Permalänk
Medlem

kopiera skiva

hur gör man för att kopiera en skiva med bilder till en iso fil? vilket program ska man använda, det rör sig om lumpen bilder, så det är inget olagligt:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

nu har jag inte nero installerat men jag har för mig att man kan välja brännare i nero och där kunna välja att bränna som fil eller bränna som iso istället för din vanliga brännare. Testa att ladda hem trial versionen av nero om du inte redan har det.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Varför vill du ha dina lumpen bilder som en iso? Låter konstigt tycker jag..

Kanske finns något smart syfte som jag inte kan?

Permalänk
Medlem

för att bränna ut dom på skiva igen till en annan kompis, då vissa bilder inte går att kopiera till hårddisken:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
för att bränna ut dom på skiva igen till en annan kompis, då vissa bilder inte går att kopiera till hårddisken:/

Okay! Vad är det för felmeddelande du får när du försöker kopiera över till HDD?

Kanske är bättre att fixa de felet?

Permalänk
Medlem

att bilden inte går att kopiera, därför jag vill ha ett program som kan göra om till iso lr img som man sedan kan bränna:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
att bilden inte går att kopiera, därför jag vill ha ett program som kan göra om till iso lr img som man sedan kan bränna:)

Hummm..... Så bilderna är skrivskyddade eller vad är dom? Har ni knäppt korten själva eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lighty
Hummm..... Så bilderna är skrivskyddade eller vad är dom? Har ni knäppt korten själva eller?

jupp, egen tagna bildeR:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Har du testat nero ännu?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
jupp, egen tagna bildeR:)

Så vad är problemet nu då?! Klart som F*N att man kan kopiera sina egna fotografier till sin egen HDD!

Eller är det något annat problem ni har?

Permalänk
Medlem

jupp, den versionen jag fick med brännaren funkar inte bra ihop med vista:/

men tror ni alcohol funkar bra?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
jupp, den versionen jag fick med brännaren funkar inte bra ihop med vista:/

men tror ni alcohol funkar bra?:)

Ska du nyttja Alcohol 120% till att kopiera bilder till en *.Iso ??
När du inte kan kopiera bilderna till en HDD?

Låter inte som om det är några fotografier som du håller på med utan kanske kopieringsskyddade avbilder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lighty
Ska du nyttja Alcohol 120% till att kopiera bilder till en *.Iso ??
När du inte kan kopiera bilderna till en HDD?

Låter inte som om det är några fotografier som du håller på med utan kanske kopieringsskyddade avbilder?

nej, det är bilder på mig och min pluton som gavs till mig på skiva av den fotoansvarige, grejen är den att jag måste bränna en skiva till min stridspars kamrat så han får en skiva han med:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
nej, det är bilder på mig och min pluton som gavs till mig på skiva av den fotoansvarige, grejen är den att jag måste bränna en skiva till min stridspars kamrat så han får en skiva han med:)

Nu vart det lättare då! Förstår att det är lite problematiskt att Kopiera dom eftersom han har satt koperingsskydd på dom. Man får inte, och du får inte heller kopiera dessa bilder utan hans tillåtelse. Så det du ska göra är att be honom att skriva ut en till skiva bara. Om du har tänkt att göra de på något annat sätt (olagligt sätt) så fortsätter du bara vidare på ett forum som tillåter detta förfarande.

Hej då...

Permalänk
Medlem

jag har hans tillåtelse att kopier till min kompis, då jag bara fick en skiva och skulle kopiera den, så lagligt är det:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP