Permalänk
Medlem

Min första dator

Tjena jag är en kille på 14 år som ska köpa sin första egna dator för runt
4000 kr i delar. Jag har kollat på den här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321530 och den verkar vara bra men nu söker jag också en 19 tums platt skärm som både är bra och billig . Är datorn bra ? Den ska klara Call of duty 2 , cs 1.6 , hl2 .

Ge också gärna andra förslag på datorer.

MVH / molis

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

Bra och bra, du får inte så extremt bra saker för 4000, men visst går det att spela på den. Jag som kör cs:s, har inga problem att spela mer än fpsdrop på inferno, med en sämre dator (dock kör jag med fpsconfig, vilket innebär i princip sämsta grafiken).

Men ska du bara spela, utan något speciellt krav, så funkar datorn

Permalänk
Medlem

kk , bara det att jag inte har pengarna än. Lite svårt att skaffa pengar fort när man är så pass ung. Har ungefär 1 000 kr nu men ska nog avbetala datorn. Det står 155 kr i månaden på datorn , kan man inte höja månadskostnaden så man betalar klart den fortare ?

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

när du får räkningen så kan du betala hur mycket du vill. 155kr e bara ett minimum du måste betala ?

Permalänk
Inaktiv

tog så billigt som möjligt vet inte om det funkar dock

Permalänk
Medlem

Okej och tack för alla svar men jag överväger nog att vänta tills julen då kanske jag får ett presentkort på 1-2 tusen

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Okej och tack för alla svar men jag överväger nog att vänta tills julen då kanske jag får ett presentkort på 1-2 tusen

gör det, kommer nytt och bättre hela tiden