Permalänk
Medlem

Hjälp med grafikkort?

Hej. Har precis formaterat min dator och det har alltid gåttt bra förr.
Denna gången står det att det är nåt fel med "Videostyrenhet för multimedia". Dess drivrutiner är inte installerade. Förr har jag bara använt CD:n till grafikkort och moderkort för att installera allt, men denna gång hittar den inga drivrutiner till just denna från nån av de skivorna. Därför kan jag heller inte installera drivrutiner från nVidias hemsida...

Vad ska jag göra?

Tacksam för all hjälp!

Permalänk

- Om du inte kommer åt drivrutinerna till nätverkskortet kan det finnas ett stort problem. Om du vet vilka drivrutiner det ska vara kan du alltid ladda ner de från nVIDIA från någon annan dator och sedan föra över med hjälp av USB-minne eller liknande.

Att just datorn inte skulle hitta drivrutinerna till grafikkortet eller nätverkskortet kan bero på att det är ett annat operativsystem än vad skivorna är till för eller att det har blivit ett fel under installationen.

Är det privatkopierade skivor är det helt normalt...

Lycka till!

Permalänk
Medlem

De är inte piratkopierade, utan följde med datorn när jag köpte den. Dessutom har det fungerat de andra gångerna jag formaterat (4-5 ggr typ).

Sen själva drivrutinerna till grafikkortet (bildskärmskort) går tt lägga in från skivan, men de är ju jättegamla 2002. När jag ska uppdatera de från nvidia står det att den inte hittar nån tillhörande hårdvara, vilket jag tror beror på att "Styrenhet för multimedia" inte funkar som den ska. De drivrutinerna har nämligen alltid funkat förr.

Så drivrutiner finns till grafikkortet, men föråldrade, och det finns till nätverkskotet (använder ju det för att komma ut på näet i skrivande stund).

Men vad är "Styrenhet för multimedia" för något? Det borde väl ha med grafikkotet o göra, säskilt då det inte går uppdatera drivrutinerna till grafikkotet nu..?

Permalänk
Medlem

Tryck på uppdatera drivrutiner i enhetshanteraren,och kolla på infon där eller nåt.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Tryck på uppdatera drivrutiner i enhetshanteraren,och kolla på infon där eller nåt.

Det är det jag gör. Den hittar inget alls. Skitskumt. Det bör inte kunna va så att man installerat andra drivrutiner i fe ordning va? :S Är så trött på datorer som inte gör som de gjort förr...

Permalänk
Medlem

Testa att formatera om igen. (om du orkar)

Förresten ,vad har du för mb och graffe?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Jo, man får göra det om jag inte får rätt på det idag eller imorgon.

Har Asus p4p8x och ett Albatron Geforce 4 Ti 4600

EDIT: Jag vill förresten inte formatera igen då min win-skiva är så repig att den knappt går att läsa från. Första gången jag installerade kunde den inte läsa från den, så jag fick formatera igen och då kunde den som tur var läsa... Därför vill jag helst slippa... Dessutom känns det inte som det skulle hjälpa mig hitta drivrutinen, då den inte har med Windows direkt att göra...

EDIT 2: Nu kunde jag uppgradera drivrutin till grafikkotet. Enda är at det står videostyrenhet för multimedia är det nåt fel på, men det märks inte på datorn än så länge, så jag kör väl utan det... Se om det märks nåt senare nån gång...