Permalänk
Medlem

R.I.P Povel Ramel

Ett geni har gått ur tiden.

Vila i frid Povel.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Hedersmedlem

Neej, vaffan!

Jaja. Han fick ett långt liv iaf, stålgubben

Permalänk
Hedersmedlem

"Så sent som i måndags delades årets pris ut till stå upp- och revyartisten Henrik Dorsin. Povel Ramel kunde själv inte vara med.
– Han ligger hemma och vilar upp sig och vi hoppas att han blir bättre, sa sonen Mikael Ramel till TT Spektra."

Läste detta i tidningen igår morse, så kommer den här nyheten... Fan vad taskigt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

R.I.P. Jag såg en reklam från 40-50 talet med honom med för ett par dagar sen.

Permalänk
Medlem

äsch

Först Astrid Lindgren och nu Povel Ramel. Man tror att de ska hålla för evigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har verkligen aldrig förstått genialiteten i Astrid Lindgren och inte speciellt mycket i Povel Ramel. Kan någon förklara det för mig?

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Jag har verkligen aldrig förstått genialiteten i Astrid Lindgren och inte speciellt mycket i Povel Ramel. Kan någon förklara det för mig?

Svårt att förklara för någon som inte förstår.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Var det jävligaste. Trodde aldrig den gubben skulle gå ur tiden.

Tråkigt men det är sånt som händer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Svårt att förklara för någon som inte förstår.

Du förlorar bara mer och mer respekt i mina ögon för varje dag som går.

Rapporterat för övrigt.

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Du förlorar bara mer och mer respekt i mina ögon för varje dag som går.

Rapporterat för övrigt.

Har jag missat något?
oggee säger att han verkligen inte förstått detta... skruvis säger att det är svårt att förklara för nån som inte förstår.
Som jag läste saken så var det inte ett personpåhopp, men man kan väl tolka det så om man så vill också.

Edit: Ta inte upp denna diskussion i den här tråden, förresten, tack. PMa eller posta i feedback om det verkligen behövs.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Du förlorar bara mer och mer respekt i mina ögon för varje dag som går.

Rapporterat för övrigt.

Respekt förtjänar man, din vill jag inte ha.

Förklara engelsk humor för någon som inte förstår det roliga med den typen av humor? Det är svårt att göra om dom inte förstår.. comprende?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Respekt förtjänar man, din vill jag inte ha.

Förklara engelsk humor för någon som inte förstår det roliga med den typen av humor? Det är svårt att göra om dom inte förstår.. comprende?

Det är betydligt stor skillnad på att inte förstå och inte tycka är roligt. Jag har inte sett speciellt mycket av Povel Ramel och inte bildat mig en så stor uppfattning om honom. Jag ville bara höra vad han gjort som folk tycker är så roligt.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Det är betydligt stor skillnad på att inte förstå och inte tycka är roligt. Jag har inte sett speciellt mycket av Povel Ramel och inte bildat mig en så stor uppfattning om honom. Jag ville bara höra vad han gjort som folk tycker är så roligt.

Ok.. lustiga visor med rätt så roligt innehåll.. kul gubbe helt enkelt.. men han var gammal & den typen av humor han stog för kanske inte går hem hos yngre idag..

Man kanske inte tycker att något är roligt eftersom man inte förstår sig på det (läs: skämtet)

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Nu skulle ju inte detta diskuteras i den här tråden så jag hoppas ni har rett ut det nu. Povel Ramel var en av mina idoler. Så grymt skön gubbe med helt geniala låttexter. Kommer ihåg när han var på allsången förra sommaren och spelade en låt som hette "Hand i hand". Det var bara instrumentalt fram till slutet när han sjöng just "Hand i hand". Som sagt grym snubbe som redan är saknad!

Permalänk
Medlem

Tvålen.. !! Måste ju vara något av det bästa han gjort!

Permalänk
Medlem

far jag kan inte få upp min kokosnöt. ahaha ah tråkigt när ikoner av hans kaliber går bort. Svider alltid lite i hjärtat

Han var duktigt både som revyartist, med språket och sina visor. skulle nog kunna göra den listan bra mycket längre, något av ett geni helt enkelt

Permalänk

mycket tråkigt...

en av mina favoriter är "tjo vad det var livat i holken i lördags"

Kvitt kviddelikvitt, alla fjädrarna rök.
Fjädrarna rök?
Fjädrarna rök!
Kring tolvsnåret lekte vi duva och hök,
och sen blev det kaffe med gök.
Ja, tjo va de va livat i holken i lördags!
Flygande byling kom dit i patrull.
Tjo va de va livat i holken i lördags!
Av fulla små finkar blev finkan så full.

detta är så fiffigt skrivit, det är en fröjd att lyssna på hans texter. lyssna på orginalversionen av kokosnöten med.

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk

Det var som fan, helt klart tråkigt. Men det är väl som så nu, att de som man tyckte stod ut särkilt när man var yngre, som underhållare och annat, börjar bli till åren.

Povel, Astrid, Ernst-Hugo, Tage D, med flera.

Permalänk
Medlem

RIP.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

Verkligen synd, han kom verkligen med något helt nytt när det begav sig. Och han är fortfarande underhållande.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

- Ta av dig skorna! ( Rip Rammel

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv