World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim
Nej, ^.^ men seriöst ni blir slaktade I allt utom AV

Du skulle ha valt horde som alla andra Pro's

Jo kör horde annars, tänkte bara testa på något nytt, små lvla en pala när jag har tid.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Fan trött jag blir. Går inte att lira rogue+rogue eller feral druid+rogue i 2vs2 nu. Alla gruppen med en pala i får man däng av. Även discpräst/restoshaman går typ inte. Känns som 2vs2 blivit helt till healer+dps, burst från 2 dps räcker inte till bara.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Entusiast

Fy fan alltså ;S

41-1 i season 2 med mitt 3v3 team(förlusten pga ett enkelt misstag). Tills idag, då mötte vi ett team med resto shaman, holy priest å en warrior.

Lätt tänkte vi, aldrig haft problem med sånna förut. så drog dom oss 2 ggr på raken. Warriorn hade stormherald från vad jag kunde se, trodde inte man kunde få stryk så hårt av ett sådant team :/

Vad som var ännu mer pinsamt var att det var en gnome warrior. ne usch.

NERF!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga. Jag och min kompis blev boostade idag av våran 70 kompis. Vi båda hade samma förutsättningar, dv.s ingen var rested eller något liknande. Jag är dranei female priest på lvl 37 och han är en human female rouge på lvl 45. När vi grindade och spelade igenom uldaman fleratalet gånger märkte vi att 45 rougen fick mer xp per mob, när prästen fick 144 xp per mob fick rougen 202 xp. Oavsätt monstrets level fick rougn alltid mer xp, trots att monstrets level var närmre prästens.

Kan någon förklara detta? vafan lixom..

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Fy fan alltså ;S

41-1 i season 2 med mitt 3v3 team(förlusten pga ett enkelt misstag). Tills idag, då mötte vi ett team med resto shaman, holy priest å en warrior.

Lätt tänkte vi, aldrig haft problem med sånna förut. så drog dom oss 2 ggr på raken. Warriorn hade stormherald från vad jag kunde se, trodde inte man kunde få stryk så hårt av ett sådant team :/

Vad som var ännu mer pinsamt var att det var en gnome warrior. ne usch.

NERF!

Låter som ett skönt fall från era höga hästar Man är aldrig så stor och stark att man inte kan få fetspö av en liten tomte med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Combat vs Mutilate

Hej!

Funderar på hur jag ska lvla ifrån 60 till 70.

Alt. 1:
Combat sword http://www.wowhead.com/?talent=whe0oxZMIVobVzxzGo
och dessa vapen att börja med.
Mainhand: http://www.wowhead.com/?item=24020 Offhand: http://www.wowhead.com/?item=25825

Alt 2:
Mutilate build http://www.wowhead.com/?talent=iheboxgsizVoZi
och dessa vapen att börja med:
Maindhand: http://www.wowhead.com/?item=25495 Offhand: http://www.wowhead.com/?item=29914 eller om jag hittar bättre vapen.

Har tänkt att både questa och köra instancer till 70. Vad rekommenderar ni av dessa två? Eller någon annan variant på dessa builds?

Visa signatur

- Macbook Pro -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
Jag har en fråga. Jag och min kompis blev boostade idag av våran 70 kompis. Vi båda hade samma förutsättningar, dv.s ingen var rested eller något liknande. Jag är dranei female priest på lvl 37 och han är en human female rouge på lvl 45. När vi grindade och spelade igenom uldaman fleratalet gånger märkte vi att 45 rougen fick mer xp per mob, när prästen fick 144 xp per mob fick rougen 202 xp. Oavsätt monstrets level fick rougn alltid mer xp, trots att monstrets level var närmre prästens.

Kan någon förklara detta? vafan lixom..

Det är en fin klurig formel som säger hur mycke xp man ska få per mob som räknas ut mellan nivåskillnaderna på dem inom partyt och mot resp mobs lvl.
I ditt fall beror skillnaden på att roguen på 45 har mindre skillnad i lvl upp till er kompis på 70 än vad priest på 37 har.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

grejen är ju den att du har två personer som har högre level än dig i partyt. roguen har en som är högre och en som är lägre. det resulterar i mer xp för roguen än för dig.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Tjenare. Ville bara tipsa om en ny arenafilm som en polare gjort för några dagar sen som precis kom upp på wcm!

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=42812

Rank #1 3on3 i Reckoning BG (låg etta i världen ett ganska bra tag) Nalety och Hxx från teamet låg #1 i 2on2, dom började ganska sent så dom hamnade som #3 i 5on5 totalt sett.

Hoppas ni tycker den är bra

mvh

EDIT - Det är ej min film.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Fick ett problem idag med WoW, spelet frös ihop allting bara stanna ett bra tag så jag crtl-alt-delete och stängde ner sen skulle jag gå in igen och då poppar en ruta upp med "The 3d accleration couldt start, make sure you have directX 9c and the newest drivers"

WTF tänkte jag, har ju det nyaste. Iaf körede jag en driver cleaner och tänkte installera om mina drivers, gick in på Nvidia och drog hem dom nyaste, började installera och en ruta dyker upp om att mitt grafikkort inte är komp. testat med den mjukvaran och att en installation kan leda till fel på OSet.

Ja vad ska jag göra ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim
Fick ett problem idag med WoW, spelet frös ihop allting bara stanna ett bra tag så jag crtl-alt-delete och stängde ner sen skulle jag gå in igen och då poppar en ruta upp med "The 3d accleration couldt start, make sure you have directX 9c and the newest drivers"

WTF tänkte jag, har ju det nyaste. Iaf körede jag en driver cleaner och tänkte installera om mina drivers, gick in på Nvidia och drog hem dom nyaste, började installera och en ruta dyker upp om att mitt grafikkort inte är komp. testat med den mjukvaran och att en installation kan leda till fel på OSet.

Ja vad ska jag göra ?

Kan det vara så att kortet kanske har blivit skadat pga värme? Är ju varmt i alla hus och hem nu för tiden, så det är ju inte omöjligt. Vet inte iofs vad för kylare du har, om den snurrar som den ska eller hur varmt du har i ditt rum. Men kan vara en idé att kolla upp.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

KniFF: Laddar ned filmen nu men det går segt värre

Har ni Arena-proffs (KniFF och Firkraak i första hand) några tips till mig som Holy Paladin? Lyckades endast komma upp i ca 1800 i 5v5 förra säsongen trots ganska bra gear och de andra i laget har också bra gear (priest, lock, mage, rogue).

Svårt för er att veta hur jag spelar förstås, men generella tips kanske? Tackar ödmjukast för alla synpunkter iaf!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Kan det vara så att kortet kanske har blivit skadat pga värme? Är ju varmt i alla hus och hem nu för tiden, så det är ju inte omöjligt. Vet inte iofs vad för kylare du har, om den snurrar som den ska eller hur varmt du har i ditt rum. Men kan vara en idé att kolla upp.

Har en zalman VF900 lr vad den heter och en bords fläkt mot grafikortet, jag löste problemet med att ladda hem nå set från majorgeeks.com som dom sa va "rock solid" nu funkar det ^.^

Permalänk
Medlem

Funderar att specca om min dagger build.

Har nu
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/rogue/talent...

Ändrad lite, mer överlevnad, dodge o parry.
Gör verkligen 10 mer poäng i dagger skillen så mycket?
http://www.wowhead.com/?talent=w0gcoLZGTy00Ez00hotV

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
KniFF: Laddar ned filmen nu men det går segt värre

Har ni Arena-proffs (KniFF och Firkraak i första hand) några tips till mig som Holy Paladin? Lyckades endast komma upp i ca 1800 i 5v5 förra säsongen trots ganska bra gear och de andra i laget har också bra gear (priest, lock, mage, rogue).

Svårt för er att veta hur jag spelar förstås, men generella tips kanske? Tackar ödmjukast för alla synpunkter iaf!

Som sagt lite svårt att svara på i just erat fall. I 5on5 är warriors ganska värdefulla pga att dom inte får slut mana, eller är beroende av cooldowns för att göra hög damage. Om ni inte har en i roostern kan ni kanske prova det.

Som holy paladin är ditt jobb givetvis att hålla alla vid liv, först och främst din priest om det andra laget väljet att hugga denna i ansiktet (Det vet du nog redan Som Warrior själv så märker jag våran egen paladin på så vis att jag kan göra damage mot motståndarlaget (BoF) och heals givetvis. Kasta protection vid rätt tillfälle (och rätt person), har dom en mage som försöker polla dig så ha sacrifice på en warrior eller SL lock (pga högt hp). Håller någon i motståndarlaget på att dö, kasta en HoJ i skallen på någon av deras healer så hjälper det enormt.

Vi kör 2x ms warr, ele shammy, paladin & priest nu, och det funkar på våran rating just nu (kring 1900-2000), men när vi kommer upp i 2k -> 2100 kommer vi behöva mer cc, typ mage, etc.

Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva, fler kanske har tips. Sunt förnuft räcker ganska långt faktiskt

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Det är ungefär så jag försöker köra, Blessing of Protection på priest eller lock eller mage (vad de nu bestämmer sig för att försöka få ned) och sen Blessing Of Freedom frösöker jag ha på hela tiden för den som ser ut att behöva det mest. Om det finns mage i andra laget kör jag Blessing of Salvation så mycket jag kan också.

Förösker time'a in Hammer of Justice så rätt det går också men är ju 50sek cd på den så knepigt att få den rätt. Brukar ni spara på den eller köra så ofta det går?

Ja, vi har förstått att vi behöver en warrior också, de är väldigt bra med sina Sweeping Strikes och Mortal Wounds... Men har man ingen att tillgå så har man inte

Sen är väl tricket att få rätt tajming på allt samtidigt som man kan anpassa sig bra efter motståndet Är väl bara att nöta antar jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Japp, bara köra på så kommer det automatiskt Lycka till!

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Det verkar vara många priest's i 5vs5 team, kör dom 28/33/0 backup healing/manaburn och paladinen mh lr ?

Permalänk

Jag blev 45 idag med min Feral Druid. Tänkte PvP:a till mig lite bättre gear, för första gången. Jag körde BattleGrounds i flera timmar i sträck. Skitkul! Warsong Gulch och Arathi Basin.

Skoj att döda 700 pers på 1 dag

Permalänk
Medlem

jag har en fråga om betalning då. jag har kört 10 dagars testperioden nu då o ska nog betala, iaf en månad o fortsätta köra, men jag undrar bara om det är så att man måste betala varje månad eller om man skriver in alla kontouppgifterna en gång o så drar den månadssumman automatiskt varje månad?

en annan fråga då. när jag väl har betalat för de, hur gör man då om jag skulle få för mig att köra burning crusade? kan jag tanka ner det med o betala eller måste man köpa det i butik?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Funderar att specca om min dagger build.

Har nu
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/rogue/talent...

Ändrad lite, mer överlevnad, dodge o parry.
Gör verkligen 10 mer poäng i dagger skillen så mycket?
http://www.wowhead.com/?talent=w0gcoLZGTy00Ez00hotV

Ganska värdelöst att ta mer parry och dodge när inga mobs cleavar 360 grader längre.

Den här kör jag, enda som gäller imo.

http://www.wowhead.com/?talent=f0xfoLZGcVbrEz0MMotV

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Ganska värdelöst att ta mer parry och dodge när inga mobs cleavar 360 grader längre.

Den här kör jag, enda som gäller imo.

http://www.wowhead.com/?talent=f0xfoLZGcVbrEz0MMotV

imp evis o sprint?
ne ja kör med min build jag så länge iallfall, mycket solo grind nu o tackar gärna till lite extra skydd jag.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
jag har en fråga om betalning då. jag har kört 10 dagars testperioden nu då o ska nog betala, iaf en månad o fortsätta köra, men jag undrar bara om det är så att man måste betala varje månad eller om man skriver in alla kontouppgifterna en gång o så drar den månadssumman automatiskt varje månad?

en annan fråga då. när jag väl har betalat för de, hur gör man då om jag skulle få för mig att köra burning crusade? kan jag tanka ner det med o betala eller måste man köpa det i butik?

Det dras automatiskt varje månad.

Du kan ladda hem det från Account Management-sidan. Och betalar med kreditkort bara.

Visa signatur

PSN: Rnann.
Xbox Live: Rnann.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
imp evis o sprint?
ne ja kör med min build jag så länge iallfall, mycket solo grind nu o tackar gärna till lite extra skydd jag.

Imp evis? Om du menar eviscerate så är det den sämsta finishern...

Tar imp sprint för det inte finns nåt roligare att ta.

Min build är för 25manna raids, inget annat. Grindar jag ensam drar jag fram ett svärd istället.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Entusiast

Yes anarkizt, KniFF fick sagt det mesta redan. Måste bara tillägga att som holy pala i pvp själv att det är jävligt slött egentligen

Det du ska prioritera är blessing of freedom, och dispel. Speciellt dispel, är du tillräckligt snabb med den så har du i princip neutraliserat deras mage etc. Allt ska dispellas sålänge inte unstable affliction sitter på.

Improved concentration aura är väldigt viktig om du inte redan har den, går motståndarlaget emot dig försök inte spamma holy light det kommer dom hinna interrupta så mycket flash of lights och hoppas(om du redan använt din sköld såklart

Vill även tilläga att 5v5 utan en warrior är väldig svårt, utan mortal strike på den ni nukar ner kommer motståndarna kunna heala upp utan problem.. så försök fixa en sådan. Föredrar 3v3 själv

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Argh!!!! jag HATAR wipes när det bara är nån % kvar, hade en för några kvällar sen på void reaver

Visa signatur

AMD64 4000+, Asus A8N-SLI Premium, Corsair TWINX2048mb DDR Ram PC3200, XFX GeForce 7800GT 256mb eXtreme PCI-E

Permalänk
Medlem

Tackar för svarer Firkraag, ja, det är nog en warrior som fattas i vårt lag, själv spelar jag ju som en gud

Lite dålig på att inte dispella Unstable Affliction dock, ibland spammar man ju bara cleanse när man inte har något bättre för sig och då händer det titt som tätt att man råkar ut för en UA... Illa av mig...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Horde = generella valet för pvp

Ally = generella valet för pve

det är inte fullt lika sant nuförtiden eftersom båda faktionerna har shammys/pallys iof...

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Horde = generella valet för pvp

Ally = generella valet för pve

det är inte fullt lika sant nuförtiden eftersom båda faktionerna har shammys/pallys iof...

Horde hade iofs mer world first än Alliance före BC.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Horde hade iofs mer world first än Alliance före BC.

för att inte pratta om nu efter... alliance har 1 (eller var det 2?) worldfirst kills nu efter tBC.