Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Festivalpass kostar 1695 plus förköp. endagarsbiljett kostar 895:-

Du kan även jobba som funktionär. Då får du inträdet gratis hela festivalen samt mat. Du får även bo på Funktionärscampingen om du vill. Men det verkar som alla funktionärsplatser är tagna. Lite special finns dock kvar:

http://www.rockparty.se/content/backstage/funktionarer.asp

Att komma in som funktionär har varit rätt svårt senaste 4-5 åren, flesta av oss som är funkisar är modell äldre årgång och har varit med ett tag. Slutar någon brukar det oftast vara en polare till någon annan inom samma grupp som tar över och drar vidare.

Flesta funkisplatser bestämmes redan i Februari/Mars så är du ute och frågar efter det kan men nästan på en gång utesluta att du kommer få funkisplats det året (om inte du är reserv ett och någon väljer att hoppa av).

Dock rekommenderar jag att om man vill vara funkis höra av sig till Rockparty redan i December/Januari och visa intresse så man har viss förtur på eventuella lediga platser som kommer upp.

-Robban (funkis sedan 2000)

Permalänk
Medlem

Jag ska också dit

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem

Någon som ska åka bil från sthlmstrakten som man skulle kunna hänga med?
Funderade på att åka buss först men skulle vara roligare att åka ner med någon
så man slipper åka buss.
Självklart betalar jag om någon skulle ha en plats kvar i sin bil

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

imorgon 9.15 från centralen med festivalbussen bär de av,

läste lite oroväckade mycke om stölder på rockparty hur många swecare har råkat ut för de?

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Jag ska bara vara där på torsdagen och se Korn (och kanske några band till eftersom mitt tåg på lördagsmorgonen går runt nio-tiden.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
imorgon 9.15 från centralen med festivalbussen bär de av,

läste lite oroväckade mycke om stölder på rockparty hur många swecare har råkat ut för de?

Det är inte så jävla farligt med stölder.
Saker som du dock kan räkna med att bli av med är bärs och stolar
Men det är bara att sno nytt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Det är inte så jävla farligt med stölder.
Saker som du dock kan räkna med att bli av med är bärs och stolar
Men det är bara att sno nytt.

okey kanon!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
okey kanon!

Stolar förvandlas till allmän egendom i det ögonblick du bär in dom på campingen, bärsen är inte ovanligt att bli av med heller... göm den lite i tältet.
Men det är inte som om större stölder inte förekommer. På förra augustibuller förra året hann jag vända ryggen till tältet i typ en halvtimme innan allt utom kudden blev stulet... alkohol, kläder, väska, sovsäck, mat.. hela skiten. Så ställ inte tältet i det mörkaste hörn du kan hitta ifall det finns plats nån annanstans.

Permalänk
Medlem

okey! ska snacka med grannarna de först vi gör och inte ta med så mycke grejor alls, surt att inte idioter kan skilja på ditt eller mitt.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Kollade programmet och torsdagen såg ju klart intressant ut. Inga endags biljetter kvar bara :(.

Får väl se om man tutar ner och kikar ändå.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

jag sitter här nu.
min lilla kamp heter unicorns exist.
jag har trocaderoflasker upphängda i ett parasoll

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

helt galet så bra liveband det var !!!

Slash, Ozzy, Zakk fyfan.. jag grät ändå under fall to pieces !!

lätt värt att åka bil i 24h för att se ! !! !

Go Jul´ önskar norrland

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shiroW
helt galet så bra liveband det var !!!

Slash, Ozzy, Zakk fyfan.. jag grät ändå under fall to pieces !!

lätt värt att åka bil i 24h för att se ! !! !

Go Jul´ önskar norrland

Ozzy galet bra? Var du dyngrak eller? Han har ju inte tagit en endaste ren ton dom senaste tio åren eller körde han playback nu igen som han brukar göra vid sina tv-framträdanden?

Permalänk
Medlem

antagligen var jag dyngrak!. men det hör inte till saken, jag tycker att det är fan hur värdefullt att se en sådan legend springa runt och leka som en 5 åring efter allt han varit med om ;).

playback eller inte, men zakks solo haha

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Jag var bara där på Torsdagen men fick se Chimaira, velvet revolver, converge, Sahara hotnight, Aiden(yuck!), Korn och hatebreed.

