Söker MMORPG med hård pvp inriktning!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Guildwars är INGET mmorpg.
Förstår inte folk det fortfarande efter alla dessa år?

Hur många kan man spela mot i PVP matcher samtidigt med GuildWars?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaroze
Hur många kan man spela mot i PVP matcher samtidigt med GuildWars?

Är det inte 10vs10?
Om jag inte har glömt helt eller missat något nytt

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaroze
Hur många kan man spela mot i PVP matcher samtidigt med GuildWars?

Vad har det för relevans hur många man kan spela samtidigt i en pvp-match?
I ett mmo är alla i samma värld varesig man vill eller inte.
Enda max gränsen är serverkapaciteten.
För att göra det lätt så kan vi ta ett exempel i wow, säg att en server har 5000 spelare så kan man teoretiskt sett slåss 2500 mot 2500.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Vad har det för relevans hur många man kan spela samtidigt i en pvp-match?
I ett mmo är alla i samma värld varesig man vill eller inte.
Enda max gränsen är serverkapaciteten.
För att göra det lätt så kan vi ta ett exempel i wow, säg att en server har 5000 spelare så kan man teoretiskt sett slåss 2500 mot 2500.

Men tyvärr kan man inte se det som teoretiskt sett imo. Jag som spelat wow mer än 2 år vet att man skulle kunna slåss 2500 Vs. 2500 om man ser det så men tror det finns få servrar(eller kankse servrar som klarar det) men iaf få datorer som skulle kunna hålla uppe 4999 spelare sen plus dig själv utan att packa ihop för dagen och inte mer starta för den orkar inte med dig

Så jag kan se att det är viktigt för han att veta hur många som man kör i matcher då matcherna spelare roll, största jag sett i wow var ett försök till pvp i Silithus med kankse 200 Vs 200 och då var det ett X-antal som lagga ur och hacka sönder, guildmembers gick online och offline som regndroppar

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Just därför jag skrev teoretiskt sett, skillnad på teori och praktik.
Klart som fan att det inte funkar i verkligheten men det skulle kunna gå eftersom att alla är i samma värld och det är just det som är hela konceptet med ett mmo.
GW är lika mycket mmo som t.ex Diablo2 det är det jag försöker förklara.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Just därför jag skrev teoretiskt sett, skillnad på teori och praktik.
Klart som fan att det inte funkar i verkligheten men det skulle kunna gå eftersom att alla är i samma värld och det är just det som är hela konceptet med ett mmo.
GW är lika mycket mmo som t.ex Diablo2 det är det jag försöker förklara.

Fatta allt(lite på örat än så ursäkta om jag skrev konstigt^^).
Det är helt klart inte ett mmo utan cooprpg lr vad man vågar kalla det.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Finns bara ett hårt mmorpg, EvE - online. Ultima var det andra, men är lite gammalt nu

Permalänk
Avstängd

ATM finns det bara ett riktigt mmorpg, det är WoW. Eftersom det är det som har prispengar, om man nu vill gå ZOMG HARDCORE!!!one!!ELVEN!
Både i WSVG och Blizzards egna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
ATM finns det bara ett riktigt mmorpg, det är WoW. Eftersom det är det som har prispengar, om man nu vill gå ZOMG HARDCORE!!!one!!ELVEN!
Både i WSVG och Blizzards egna.

prispengar? (har jag missat något?)
Isf har ju guildwars prispengar också, även RO(Ragnarok Online, väldigt förtjusande spel:D )

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Det verkar som om det arrangeras någon form av pvp turnering, finalen hålls på dreamhack och tydligen får vinnarlaget $45,000
Det är wow jag talar om.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Avstängd

Ja WSVG har tours med fina prispengar på alla ställen (3vs3), finalen hålls på dreamhack.

Blizzard håller sin egna world wide tour (5vs5) med fina prispengar.
EU finalerna håller på i helgen, US finalerna har redan hållts.
Finalen kommer hållas på blizzcon.

Guildwars var rätt poppis förr med prispengar, tycker det har svalnat lite nu tyvär, även om jag hatar GW ändå pga movement systemet :D, rätt bra pvp annars.

Permalänk
Avstängd

Cabal (ONLINE) ... mycket kul attkö pvp..

har en snubbe på lvl 22
men det bästa med cabal är nog quest och skill systemet

fresten så är det nog bästa gratis spelet online just nu.

Permalänk
Medlem

Vill tacka så mycket för alla svar. Eve online verkar passa in bra på vad jag letar efter, tyvärr har jag väldigt svårt för rymdspel. Istället vill jag testa Lineage2, försöker bara klura ut hur jag ska komma över en trial code.

