Permalänk
Inaktiv

Xbox 360 eller PS3

Funderar på att köpa en konsoll och en 720p TV på 32".. Köper jag xboxen så köper jag ett surround system till. Det kommer att köpas efter sommaren men jag tänkte att det kunde vara bra att kolla runt lite nu.
Jag kommer att vilja spela lite på nätet med konsollen och den kommer även att användas ganska så mycket till filmtittande (streama mycket från datorn, många olika format)
Kan någon övertala mig om vilken konsoll som är bäst för mig?

( jag har ett par schyssta 2.0 högtalare jag kan koppla in i vilket fall som helst)

Permalänk
Testpilot

Jag skulle säga att du ska köpa en Xbox 360, den är mycket billigare och har varit ute på marknaden ett bra tag och du har därför många spel att välja mellan. Jag har ingen själv men vad jag vet så ska det gå att streama film och musik från datorn fast jag vet inte hur det är med XviD och sånna format, har för mig att det krävs lite extra krångel för att få det att funka.

Till spelandes över nätet skulle jag säga att Xbox Live är överlägset, dock kostar det ju lite pengar men vad jag har hört från dom som köpt det ska det vara värt det.

Slutsats: Köpt Xbox 360, billigare och fler spel.

PS3:an har (vad jag vet) inga riktiga "killer games" just nu, det kanske kommer senare och den blir då mer köpvärd. PS3:an har också tappat många exlusiva spel, GTA4 kommer ju exempelvis ut till båda.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv

okej.. men hur är det nuförtiden? Går xbox'arma fortfarande sönder? Och hur står sig grafiken mot en ps3? Jag kommer även att köpa en extra handkontroll men det kostar ju lika mycket till båda konsollerna. Såg att 1 års live kostar ungeför 400 så det är ju inte hela världen.

Permalänk
Testpilot

Ingen aning om hur bra dom håller riktigt, såg att dom bytt till en större kylfläns på dom nya så det ska väl förhoppningsvis avhjälpa värmeproblem som vissa verkar råkat ut för.

Har inte sett nån direkt jämförelse rakt av mellan grafiken på dom olika men jag kan säga att grafiken på 360 är riktigt snygg, Gears of War är ruggigt snyggt och då har jag ändå bara spelat det på en vanlig TV.

PS3:an ska vara svårare att utveckla spel till så jag kan tänka mig att spelen kommer bli snyggare när utvecklarna lärt sig att hantera den nya hårdvaran. På pappret är ju PS3:an kraftfullare så den borde vara kapabel till bättre grafik.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Grafiken är typ samma.
Jag går också i tankarna om en 360 nu igen, men är så skeptiskt med kvaliten på skiten, läser om folk som gått igenom 3-4 st 360. MEn visst sen har vissa klarat sig.
Men det känns ändå som en rätt stor del som har problem om man läser på diverse forum, även här.

Någon i 360 tråden rekommenderade att köpa en försäkring på den, vilket ju också kostar tyvär, men då kan man få ut en direkt iaf om den går sönder.

Men för jävla segt med alla sparningar, ladda om allt piss från live osv, låter inte som någon höjdare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition

Men för jävla segt med alla sparningar, ladda om allt piss från live osv, låter inte som någon höjdare

man kan ju faktiskt ta loss hårddisken rätt lätt.

(går även på PS3 om man nu har det som ett argument, skillnaden är väll att man inte behöver räkna med att det behövs..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Anledning till att man hör så mycket om att 360s går isönder är ju för att det är enbart de som haft problem som gnäller (vilket jag helt och hållet förstår och hade gjort själv). Det är ju betydligt fler som faktiskt fungerar utan problem :).

Iaf, hunden har väl sagt allt som behövs vad gäller valet mellan PS3 och X360.
Har själv köpt live, använder det flitigt och kan bekräfta att det är värt den årliga summan på typ 600:-, bättre onlinetjänst på en konsoll får man fan leta efter. Vad gäller grafiken så är det i nuläget ganska lika, dock tror jag att vi mot årets slut kommer att se riktigt snygga spel till PS3 (utvecklade för PS3n först) och när de spelen kommer ut i större skala så tror jag att den kommer att ha bättre grafik i slutändan. Sen har vi ju det här med spelen, det är egentligen de som avgör vad man väljer för konsoll, eller, borde vara iaf :P. Just nu har PS3 inte direkt några kanontitlar medans X360 har en hel del redan (exempelvis Gears of War, Dead Rising, Forza 2 osv).

Nu babblade jag nog på för mycket. Vill du inte vänta så hade jag kört på en X360, billigare och mer prisvärt i nuläget. Sen kommer den ju också att bättras på i takt med PS3 såklart. Bör väl tilläggas att jag inte rört eller ens sett en PS3 IRL.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
okej.. men hur är det nuförtiden? Går xbox'arma fortfarande sönder?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Jag går också i tankarna om en 360 nu igen, men är så skeptiskt med kvaliten på skiten, läser om folk som gått igenom 3-4 st 360. MEn visst sen har vissa klarat sig.
Men det känns ändå som en rätt stor del som har problem om man läser på diverse forum, även här.

Japp, de går fortfarande sönder.

Kvaliten är skit rent ut sagt. Det är rena lotteriet om du får nån som funkar eller ej. Microsoft själva påstår att de inte har högre felprocent än annan elektronik, mellan 3-5% eller vad det är. Men en vän till mig som jobbar på GON har varit i kontakt med källor som påstod att felprocenten snarare var 10-(ändaupptill)30%!
Har 10 vänner och bekanta (IRL) som har en 360 och ungefär hälften av dem har haft problem med den och varit tvungen att lämna in den. En av dem har lämnat in den fyra gånger... med flera veckors väntetid varje gång. Absurt.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Xbox Live arcade är ett hett argument också.. just nu är det Castlevania SotN som går varmt här hemma.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Tja det beror på ganska många fakoter just nu angånende varför den krashar. Största delen är på grund av en EU lag från 2006.

Och det handlar om lödningar, aka lödningar som är för dåliga, och det enbart på grund av att EU förböjd 2006 bly i lödningar, med andra ord de måste hitta på andra sätt, och det finns INTE ETT ENDA annat sätt i dagsläget som fungerar och tål värme. De flästa krystaliseras och tappar kontakt.

Och det är vad ring of death är på Xbox 360, dålig kontakt med GPU'n. Sen finns det självklart andra defekter ^^ men denna är den största.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbe
Kvaliten är skit rent ut sagt. Det är rena lotteriet om du får nån som funkar eller ej. Microsoft själva påstår att de inte har högre felprocent än annan elektronik, mellan 3-5% eller vad det är. Men en vän till mig som jobbar på GON har varit i kontakt med källor som påstod att felprocenten snarare var 10-(ändaupptill)30%!
Har 10 vänner och bekanta (IRL) som har en 360 och ungefär hälften av dem har haft problem med den och varit tvungen att lämna in den. En av dem har lämnat in den fyra gånger... med flera veckors väntetid varje gång. Absurt.

Så du har alltså en vän som varit i kontakt med "källor" är det hans sopgubbar eller kanske hans frisör? låter inte särskillt troligt att det skulle vara 30% liksom. Är ju som Guiseppe säger, dom som har konsoller som fungerar skriver ju knappast massor av forumtrådar om det.

Sen dina kompisar där "ungefär" hälften har fått problem, 5 är exakt hälften av 10, är det då typ 3 stycken som haft problem? Jag har själv kompisar som äger 360 och dom har inte haft några problem, en har vi tillomed släpat fram och tillbaka mellan olika rum för att kunna spela Guitar Hero 2 så den har fått en riktigt hård behandlig utan att gått sönder.

Att det skulle vara nått lotteri är ju skitsnack.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv

Ja nu lutar det åt en 360 faktist, live var ju inte alls dyrt http://www.webhallen.com/prod.php?id=47027&ref=Pricerunner

Sen med en sån och kontroll så kostar det ungefär 4k, plus några spel. Finns det förresten något mysspel att rekommendera som kan spelas med såna som inte gillar pang, pang!?

EDIT: är det någon som har tips på några surroundhögtalare? Det mest prisvärda jag sett är dethär https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=LOGZ54...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Ja nu lutar det åt en 360 faktist, live var ju inte alls dyrt http://www.webhallen.com/prod.php?id=47027&ref=Pricerunner

Sen med en sån och kontroll så kostar det ungefär 4k, plus några spel. Finns det förresten något mysspel att rekommendera som kan spelas med såna som inte gillar pang, pang!?

EDIT: är det någon som har tips på några surroundhögtalare? Det mest prisvärda jag sett är dethär https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=LOGZ54...

Andra spel:

Forza 2 är ju riktigt najs tennisspel om jag får säga det själv.

Sen table tennis kan vara rätt skoj att vara ett gäng och spela. riktigt skoj faktiskt. Ladda ner demon på live innan om du vill testa. Sen tror jag faktiskt att Viva Pinata ska vara rätt bra, iaf vad jag hört om det. Någon som vet mer?

Skulle vilja säga att de högtalarna du listar är de absolut bästa för den prissumman, och om du vill ha mer så får du gå upp i att köpa separata grejer. (förstärkare, högtalare, sub etc).

Mycket bang for the buck!

förövrigt så är ju om inte alla spel som kommit både till ps3 och 360 snyggare på den sistnämnda.

Sen kan man ju också ifrågasätta om ps3 verkligen är den starkaste av de båda konsollerna som vissa vill få det till.

Permalänk
Medlem

Om du ska ha det du skrev i först inlägget så är det 360 som gäller.

Ps3 har inte vissat bättre grafik än 360 än. Det kommer inte den göra förens i slutet av denna gen.

Vad jag vet, verkar inte dom nya 360 gå i sönder. I alla fall inte lika mycket. Har dock själv aldrig haft problem md min men det finns några här på swec.

Och om du gillar spela online är LIVE givigt, alla har mick och om alla är lite vettiga blir det hur kul som helst.

Och om du inte gillar FPS:

TEX:
Forza motorsport 2
Dirt
PGR3
Kameo
Amped 3
Fight Night 3
DOA 4
Pro Evolution Soccer 6
Top Spin 2
Overlord
Flat Out Ultimate Carnage
Viva Piñata

Dock läggs väldigt stor vikt på FPS spel till 360.

Permalänk

om du frågar mej så är det som att välja mellan pest eller kolera just nu.
xboxen har en tendens att kunna gå sönder väldigt lätt medans det ej finns några bra spel till ps3:an för tillfället.
om man ser in i framtiden lite,så kommer det ju att komma en hel del bra saker till ps3:an,både spel och tillbehör och(förhoppningsvis) så har dom fixat xbox konsollerna så att dom nu håller samt att det kommer bra spel till den med.

men just nu vet jag inte vilken jag skulle kunna rekomendera faktiskt=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Så du har alltså en vän som varit i kontakt med "källor" är det hans sopgubbar eller kanske hans frisör? låter inte särskillt troligt att det skulle vara 30% liksom. Är ju som Guiseppe säger, dom som har konsoller som fungerar skriver ju knappast massor av forumtrådar om det.

Sen dina kompisar där "ungefär" hälften har fått problem, 5 är exakt hälften av 10, är det då typ 3 stycken som haft problem? Jag har själv kompisar som äger 360 och dom har inte haft några problem, en har vi tillomed släpat fram och tillbaka mellan olika rum för att kunna spela Guitar Hero 2 så den har fått en riktigt hård behandlig utan att gått sönder.

Att det skulle vara nått lotteri är ju skitsnack.

Han jobbar på GON. Deras källor är varken sopgubbar eller frisörer. I det här fallet var det några anställda på företag i Asien som tillverkar delar av 360:n. Och de påstod dessa siffror. Men de ville inte ge ut tillräckligt med information av rädsla för att bli straffade och/eller bli av med jobbet även om de skulle vara anonyma. Så det blev ingen artikel. Har för mig det även var någon på nåt servicecenter i Tyskland inblandad, men den personen ville heller inte ställa upp.
Mycket tyder på att Microsoft har väldigt hög felprocent på sin 360, men Microsoft gör sitt bästa för att tysta och dementera det hela, så det har inte gått att bevisa hittills.

Ja, många whinar på forum över allt möjligt. Men detta är nog första gången jag får uppleva det. Och i så hög grad också.

Okej, förlåt då för att jag inte var så himla specifik. Det är 4 pers jag är säker på, och en till som jag inte är hundra på om han haft problem eller ej.

Det är bara att gratulera dina vänner i så fall. Var 360:n påslagen med skivan i medan han flyttade den?

Det är ett lotteri. 360:n olika delar tillverkas av flera olika tillverkare, med kraftigt varierande kvalitet. Till exempel tillverka(de)s skivläsaren av två olika företag, varav den ena var riktigt dålig och tenderade att repa sönder skivor och inte fungera ordentligt. Vid jul ska de i tysthet ha gått över till nån annan tillverkare som har varit mycket bättre, och större delen av alla 360 som tillverkas nu ska vara utrustade med den har jag för mig. Vet inte exakt hur det ligger till med de gamla läsarna.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv

Jag ÄLSKAR fps spel. Men jag tänkte på något man kunde lira med syskon o dyl.

Kan någon länka schyssta surround högtalare som går att koppla till krysslådan för runt 2000 ?