Korn var suveräna. Velvet revolver också bra. Hatebreed och chimaira hade nog varit kanonbra om inte ljudet varit så kasst.
Jag var ju nykter så emellanåt kändes det lite B. Hade en jävla träningsvärk i magen dagarna efter av allt hoppande.

Roligare än att sitta hemma och glo på datorn var det iallafall,

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Var där alla 3 dagar.

Tyckte Turbonegro var bäst ;D

Det var så mycket drag så min tjejkompis
hamnade på sjukhus i Kalmar. Som tur var
fick hon en sprillans ny gitarr med The Arks
autografer på

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Jag var där tisdag till lördag kväll. Min chaufför ville åka hem lördag kväll. Det ville inte jag. Men hey, det var han som var nykter... Hade så gärna velat stanna kvar! Trots regnet hade jag kul.

Flogging Molly var bäst. Efter det Ozzy Osbourne, vars spelning drogs ner av det förjävla långa gitarsolot som varade i ungefär 10-12 minuter. Sedan Velvet Revolver och Black Label Society.

Var det någon som såg några med Vikinga hjälmar var det nog jag och min kompis.

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1096880,00.ht...

Varför tror ni det gick så dåligt i år? Själv tror jag på faktumet att de har höjt biljetterna så jävla mycket. Fler hade nog kommit om de legat runt 1400.

Permalänk
Medlem

Pet shop boys var ju bara för bra.
Synd att de skulle regna så mycket bara.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

vi blev av med ett flak öl, borde vara dödsstraff på sno sånt!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
vi blev av med ett flak öl, borde vara dödsstraff på sno sånt!

Nej nej, inget dödsstraff på det.
Men eh... på den där tv'n där borta är det! *pekar*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
vi blev av med ett flak öl, borde vara dödsstraff på sno sånt!

Min granne på campingen blev av med 3 flak öl, sitt stormkök och sitt tält. Han sov ute natten till söndag!
Själv blev jag av med 14 öl, en kylbox, en solstol, en tröja och ett par strumpor.
Det var mindre än jag hade räknat med!

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd

Riktigt riktigt dåliga band i år. Verkar som de gått in i en "vad är populärt på radion" festival. Saknar alla indie, punk och okända band som man upptäckte förut.

Flogging molly var bäst som vanligt!

God bless Roskilde!

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
Min granne på campingen blev av med 3 flak öl, sitt stormkök och sitt tält. Han sov ute natten till söndag!
Själv blev jag av med 14 öl, en kylbox, en solstol, en tröja och ett par strumpor.
Det var mindre än jag hade räknat med!

joo, man ska inte räkna med att man får med sig nått hem. det ser jag som en bonus.
vi hade 4tält 3 av dom vart gämnade med marken första två dagarna och 4 på lördagskvällen.
sen snodde nån 2,5 platta öl med men vi hade mes oss så sjukt mycke så det gjorde inte så mycket.

jag gick in för hård på dit resan och håll samma stil tills på lördagsmorgonen. så dom tre dagarna är tyvär helt svarta, vilket är mycke tråkigt.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Jag blev inte av med något. Varken tältet, ölen, spriten, stolen, stereon eller något annat. Vi hade lås också, såklart.

Permalänk
Medlem

Min sjätte festival och jag har aldrig blivit av med något, vad jag märkt iallafall.

Permalänk
Medlem

vi hade oxå misstaget att ha lås, tält med lås blir mer intressanta.

tycker dock folk som ska sno saker bör stenas ska väl inte vara så förbannat svårt å skilja på ditt eller mitt.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Jag känner ingen som blivit av med saker när dom haft lås. Det är knappast något misstag... Säkrare än utan. Varenda jävel jag kände som blev "rånad" (det var en 4-5 stycken runt campingen) hade inte lås. De som hade lås var orörda.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad gör man på en festival, förutom att besöka olika scener där det spelas musik.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enduro
Vad gör man på en festival, förutom att besöka olika scener där det spelas musik.

Har kul, något du borde undersöka.
Mysteriska saker såsom alkohol, kvinnor och... kul.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Har kul, något du borde undersöka.
Mysteriska saker såsom alkohol, kvinnor och... kul.

En helkväll hemma med film, tilltugg och dricka är också kul.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan