Permalänk

Nya DELL-modeller

För er som inte redan visste det så finns det ny Inspirion och XPS burkar ute på iaf vad jag vet Canadas sida.

Pratade med support och han sa att inom en vecka kommer dom att finnas i Sverige.

Permalänk
Medlem

Jag pratade också med supporten, och han jag snackade med sa att han trodde XPS m1330 skulle ligga på omkring 13-15000 kr, om någon var intresserad av att veta... Om en vecka vet vi i alla fall. Och om en vecka är det mycket möjligt att min order ligger...

Permalänk

De borde väl vara ungefär i samma prisklass som i Canada?

http://www.forex.se/ is your friend

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Medlem

På fredag åker jag till Canada

Och för 8100 SEK inkl moms får man en Dell 1520 konfiguerad såhär:

Intel® Core™ 2 Duo T5250 (2MB cache/1.5GHz/667Mhz FSB)
Genuine Windows Vista™ Home Premium Edition
Jet Black Color with Matte Finish
15.4 inch Wide Screen XGA Display with TrueLife ™
NO WEBCAM OPTION
2GB Shared Dual Channel DDR2 SDRAM at 667MHz, 2 Dimm
80G 5400RPM SATA HDD
256MB NVIDIA ®GeForce™8600M GT
8X CD/DVD Burner (DVD+/-RW) with double-layer DVD+R write capability

Vetifan om jag ska köpa en :/
Så prisvärt, men ändå har jag en massa annat att lägga pengar på..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
På fredag åker jag till Canada

Vetifan om jag ska köpa en :/
Så prisvärt, men ändå har jag en massa annat att lägga pengar på..

tänk på att tangetbordet isf inte är med svensk layout. kanske går att beställa ett från dell i sverige iofs? typ säga att ens har pajjat o vill köpa nytt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeln
tänk på att tangetbordet isf inte är med svensk layout. kanske går att beställa ett från dell i sverige iofs? typ säga att ens har pajjat o vill köpa nytt

Ebay finns också

Permalänk
Inaktiv

Intel® Core™ 2 Duo T5250 (2MB cache/1.5GHz/667Mhz FSB) <- känns inte det lite lite jämfört med det andra? :/ jag hade nog smaskat på lite mer där iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Intel® Core™ 2 Duo T5250 (2MB cache/1.5GHz/667Mhz FSB) <- känns inte det lite lite jämfört med det andra? :/ jag hade nog smaskat på lite mer där iaf

Sådan processor skulle då inte jag vilja ha i en 15". Det är ju snarare sådana som huserar i +-10"?
Dessutom ksulle den inte flaska så in i h-xxx med ett 8600GT? ^ ^
Nej i 15" ska det minst va en T7100(1.8ghz).

Permalänk
Medlem

Typiskt att man inte kunde hålla sig ett par månader
Fast jag kan iofs tänka mig att det blir lite längre leveranstider nu i början, och datumet när jag var tvungen att ha en är väldigt snart.

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+ AM2| DFI Infinity nF Ultra II M2 | 4 x 512MB 5400 | Sapphire X1900GT | 550W XilencePower | 500GB x 2 + 160GB Seagate | CoolerMaster Centurion 5

Permalänk

dell 1720 kan jag ju säga är högaktuell om det blir ungefär samma pris som i staterna
hoppas bara det inte tar allt för lång tid att få den när man har beställt , men risken finns ju

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem

Äntligen finns det en XPS i 15.4"

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Äntligen finns det en XPS i 15.4"

Hey vad då för ngn? länka?

Permalänk

Frågan är bara om man ska beställa nya inspiron eller vänta ännu längre för Vosotro'sen

Hur hade ni gjort?

Permalänk
Medlem

Nya inspiron serien ser enligt mig inte så snyggt ut till skillnad från nya XPS.
Ser formodligen mycket bättre ut i verkligheten.

Vet någon när 17 tummarna kommer ut?

Permalänk

fan 13k för en Dell 1720 va väl inte så farilgt ...
hur bra är NVIDIA GeForce 8600M GS ... bättre än GeForce Go 8400M GT ?

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem

8600M GS är betydligt bättre än 8400 kortet...

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk

duger itne 8400 kortet om an inte spelar da ? bara surfar , msn å så , titta film ...

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem

Man kan tycka att det borde gå att konfigurera en inspiron 1520 med ett 8600M GT som på usa's sida, men tydligen inte. Finns ju bara 8600 GS.

Permalänk
Avstängd

Fan vad schysst pris på dellen, om ändå Apple kunde göra likadana datorer.

Permalänk
Medlem

Argh... Hoppas verkligen dom kommer ut med 8600 GT korten snart

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Jag snackade just med DELL! De sa att GS korten som man bara kan välja när man konfigurerar är fel! Man får ett GT kort om man väljer ett GS på hemsidan.

Permalänk

duger GeForce™ Go 8600M GS om man bara ska kolla film o surfa å så ?
duger 8400 om man bara ska kolla film o sura o så ? ?

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av precenth
Jag snackade just med DELL! De sa att GS korten som man bara kan välja när man konfigurerar är fel! Man får ett GT kort om man väljer ett GS på hemsidan.

Snackade också med en kille från Dell och han sa samma sak, men jag tycker det är lite konstigt... Kommer nog att vänta tills de har ändrat det på hemsidan.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

VILKEN AV DESSA SKULLE NI TA? VARFÖR?

XPS 1330

PROCESSOR: Intel® Core™ 2 Duo-processor T7100 (1,80 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-cache) redigera

OPERATIVSYSTEM: Äkta Windows Vista™ Home Premium
OLYCKSFALLSFÖRSÄKRING No Accidental Damage Support redigera
VAL AV FÄRG Smokingsvart och kamera med 0,3 megapixlar för vit-LED-skärm redigera

LCD-SKÄRM 13,3-tums UltraSharp™ WXGA (1 280x800) vit-LED-skärm (300 nit) med TrueLife™ redigera

BIOMETRISK IDENTIFIKATION Biometrisk fingeravtrycksläsare redigera

MINNE 2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]

HÅRDDISK 120 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk redigera

GRAFIKKORT nVidia® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB GDDR3

OPTISK(A) ENHET(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara redigera

PRIMÄRT BATTERI Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar) redigera

BLUETOOTH Dell™ TrueMobile 355 inbyggd Bluetooth-modul -

TRÅDLÖS ANSLUTNING Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g-minikort

PRIS: 13796 kr
--------------------------------------------------------------------------------------

Inspiron 1520

Intel® Core™ 2 Duo-processor T7300 (2,00 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)

OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Home Premium

VAL AV FÄRG Kolsvart med matt yta och integrerad webbkamera med 2,0 megapixlar redigera

LCD-SKÄRM 15,4-tums widescreen WXGA+ (1 440x900) TFT-skärm med TrueLife™ redigera

MINNE 2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]

HÅRDDISK 120 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk redigera

GRAFIKKORT nVidia® GeForce™ Go 8600M GS med 256 MB DDR3 dedikerat grafikminne redigera

OPTISK(A) ENHET(ER) Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara redigera

PRIMÄRT BATTERI Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar) redigera
Tillbehör

BÄRVÄSKOR Ingen bärväska redigera

TRÅDLÖS ANSLUTNING Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g-minikort - Europa redigera

MICROSOFT-PROGRAMVARA Microsoft® Works 8.5 - svenska

PRIS: 13085 kr
--------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Inaktiv

precenth, översta om du inte ska spela för krävande spel. Den är snyggare, du får kontroll... hdmi... Annars kan du ta den andra om du vill ha bättre spelmöjligheter och större skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Sådan processor skulle då inte jag vilja ha i en 15". Det är ju snarare sådana som huserar i +-10"?
Dessutom ksulle den inte flaska så in i h-xxx med ett 8600GT? ^ ^
Nej i 15" ska det minst va en T7100(1.8ghz).

en AMD Athlon xp2400 flaskar inte ett radeon x1600 (dock i stationär) men den där har ganska låg clock.. tror dock ändå inte att det blir en så stor flaskhals

Citat:

Ursprungligen inskivet av TigerDejan
duger GeForce™ Go 8600M GS om man bara ska kolla film o surfa å så ?
duger 8400 om man bara ska kolla film o sura o så ? ?

Sitt du och sura, nä skämt å sido, tänk efter lite, snälla.. kolla film (så länge det inte är hd-tv) går bra på en 5 år gammal dator, surfa går bra bara man har 256 mb minne och 800mhz..

Visa signatur
Permalänk

Varför har dom inte 7200 rpm diskar fööööööööööööööör?

:@

Permalänk
Medlem

Vad är hdmi bra till? Är inte så insatt på just det området

Duger ett 8400 GS om man ska spela t ex Battlefield 2 å liknande spel?

Permalänk

@ Tangentbord
jo jag vet att det går o kolla film men jag tänkte om man har lite sämre graffekort kanske det bilr lite sämre bild på tvn ?
jag har ju HDMI , så jag tänkte eventuellt koppla via det ...

@precenth
finns plasma tv o sånt som har HDMI ingångar , vilket gör att man får typ lite bättre bild o så ...

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l