Far Cry: Datorn startas om

Permalänk
Medlem

Far Cry: Datorn startas om

Jag har upptäckt ett problem när jag spelar Far Cry. Jag kan spela ett tag utan några som helst problem, men sen helt plötsligt fryser bilden några sekunder och sen startas datorn om. Vad kan detta bero på?

Permalänk
Medlem

För varmt grafikort? Dåliga drivrutiner? Börjar texturerna falla ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
För varmt grafikort? Dåliga drivrutiner? Börjar texturerna falla ut?

Skulle inte tro att det blir för varmt, har spelat mer krävande spel och inget liknande har någonsin hänt. Har senaste drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Re: Far Cry: Datorn startas om

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aske
Jag har upptäckt ett problem när jag spelar Far Cry. Jag kan spela ett tag utan några som helst problem, men sen helt plötsligt fryser bilden några sekunder och sen startas datorn om. Vad kan detta bero på?

Jag slår vad om att du har bättre dator än mig. Jag kan spela Farcry, men på lägsta upplösning osv. De laggar bara lite ibland och jag har inga uppdaterade drivrutiner (jag vet inte ens vart jag får tag på några som passar till de grafikkortet jag har, Nvidia Geforce FX 5200. Jag har provat några ggr men då startar inte datorn om utan man måste formatera den).

Så jag kan tyvärr inte hjälps dig, men testa å köra på lägre upplösning eller medium!

Permalänk
Medlem

Spelar just nu på medium, får väl testa att dra ner till low och se vad som händer.