Permalänk
Medlem

Boot Camp+"Windows drivers"

Jag läser i PDF filen för Boot Camp där det stär att man kan spara drivrutinerna i en katalog men hur fasen går man tillväga då? hittar det inte någon stans.

Någon som har gjort det? har nämligen ingen CDR

Permalänk
Medlem

Re: Boot Camp+"Windows drivers"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GonAce
Jag läser i PDF filen för Boot Camp där det stär att man kan spara drivrutinerna i en katalog men hur fasen går man tillväga då? hittar det inte någon stans.

Någon som har gjort det? har nämligen ingen CDR

Jag antar att du menar Bootcamp till Mac OSX? Och nu vet jag inte om du har en imac, macbook osv.....men..

...när du gör setupen i bootcamp så får du först bränna en windows driver cd i din mac. Så gör du en partition av din hårddisk på macen som windows ska vara på, sen blir du ombedd att sätta i en windows installations cd. Då installerar du windows som vanligt. Och när det är klart, då stoppar du in din cd skiva som du brände innan, och installerar i windows.

Hoppas det vart rätt

Mvh

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem

Jag tror han menar att han inte har tillgång till en CD-R och har läst att man kan lägga drivrutinerna i en mapp istället. Hur det skulle fungera har jag dock ingen aning om eftersom jag aldrig testat Boot Camp.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

vad händer om du kör "show package contents" på den installerade bootcamp.app ? KAnske kan du fiska fram dom däri.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

De ligger i /Applications/Utilities/Boot Camp Assistant.app/Contents/Resources/DiskImage.dmg, montera den så ligger drivrutinerna direkt där.

Visa signatur

Min utvecklingsblogg: http://blog.iostream.cc