Permalänk
Medlem

Metallica, Sthlm stadion

Hej!

Tänkte kolla ifall det inte bara var jag som var där igår då inga andra trådar skapats :p.

Tyckte det var en helskön konsert med bra tryck rakt igenom. Det enda som man kan klaga på lite imo är att det var så långt emellan HIM och Metallica så man fick lite ont i ryggen efter alla knuffar på plan.
Vad tycker ni var bra/dåligt?

Bästa var nog The memory remains, Nothing else matters och Seek and destroy. Vilken/Vilka var eran favorit?

MVH

Permalänk
Medlem

Är inte så stor fan av Metallica, men en polare till mig köade till biljettförsäljningen i några timmar och bara några meter från försäljningen tog biljetterna slut :P.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Det var en helt underbar konsert!

"One" "Nothing else matters" & "Seek and destroy" var helt insane!

Saknade "fuel" och "Battery" dock

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Medlem

Allt var så fantastiskt underbart som man bara kan önska sig. Min favorit är nog Master of puppets.

Det enda tråkiga var ju Him, helt utan puls och en röst som inte alls pallar med livekonserter.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Jag var där. Det är det bästa jag har vart på. De bästa låtarna var:

The Memory Remains, Vilken all-sång!! OJOJOJ!

Master Of Puppets, Vilket drag det var alltså!

One, Handgranats effekterna och fyrverkeriet + publikens vrål är obeskrivligt.

The Unforgiven, Vad ska jag säga? Jag har inga ord för hur bra det var!

Ingen låt var dålig men man har ju sina favoriter! Jag längtar tills Metallica kommer tillbaks till Sverige!

Förbandet him var skandal. Det blir ett - av mig. Sångaren stod still hela tiden. Inte en enda förändring i sången, samma ton hela tiden.

Permalänk
Medlem

Även om det var mer drag på Ullevi '04 (vilket jag skyller på skillnad i publikmängd) så visar Metallica än en gång att det bara finns ett enda riktigt live-band. Ingen annan levererar en konsertupplevelse som dom gör, och när dom helt iskallt öppnar med Creeping Death så sätter dom ju ribban ganska högt redan från början.

The Memory Remains, Master of Puppets, Sad But True, One, Seek & Destroy, And Justice For All, For Whom the Bell Tolls.. stenhårda Metallica-klassiker och bevisligen så fungerar dom fortfarande för publiken blev ju helt vild när dom spelades. Men sen så kör de igång med Whiplash, utan tvekan en av de snabbaste metal-låtarna någonsin, och de spelar den helt felfritt på en livespelning! Jävlar vad dom grabbarna kan spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonken
Det var en helt underbar konsert!

"One" "Nothing else matters" & "Seek and destroy" var helt insane!

Saknade "fuel" och "Battery" dock

Kan ju tillägga att jag skulle vilja sett ST. Anger med då isf

Permalänk
Medlem

Helt underbar spelning, creeping death DIE DIE DIE... Gåshud ännu. Orion - Vilken låt, vilken stämmning. Hela låtlistan var underbar, och framfört på ett klockrent sätt.

Alla låtar var 10/10 i betyg

Enda jag kan klaga på var att ljudet var lite halvtaskigt, Om man satt på läktaren i alla fall.

Och Tack Tack Tack att de bara körde en låt nyare än 1991.

Permalänk
Medlem

Köade 1,5 dygn ungefär och hamnade längst fram i mitten.
Den bästa konserten jag varit på, helt klart.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Bra det! Jag stod också i mitten. Precis vi tornet där ljud och ljus teknikerna är.

Permalänk
Medlem

Lirade dom inte Sanitarium?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr. Jag skulle vilja ha hört den live också! Men man kan ju inte få allt..

