Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dorovol
"Jag" och "man" är inte ens i närheten av att vara samma sak, och du har ingen aning om vem jag är bara vem någon påstår att jag är.
Men hade du vart ny här och inte hade tyckt och tänkt på samma sett så kan jag garantera att du hade varit samma person som jag tydligen är.

Tål ni inga argument alls som inte följer era "regler"? utan att ni måste börja dumma er...

"jag" i meningen ett exempel på vad "jag" menar "de flesta" ~ "man" upplever, "jag" är en av "man" "dem" "oss" "merparten" etc. detta är inte särdeles svårbegriplig om man inte verkligen vill göra det så, och även i eventualitet av inkorrekt grammatisk form torde betydelsen vara svår att missuppfatta om "man" (du i detta fall) inte verkligen gett sig tusan på att göra det. (dvs bara en av flera udda och karakteristiska tendenser du delar med den tidigare medlemmen i fråga, tillfälligheter? knappast)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Nä inte svårbegripligt om det skrivs på samma sett varje gång.

Men eftersom du pratade för alla första gången om att är man inte redan frälst så kommer man inte gilla H3 heller, Då kunde du skriva om DIG själv genom att skriva - Jag kommer inte gilla H3 för dom andra sög. istället för att skriva och ta för givet att ingen annan heller kommer att gilla det.

Du kan inte först skriva "man kommer inte gilla...." då det syftar på att ingen kommer att gilla det. För att sedan ändra det till "jag kommer inte gilla...." För du kan inte få in ett "jag" i "alla andra" hur mycket du än försöker.

Ok så för att jag "vill" göra din gramatik svårbegriplig så måste jag vara någon annan? Du får gärna tro eller önska det, om du nu vill lägga din energi på sånt tjafs
Själv tänker jag ha det trevlig med skönt sällskap resten av denna midsommar. Kan faktiskt rekomendera det istället för att sitta framför datorn hela kvällen och bara anta saker om folk.

Trevlig midsommar på er alla.

Permalänk
Medlem

Jag har feber =(

Permalänk
Medlem

Postar min fråga i denna tråden.

Då jag har både en PS3 och en Xbox 360 så är jag mycket intresserad av en sida som jämför eller åtminstone recenserar spelet för båda konsolerna om det släpps till de båda vill säga.

De spel jag är mest intresserad av nu är CMR Dirt och The Darkness.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grensman
Postar min fråga i denna tråden.

Då jag har både en PS3 och en Xbox 360 så är jag mycket intresserad av en sida som jämför eller åtminstone recenserar spelet för båda konsolerna om det släpps till de båda vill säga.

De spel jag är mest intresserad av nu är CMR Dirt och The Darkness.

Gamspot och Ign recensioner spel på samtliga konsoller men de är båda amrikanska sidor så det är inte alltid de har en recension på spelet när det släpps hos oss.
Tex. Mc Dirt är inte släppt i usa för PS3 än.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hej. Jag fick min optiska ljud kabel idag som jag kopplade ihop med mitt 5.1
Jag lyckas inte få ljud, jag har ändrat inställningar och allting, men den vill inte ge ljud. Är det någon som vet vad felet kan vara?

Jag använder detta ljudsystemet: http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_spea...

Edit: Sen jag började använda min HDMI kabel så har jag inte kunnat få ljudet som jag velat. Jag tänkte koppla in ljudet till förstäkaren tills jag fick min optiska kabel, men det gick inte. Samma sak nu, den vill enbart ge ljud i HDMI kabeln, inget annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Gamspot och Ign recensioner spel på samtliga konsoller men de är båda amrikanska sidor så det är inte alltid de har en recension på spelet när det släpps hos oss.
Tex. Mc Dirt är inte släppt i usa för PS3 än.

Tack!

Nu till nästa fråga
Hur får jag upscale att funka på ps2spel?
Verkar som det inte vill på min ps3a.
Jag har i ställt in den på följande sätt.

PS/PS2 Upscaler: Full Screen
PS/PS2 Smoothing: On

Kör med den på 1080i.

Är det någon som vet vad felet kan vara. För jag tycker att spelen ser precis likadana ut som innan 1.80 patchen kom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Hej. Jag fick min optiska ljud kabel idag som jag kopplade ihop med mitt 5.1
Jag lyckas inte få ljud, jag har ändrat inställningar och allting, men den vill inte ge ljud. Är det någon som vet vad felet kan vara?

Jag använder detta ljudsystemet: http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_spea...

Edit: Sen jag började använda min HDMI kabel så har jag inte kunnat få ljudet som jag velat. Jag tänkte koppla in ljudet till förstäkaren tills jag fick min optiska kabel, men det gick inte. Samma sak nu, den vill enbart ge ljud i HDMI kabeln, inget annat.

Ja kör samma system fast dom som inte är trådlösa. ja kkör med HDMI > Dvi kabel o optisk till ljudet. När du ställer in vilken kabel du anväder PS3an med så frågar den ju hur du vill köra ut ljudet, då är de bara klicka i Optisk. Det funka direkt för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Ja kör samma system fast dom som inte är trådlösa. ja kkör med HDMI > Dvi kabel o optisk till ljudet. När du ställer in vilken kabel du anväder PS3an med så frågar den ju hur du vill köra ut ljudet, då är de bara klicka i Optisk. Det funka direkt för mig

Det fungerar inte för mig. Jag har testat att reset PS3 och då känner den bara av HDMI kabeln eller något sånt för den frågar inte om jag vill köra ljudet i den optiska kabeln. Den frågar bara om HDMI kabeln.

EDIT: Jag testade med att koppla in AV Multi Out / Scart och Optisk ljud kabel. Jag får enbart ljud i AV Multi Out / Scart och ingenting i Optisk Ljud kabel, så det är inte HDMI kabeln som spökar.

Jag kollade på kabeln och såg att det lyser bara laser på ljudsystemet (Alltså där den går in i lådan på Logitech, 5.1) och inte vid PS3'an, ska det vara så här eller är det något fel?

Det är riktigt surt att ha ljud i tv'en =(

Permalänk
Medlem

Den ska lysa i båda ändarna, Du har inte böjt kabeln för mkt för då kan inte ljuset komma fram. Eller så e kabeln kass

Edit: Eller nej, vänta... Nu är ja inte säker.

Lyser den där den går in i ljudsystemet så är det ju lungt, för då går ju lyset från PS3an till ljudet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Den ska lysa i båda ändarna, Du har inte böjt kabeln för mkt för då kan inte ljuset komma fram. Eller så e kabeln kass

Edit: Eller nej, vänta... Nu är ja inte säker.

Lyser den där den går in i ljudsystemet så är det ju lungt, för då går ju lyset från PS3an till ljudet

Jag har inte böjt den mer än vad förpackningen har gjort (Att den ligger runt i 4-5 varv). Den borde inte vara kass, jag fick den igår och den är helt ny. Den är från Deltaco (Brorsan beställde från Koneo) och den är guldpläterade, så det borde väl betyda att det är lite kvalité i den iallafall?

Precis. Men det är konstigt att jag inte får ljud då. Det känns som att jag har problem med att få bild i en kabel och ljud i en helt annan kabel. Det fungerar inte med AV Multi Out / Scart heller.

Permalänk
Medlem

Okej, Ja har då ingen aning om va de kan va för fel. Glömt ställa om till Optical på ljudkontrollen på ljudsystemet?;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Okej, Ja har då ingen aning om va de kan va för fel. Glömt ställa om till Optical på ljudkontrollen på ljudsystemet?;)

Klart att det var det jag hade glömt Fan vad bilnd man är ibland, hehe. Tack så mycket för hjälpen

Permalänk
Medlem

Hehe osså var det de Kul att vara till hjälp

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
http://ps3.qj.net/Blu-ray-Warhawk-confirmed-by-boxart/pg/49/a...
warhawk box art

Såg det innan idag. Riktigt nice.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Finns det nån chans att Call Of Duty 4 kommer kunnas spela med tangentbord o mus?, För det kommer aldrig funka på min dator. Lr kanske men grafiken klommmer inte ens vara i närheten av den på PS3an

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår så kommer det där speltillbehöret som ser ut som en Nunchuk från Wii och en mus som länkats tidigare i tråden funka till alla spel?

Så om spelet inte har stöd för tng+mus kan man kanske köpa det?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

har börjat köpa på mig lite ps2 titlar som jag saknar.
och märkte att det inte flöt felfritt med ratchet & clank 2 på ps3an.
dock så funkade shadow of the colossus utmärkt
okami ska tydligen funka fint det med och den kommer på posten imorgon

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Vill verkligen ha nyaste Ratchet and Clank spelt nu!
Om jag har tur så sitter jag med en kopia av The Darkness på onsdag

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Vilket datum är satt för PS3 versionen av The darkness?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Vilket datum är satt för PS3 versionen av The darkness?

Europeiska versionen är försenad till 20 Juli. Amerikanska kommer officiellt ut idag så det kan vara värt en import.

Edit:

Ny The Eye of Judgment trailer:

http://www.us.playstation.com/PS3/Games/THE_EYE_OF_JUDGMENT

Key features:

Citat:

* A revolutionary new way to use the PS3 system, based on traditional trading card games and given a new dimension in 3D by next-generation technology.
* Developed in collaboration with Hasbro and its Wizards of the Coast subsidiary that produces MAGIC: THE GATHERING.
* Four ways to play - player vs. PS3, player vs. player offline, player vs. player online, PS3 vs. PS3 using players own deck.
* High Definition 3D animated characters and vehicles come to life seamlessly into the on camera view of your tabletop.
* THE EYE OF JUDGMENT will be bundled with PLAYSTATION Eye, 9 Fields mat, stand, a starter deck of 30 cards, and a booster pack of 8 cards. More than 100 different characters and spells will be offered via additional booster packs and pre-constructed decks, available at major retail chains.
* THE EYE OF JUDGMENT is a socially engaging title that will appeal to gamers of all ages and abilities.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Hur får jag upscale att funka på ps2spel?
Verkar som det inte vill på min ps3a.
Jag har i ställt in den på följande sätt.

PS/PS2 Upscaler: Full Screen
PS/PS2 Smoothing: On

Kör med den på 1080i.

Är det någon som vet vad felet kan vara. För jag tycker att spelen ser precis likadana ut som innan 1.80 patchen kom.

Permalänk
Medlem

storlek på skärm?
avståndet till skärm?
vilka spel?

kan vara värt att testa 720p istället för 1080i iom skillnaden mellan progressiv och interlaced.

http://ps3.qj.net/SplitFish-ships-FragFX-controllers-to-selec...
fragFX släpps snart

http://ps3.qj.net/Assassin-s-Creed-UK-packshots/pg/49/aid/960...
ac packshot. kan alltid hoppas på att spelet ser bättre ut.

http://ps3.qj.net/Soul-Calibur-IV-to-get-online-play/pg/49/ai...
sc4 får online läge

http://ps3.qj.net/More-Fallout-3-details/pg/49/aid/95974
fallout 3 detaljer )

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Information om special utvågan av GTA IV (inte extramaterial).

http://www.konsolkoll.se/2007/06/27/bilder-pa-specialutgavan-...

Home Uppdaterad.

http://www.psu.com/node/11824

Permalänk
Medlem

Såg att det hade kommit uppdateringar till mjukvaran på PS3an, jaja, jag har inte hängt med Men gör det så man kan spela några PS2 spel?
Och hur installerar man den på sin PS3a?

Tack

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

Firmware 1.82 Coming soon!
http://blog.us.playstation.com/2007/06/26/firmware-182-coming...

"firmware 1.82 is an update that enables the playback of AVC High Profile (H.264/MPEG-4) files"

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
Firmware 1.82 Coming soon!
http://blog.us.playstation.com/2007/06/26/firmware-182-coming...

"firmware 1.82 is an update that enables the playback of AVC High Profile (H.264/MPEG-4) files"

Vad har man för nytta av dom codecerna?

Permalänk
Medlem

Måste ju säga att The eye of judgement verkar bli galet ballt ! älskar magic: the gathering så ^^

Visa signatur

sad panda