteritid?

Kan inte någon göra en 13.3" dator som är superslimmad, dvs väger lite, har lång batteritid och en stilren och hållbar design?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind

Kan inte någon göra en 13.3" dator som är superslimmad, dvs väger lite, har lång batteritid och en stilren och hållbar design?

Närmaste du kan komma de kriterierna på en 13.3" är väl en macbook, dock är den inte superslimmad och väger ca 2.3kg. Skala av ett kg på den och jag köper en direkt!

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Närmaste du kan komma de kriterierna på en 13.3" är väl en macbook, dock är den inte superslimmad och väger ca 2.3kg. Skala av ett kg på den och jag köper en direkt!

Precis, den hade jag lätt tagit! Min 14" dator nu väger 2.2kg, macbooken väger mer, det är ju lite lustigt. Lustigt att de kan få en 12" dator att väga runt 1kg, men de kan inte få en 13.3" eller 14" dator att väga under 2kg...

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.