Är lite sugen på att testa UO, men det finns inte tillgängligt gratis-test? Inget trial?

Edit: Skulle du kunna förklara lite mer i detalj vilka regler som gäller för PvP i Cabal, Narnia?

Edit: Vid närmare review så verkar Darkfall super. Synd att det inte är ute än.

Permalänk

Åhhh Runescape Classic pking. Så underbart. Enda spelet jag vet som funkar lite som du säger. Grymt roligt spel. Nya runescape suger hårt dock.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommedera Rallos Zek server i EQ, roligaste pvpn jag haft.. men fick nyligen höra att den inte finns längre utan att de slängt ihop pvp servern till något halvdant?
ShadowBane har annars grym fokus på pvp, men då skulle jag nog hellre vänta på Age of Conan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Just därför jag skrev teoretiskt sett, skillnad på teori och praktik.
Klart som fan att det inte funkar i verkligheten men det skulle kunna gå eftersom att alla är i samma värld och det är just det som är hela konceptet med ett mmo.
GW är lika mycket mmo som t.ex Diablo2 det är det jag försöker förklara.

"Massive(ly) multiplayer online role-playing game (MMORPG) is a genre of online role-playing video games (RPGs) in which a large number of players interact with one another in a virtual world."

En fråga är det många personer som samtidigt spelar tillsammans i GW? Enligt DITT koncept på en MMORPG faller heller inte WoW under den genre:

"I ett mmo är alla i samma värld varesig man vill eller inte."

Så alla är i samma värld i WoW, men inte i GW? Syftar du då på att man får en egen instans när man vill göra uppdrag i GW? Jamen tro det eller ej, WoW är också uppbyggt av instanser min vän.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stimmer
"Massive(ly) multiplayer online role-playing game (MMORPG) is a genre of online role-playing video games (RPGs) in which a large number of players interact with one another in a virtual world."

En fråga är det många personer som samtidigt spelar tillsammans i GW? Enligt DITT koncept på en MMORPG faller heller inte WoW under den genre:

"I ett mmo är alla i samma värld varesig man vill eller inte."

Så alla är i samma värld i WoW, men inte i GW? Syftar du då på att man får en egen instans när man vill göra uppdrag i GW? Jamen tro det eller ej, WoW är också uppbyggt av instanser min vän.

Stora skillnaden är att hela GW är en "instans" inte ens dom själva kallar GW mmo, "ArenaNet calls the Guild Wars games cooperative/competitive online role-playing games (CORPGs)."

Men du kanske fortfarande tycker att GW är ett mmo?
Då tycker jag att Diablo2 är ett mmo.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Stora skillnaden är att hela GW är en "instans" inte ens dom själva kallar GW mmo, "ArenaNet calls the Guild Wars games cooperative/competitive online role-playing games (CORPGs)."

Men du kanske fortfarande tycker att GW är ett mmo?
Då tycker jag att Diablo2 är ett mmo.

Anledningen till att ArenaNet kallar det ett CORPG är för att skilja sig från mängden (tänk efter så förstår du nog syftet bakom det). Det är vare sig du vill det eller inte, ett MMORPG. Du kan få tycka att Diablo 2 är ett mmo om du vill, spelar ingen roll för mig, men du har dock fel. Har du ens spelat GW respektive Diablo 2, låter inte så i mina öron. Låter som om du baserar det du säger på det någon annan sagt för att du ska verka smart.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Edit: Skulle du kunna förklara lite mer i detalj vilka regler som gäller för PvP i Cabal, Narnia?

OK.

PvP fungerar som vanligt man frågar en spelar om han vill köra en runda.
Sedan kör man tills döden.
Jag är lite nybörjare med CABAL ONLINE så jag vet inte men det sägs att det finns ett "wild". (som i runescape ) där man kör pvp i ett område alla får döda alla :).

Du kan också statsa i dina pvp fighter

När fighten är igång kommer det upp en timer

server läget.

Du har ungefär 20 serverar att välja mellan. Det 3 speciall Trade,Novice,WAR.
War servern är pvp. alla möter alla du kan attackera vilken du vill var du vill när du vill :).

Mer info om cabal

http://www.cabalonline.com/

(cabal är bara för EU)

Permalänk
Medlem

Re: Söker MMORPG med hård pvp inriktning!

Som några andra sa: Guild Wars

Och jag vet, det är inget mmorpg. Men vill du ha BRA skillbaserad PvP med stor variation och VÄLDIGT VÄLDIGT VÄLDIGT liten betoning på karaktärens gear och level osv, så är Guild Wars ett klockrent val.