Permalänk
Medlem

Kan inte svara för andra, men min egen 360 är launchday och har inte krånglat en enda gång.. eller, jag har haft nån ring of death efter strömavbrott... men då har jag bara startat upp den igen och det har fungerat fint. Den visar väl 3/4 ring vid elproblem eller nåt.

Skulle inte på några villkor byta den mot en PS3. Och kom ihåg ett annat argument! PS3 har ingen vibration! Jag skulle inte vilja spela spel utan vibration idag Klarar knappt av PC pga det.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
PS3 har ingen vibration!

kanske delvis därför den håller bättre än boxen..

billiga skämt åsido, det kommer ju snart får man anta. om nu inte Microsoft stämmer skiten ur Immersion för att de gjort upp med Sony om Immersions stämning av Sony som ledde till ett avtal som bryter mot avtalet med Microsoft om att Immersion inte skulle göra upp avtal med Sony då Immersion gjort upp med Microsoft om det ..eller nått. (jävla röra)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv

Har du en bra PC som du tänker hålla uppdaterad? Har du missat många av de bra PS2 spelen? Shadow of the colossus, God of war 1 och 2, Okami , killzone(eftersom du gillade fps)Final fantasy 10, X-2 och 12. Metal Gear Solid 2-3 osv.

Svarar du ja på någon av dessa så köp PS3. Bakåtkompabiliteten i PS3 räcker gått och väl året ut om man inte spelat igenom dessa titlar. Och 2008 har PS3 många bra spel och fler på G.

De ser ganska bra ut på PS3an de där spelen. Speciellt God of war 2, spöar många next gen spel grafiskt imo.

Permalänk
Medlem

Går ju mest åt det här hållet så varför satsa på de AAA liren till ps3 som kommer 2008 ? :B

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=20399

"Det tidigare Plastation 3-exklusiva titeln Fatal Inertia har fått ett lanseringsdatum för Xbox 360. Spelet kommer att anlända till nordamerikanska butiker 11 september vilket med största sannolikhet innebär att det kommer till Europa tätt efter. Playstaton 3-versionens öde tycks dock vara något osäkert då titel har skjutits upp tills vidare. "

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Fatal Inertia skulle släppts redan till våren 2006 som en exklusiv releasetitel till PS3. Lite DNF över det hela. De köpte middleware innan de hade hårdvaran, och eftersom UE3-motorn inte är helt lätt för mindre studios när det gäller PS3, så kommer det förmodligen att bli försenat in på 2008. KOEI har flera spel på gång till PS3 och de använder inte UE3 till alla som tur är.

Personligen tycker jag FA ser roligt ut, och det är rätt snyggt numera(om bilderna inte är bullshots). Jag är ett fan av genren, men hade det kommit 2007 så hade jag ändå väntat, finns så många andra exklusiva AAA-spel som kommer till PS3 under hela hösten/vintern/våren.

Invänta E3 innan beslut. Sony har en hel del exklusivt skoj att visa upp...
Bara en vecka kvar...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Sötast

Möjligt att E3 är om en vecka, men om man vill köpa en konsoll idag och funderar på 360n så tror jag inte E3 gör någon skillnad då vi inte ser det som visas där förräns om 1-3år ändå

Själv skulle jag inte ge bort min PS3a för en 360 och ja jag har haft båda.

Men ibland önskar jag att jag inte sålde 360n ändå då konsollhelvetet faktiskt får en hel del fina titlar som man gärna hade slickat lite på =/

PS3an går nästan dagligen i vilket fall som så jag är knappast missnöjd ändå, deras "Arcade" spel är sjuk bra också och konkurrerar hårt med XBLA.

Att säga att XBL är en bra anledning till att välja 360n tycker jag också fel då PSN inte har gett några symptom på att det skulle fungera dåligt alls.

Pingen är riktigt fin i spel och random krash har jag endast haft 1 sedan release.

Välj konsoll efter spel och inte hårdvara, att ha båda vore fint. Skaffa dock en gummibands upphängning åt 360n... (bara för att jag vill vara elak)

Permalänk
Medlem

Killboom: dom högtalarna du länkade har ja tillsammans med ett PS3.. ialllafall så är dom riktigt bra=)

PS3 är riktigt prisvärsd tycker jag och kommer få en bra spelhöst, men just nu har ju 360 bra spel. Nackdelen med 360 är ju att man inte får med en Blu Ray, samt att XBL kostar pengar.

Men välj efter vilka spel du är sugen på just nu.

