Windows vägrar starta!

Permalänk
Medlem

Windows vägrar starta!

Tja alla. Har ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa till med. Igår när jag skulle sova lat som jag är så stängde jag av datorn med Power knappen dvs jag gick inte vägen (Start --> Stäng av Datorn -->Vänta) Detta har jag gjort några gånger utan att något blivit galet. Men idag på morgonen när jag slog på datorn så startar allt fint, dvs BIOS informationen om systemet visas. Men efter det när Windows ska precis börja boota så händer ingenting utan datorn liksom bara försätter sig i nån slags vänta läge, dvs den gör ingenting. Någon som känner igen sig? Tack på förhand.

Permalänk

Det är inte bra för datorn att stänga av med Power-knappen.

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hackerpro94
Det är inte bra för datorn att stänga av med Power-knappen.

Hmm, jag vet men har du nån tanke om vad som kan vara galet?

Permalänk

du har ju chace aktiverat på din C: disk och när man cuttar Ms så skriver den inte klart och därmed han man ett defekt os.
allt ominstalera på en annan disk och försök rädda din info. alt 2 testa köra om reinstall på din C: disk och se om det funkar.. annars får du skylla dig själv.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
du har ju chace aktiverat på din C: disk och när man cuttar Ms så skriver den inte klart och därmed han man ett defekt os.
allt ominstalera på en annan disk och försök rädda din info. alt 2 testa köra om reinstall på din C: disk och se om det funkar.. annars får du skylla dig själv.

Där har har du din förklaring...

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Medlem

Jo till slut så straffar det sig att stänga av på det där viset, kan ske första gången, kan ske efter 100 gånger, men händer det gör det.
Hursom leta reda på din XP skiva och testa en reprations installation

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

kör annars ultimate boot cd och boota och gå tillbaks till en restorepunkt som du vet funka innan.