På två minuter kan du vara inne i en "standard" pvp-arena. Då håller du rent karaktärsmässigt samma nivå som alla andra. Du behöver inte sitta och nöta upp en karaktär till lvl 70, för att senare sitta varje kväll i ett ett halvår för att få gear som håller måttet.

WoW är en enda kukmätartävling där "true-skill" knappt existerar! Riktig PvP finner du hos GW eller andra spel.

GL.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad
OK.

PvP fungerar som vanligt man frågar en spelar om han vill köra en runda.
Sedan kör man tills döden.
Jag är lite nybörjare med CABAL ONLINE så jag vet inte men det sägs att det finns ett "wild". (som i runescape ) där man kör pvp i ett område alla får döda alla :).

http://www.cabalonline.com/Img/Info/BattleSystem/PvPSystem_01...
Du kan också statsa i dina pvp fighter
http://www.cabalonline.com/Img/Info/BattleSystem/PvPSystem_02...
När fighten är igång kommer det upp en timer
http://www.cabalonline.com/Img/Info/BattleSystem/PvPSystem_05...

server läget.

Du har ungefär 20 serverar att välja mellan. Det 3 speciall Trade,Novice,WAR.
War servern är pvp. alla möter alla du kan attackera vilken du vill var du vill när du vill :).

Mer info om cabal

http://www.cabalonline.com/

(cabal är bara för EU)

...........

Permalänk
Medlem

Re: Re: Söker MMORPG med hård pvp inriktning!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simon.O
Som några andra sa: Guild Wars

Och jag vet, det är inget mmorpg. Men vill du ha BRA skillbaserad PvP med stor variation och VÄLDIGT VÄLDIGT VÄLDIGT liten betoning på karaktärens gear och level osv, så är Guild Wars ett klockrent val.

På två minuter kan du vara inne i en "standard" pvp-arena. Då håller du rent karaktärsmässigt samma nivå som alla andra. Du behöver inte sitta och nöta upp en karaktär till lvl 70, för att senare sitta varje kväll i ett ett halvår för att få gear som håller måttet.

WoW är en enda kukmätartävling där "true-skill" knappt existerar! Riktig PvP finner du hos GW eller andra spel.

GL.

Du verkar vara aggressiv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Åhhh Runescape Classic pking. Så underbart. Enda spelet jag vet som funkar lite som du säger. Grymt roligt spel. Nya runescape suger hårt dock.

Wilderness <33
Ja usch ja, nya Runescape är ingen höjdare :/

Permalänk
Medlem

Märkligt att ingen nämnt NeoCron än. Det är väldigt pvp-inriktat och man är fri att ge sig på i stort sett vem som helst.

Visa signatur

Test

Permalänk
Inaktiv

hur är NeoCron numera då? lirade det i början men det var väldigt väldigt länge sen

Permalänk
Medlem

Guild Wars är visste ett mmorpg...

Permalänk
Medlem

Inte om man lyssnar på tillverkarna men den disskussionen har vi redan tagit i andra trådar.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Söker MMORPG med hård pvp inriktning!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simon.O
Som några andra sa: Guild Wars

Och jag vet, det är inget mmorpg. Men vill du ha BRA skillbaserad PvP med stor variation och VÄLDIGT VÄLDIGT VÄLDIGT liten betoning på karaktärens gear och level osv, så är Guild Wars ett klockrent val.

På två minuter kan du vara inne i en "standard" pvp-arena. Då håller du rent karaktärsmässigt samma nivå som alla andra. Du behöver inte sitta och nöta upp en karaktär till lvl 70, för att senare sitta varje kväll i ett ett halvår för att få gear som håller måttet.

WoW är en enda kukmätartävling där "true-skill" knappt existerar! Riktig PvP finner du hos GW eller andra spel.

GL.

Haha, så inte sant!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad
PvP fungerar som vanligt man frågar en spelar om han vill köra en runda.
Sedan kör man tills döden.

Frågar? Vad sägs om att warpa in till några fredliga miners som suger mineraler ifrån astroidfält och helt sonika spränga deras skepp och sno lasten som du får stora pengar ifrån? Eller samla ihop ett gäng, plocka fram det tunga artilleriet och spränga några andra spelares rymdstation? Eller kriga med en hel allians av andra spelare för kontrollen över en region? DET Är pvp, dueller är som att jämföra krig med paintball. Det är inte kul om man inte slåss för något förutom själva bråket. Adrenalinet när man är hårstrån ifrån att förlora ett skepp man inte ens har råd att köpa tillbaks (ja, dumt) är inte att leka med. I WoW får man typ springa en bit till sitt lik. Big deal när man fortfarande har kvar sin level och sin utrustning

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Du får allt vänta på Warhammer Online tror jag