Permalänk
Medlem

BBB telefoni

Halloj!

Kör idag med BBB 24mbit utan telefonabonemang. Funderar på att skaffa BBB telefoni som ersätter min 59kr avgift för linan till 59kr till BBB för telefonin. Det kommer alltså inte bli dyrare vad jag förstått det?

Någon som har erfarenhet av BBB telefoni?

Någon som man säga säkert att det inte kommer bli dyrare än vad det är idag?

Tack på förhand

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Tjena!

Sitter själv och ringer med BBB telefoni, har näst intill bara bra erfarenheter. Jag har en bärbara Ericsson-telefon och tyvärr får jag störningar i den ibland. Folk hör inte vad jag säger osv. Detta ordnades med att byta uttag på den.
Annars fungerar det som det ska.
Har inte koll på kostnaderna eller så men du kommer ju inte att betala nått mera för att ringa med dom men naturligtvis betalar du för samtalen.

Permalänk
Medlem

Låter toppen.
Här på jobbet på IKEA DC Älmhult så har vissa ip-telefoni och de krånglar fruktansvärt ibland.

Tänkte ha det så att folk kan ringa till mig om de vill. Själv ringer jag nästintill bara folk på mobilen med halebop ab. och alla jag ringer till har halebop så det blir ju endast uppkopplingsavg. jag betalar.

Hoppas det är någon som har koll på det där med priset. Vill ju ha de så snart som möjligt om det nu är "gratis". Självklart får jag betala extra för minut kostnaden.

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Har telefoni på VDSL sen länge , funkar klockrent

Visa signatur

AM2 6.0 2900XT 3G RAM

Permalänk
Medlem

Jag har BBB Telefoni, har visserligen Fiberanslutning men det funkar hur bra som helst. Och av nån konstig anledning betalar jag inte en spänn i månaden för det utan bara det jag ringer för

Visa signatur

---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Det är gratis med telefoni om man har Telenor abonnemang eller som ny kund så får du troligtvis telefon inkluderat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanrulf
Och av nån konstig anledning betalar jag inte en spänn i månaden för det utan bara det jag ringer för

Inte konstigt, BBB har ingen månadsavgift för telefoni om du har BBB (100Mbit/s) via "fiber"(LAN).

Permalänk
Medlem

Någon som vet om ledningskostnaden kommer försvinna när jag beställer telefonin?

Skulle beställa igår men då står de ju att det kostar 49kr/månaden. Vill ju inte betala massa i onödan.

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W