Setlist

Creeping Death
For Whom The Bell Tolls
Ride The Lightning
Disposable Heroes
The Unforgiven
...And Justice For All
The Memory Remains
No Leaf Clover
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Whiplash
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
The Four Horsemen
Seek and Destroy

Permalänk
Medlem

Grym konsert som sagt, härligt att höra ...And Justice For All och Orion. No Leaf Clover hade de dock kunnat byta ut mot Sanitarum eller Am I Evil?.
HIM hade inget där att göra.

Permalänk
Medlem

Fy fan va jag önskar att jag var där...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk

Sluta, säg att konserten sög och att ni vill ha pengarna tillbaka istället

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Någon som har Orion inspelad?

Det var något speciellt med den låten. Det finns inga ord men hela publiken hoppade som en stor enhet (iaf första fållan, det var det enda jag såg då ).

Den är ju så känslosam med tanke på att Cliffs sista gig var på Stockholms stadion också.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Hela konserten kommer finnas tillgänglig på http://www.livemetallica.com/ om ett tag, passa på att dra ner Ullevi '04 när ni ändå håller på

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

fan va avundsjuk ja blir:(:(, visste inte ens dom spelade :/

men läste tidningen efter och nu denna tråd, så det verkade vara ett jävla najs ös

Permalänk
Medlem

vet någon om det finns någon chans för dom fattiga och kunna uppleva denna live konsert efteråt? DVD eller något?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tjaa som ktotte skrev, kommer den upppå livemetallica om ett tag
så dä'r kan du iaf se den.

Permalänk

Hade gärna gått men iddes inte fixa biljetter. =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
Den är ju så känslosam med tanke på att Cliffs sista gig var på Stockholms stadion också.

Nå, det var ju i Solnahallen de spelade -86, Metallica hade aldrig kunnat fylla Stadion då.

Permalänk
Medlem

Kom hem nyss från Stockholm, fördjävla bra spelning!
Förutom förbandet Him då det sprakade något fruktansvärt på läktarn när dom spelade.

Permalänk

Tyckte konserten var grym rakt igenom. Trevligt avvägd setlist

Permalänk
Medlem

Var där och njöt på ståplats, helt klart en grym konsert, toppar nästan min lista på konserter so far!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

Ullevi '04 ligger högst upp, denna ligger som klar tvåa

Inget annat band är lika bra live som Metallica, det enda som ens kommer i närheten av samma drag är John Fogerty (har sett två gånger i Globen).

Permalänk

Den var helt fantastisk!

Så här i efterhand känner jag att jag behöver aldrig mer gå på någon konsert igen då jag redan sett det bästa som går att se

Jag filmade även Nothing Else Matters som ni kan se här: http://www.youtube.com/watch?v=h7vRxtr8MUc

Desvärre var det lite skakigt och svårt att bibehålla konsentrationen eftersom jag ville njuta av musiken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTottE
Hela konserten kommer finnas tillgänglig på http://www.livemetallica.com/ om ett tag, passa på att dra ner Ullevi '04 när ni ändå håller på

Du menar köpa?
För man kan ju inte ladda hem gratis, eller är jag helt ute och cyklar nu?

För övrigt var konsterten helt jävla underbar, priceless. Jag har vart på många konserter tidigare med stora band, men detta slår allt. Missade Ullevi förra året och kan bara tänka mig hur mäktigt det var där med tanke på att det ryms lite mer publik där.

Underbart i alla fall, hoppas dom kommer igen nästa år, då är jag där, längst fram.

Permalänk
Medlem

Ja, jag menar köpa. Kostnaden är marginell tycker jag, $8.95 (ca 65 SEK) för att få en proffsig inspelning av en konsert i smidigt MP3-format.

Permalänk
Medlem

jag var där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTottE
Ja, jag menar köpa. Kostnaden är marginell tycker jag, $8.95 (ca 65 SEK) för att få en proffsig inspelning av en konsert i smidigt MP3-format.

Alltså, jag vet inte om det är jag som inte är helt med nu, men MP3-format, är det alltså bara ljud, eller kan man koda film som MP3?

Jag vill ju se konserten, inte bara höra, det har jag ju redan gjort.