Permalänk

Köp en PS3 om du.. :

- ... Vill ha en blueray (kostar 6000 och uppåt för tillfället)

- ... Vill ha en spelmaskin vilken du kan installera och köra Ubuntu på!!
http://www.youtube.com/watch?v=kSlYyLZyZlw

- ... Vill ha sixaxis kontroll (ok, vill man ha lite roligare skall man nog satsa på en wii, men ändå)

http://www.youtube.com/watch?v=iOgiUd0fPsg

- ...Inte vill betala för xbox live, eftersom playstationsonline spelande är gratis!

Det kommer ta ett tag innan man kan få ut all kräm ur ps3:an.
Just nu är den lite för dyr, men kika vad man får för dessa extra slantar.

xbox är väl också nice, men du får inte full hd och inget av ovanstående.
Billigare konsoll, bra spelutbud är vad denna rackare urbjuder.

Visa signatur

daytona 675 -08, iphone 4, samsung full hd, ps3 = svarta leksaker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalually

Det kommer ta ett tag innan man kan få ut all kräm ur ps3:an.
Just nu är den lite för dyr, men kika vad man får för dessa extra slantar.

xbox är väl också nice, men du får inte full hd och inget av ovanstående.
Billigare konsoll, bra spelutbud är vad denna rackare urbjuder.

Men 360,s HD duger för oss svenssons som inte kräver 1080p med 60fps konstant (som tydligen är bs hittils :v? )

Sen tror jag han vill ha nåt att spela på .. inte titta på film (sen finns det inte så många B-ray filmer ute än.)

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

In an effort to gain a more accurate picture of Xbox 360 failure rate, DailyTech decided to poll retail outlets that sell the Xbox 360 and with it the option to purchase an in-store extended warranty. Out of all Xbox 360 extended warranties sold, we wanted to know how many were claimed by consumers with defective consoles, thus giving us a more accurate failures percentage.

After contacting several retailers from various regions in North America, the responses were unanimous: the Xbox 360 is the least reliable gaming console in recent history. Current EB Games or GameStop employees who offered information did so under strict anonymity, as it is against company policy to reveal such information to the public. Furthermore, our sources confirmed that EB Games revised its Canadian warranty policies during early 2007 for consoles solely due to the failure rate of the Xbox 360.

EB Games held conference calls for its Canadian stores informing them of the new policy changes and revealing alarming failure rates of the Xbox 360. “The real numbers were between 30 to 33 percent,” said former EB Games employee Matthieu G., adding that failure rate was even greater for launch consoles. “We had 35 Xbox 360s at launch I know more than half of them broke within the first six months (red lights or making circles under the game discs). Two of them were dead on arrival.”

källa

Så en av tre 360 går sönder, förr eller senare. Detta gäller inte launch då, utan nu, enligt nyheten...

Här finns en mp3 med ett samtal till service:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3160603

En av många som fått ett antal 360 utbytta, rekordet är nu 12 stycken, varav en exploderade. Lustigt nog fortsätter han, trots att han bara fått ett spel, en månad live och några poäng i kompensation.
Nyheten har nått ända till IDG:
http://www.idg.se/2.1085/1.114148

Borde underlätta valet väsentligt, om nu kvaliteten på hårdvaran spelar någon roll...

En E3-länk:
http://www.g4tv.com/e32007/index.html

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Nackdelen med 360 är ju att man inte får med en Blu Ray, samt att XBL kostar pengar.

Är det verkligen en nackdel att man inte får med en blu-ray spelare?

om man inte är riktigt snål så känns ändå 50:-/månaden inte som en speciell summa.

Permalänk
Inaktiv

jag jag vill ju inte ha nåt som går sönder men ett ps3 med extra kontroll och ett spel landar på 7000, men köper jag en ps3 så kan jag koppla mina högtalare till den? Kan man koppla usb mus/tgb till den? Får man igång wc3 genom ubunutu så skulle det vara redigt cool! Jag kommer att streama mycket film.

Jag kommer att köpa en 720p tv så det blir väl såhär

xbox 360+högtalare:

+ Shysst ljud, Många spel, inte så dyra spel
- Klarar inte alla filformat vid streaming, många trasiga, betala för live

PS3:
+ Mycket bra grafik, Gratis nätspel, Klarar linux(många stödda filformat), Kan stoppa min satadisk i den (?) och köra torrent?.
- Blir inte lika bra ljud, Dyrare spel

Klarar förresten PS3 att skala till 720p ordentligt nuförtiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Kan stoppa min satadisk i den (?) och köra torrent?.

Klarar förresten PS3 att skala till 720p ordentligt nuförtiden?

ja, om du menar en 2.5" disk. annars är det en billigare lösning med en lös 3.5 i chassi via USB tex.

ja, dom säger det.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint