Mobildata användning, var ligger ni?

Permalänk
Medlem

Mobildata användning, var ligger ni?

Väntar på min beställda e61i, datatrafiken lär gå upp en del jämfört med användandet av k800i, där enda datatrafiken var uppdatering av mjukvaran.

Som tur är har tre riktigt bra priser på överförd datamängd, i förhållande till andra mobiloperatörer.

Ni som använder era mobiler till mail, lite webb, webradio, och andra datatrafikrelaterade tjänster, hur ser eran mängd datatrafik ut?

Permalänk
Hedersmedlem

ligger mellan 100 - 300mb / månad

Permalänk
Medlem

Jag har 20MB per månad i mitt abonnemang... fick räkning för förra månaden igår och konstaterade att jag hade använt över 70MB. Aj.

Permalänk
Medlem

bilr inte det dyrt som fan?
det brukar kosta runt 15kr per mb :S

Permalänk
Medlem

Jag har Tre med X-Series så jag använder det flitigt. Är bra tillsammans med gpsen också.. (N95)

Permalänk
Medlem

Kollar mest mailen och lite blocket ibland (använder det inte mer PGA min kassa A1000). Förbrukar väl 5-30MB/mån.

Gissar på att det kommer öka drastisk nu tack vare laptop med inbyggd bluetooth och kommande uppdatering av telefonen...men 1GB som ingår i mitt abbonemang verkar sjukt svårt att komma upp i.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
bilr inte det dyrt som fan?
det brukar kosta runt 15kr per mb :S

jag betalar 96kr för 300mb data paket hos tele2 så det tycker jag att det är värt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
jag betalar 96kr för 300mb data paket hos tele2 så det tycker jag att det är värt

Har du företagsabonnemang?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Har du företagsabonnemang?

har fastpris privat men när jag tecknade datapaketet så fick jag det på mitt ab

Permalänk
Inaktiv

Kan man slänga på sånt på ett comviq kompis abonnemang ? Skulle vara kul att surfa lite mer än det jag gör nu. Ligger på några få mb.

Lyssnar lite webbradio som jag betalar nån 5'a för i månaden, Kollar lite wikipedia

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Kan man slänga på sånt på ett comviq kompis abonnemang ? Skulle vara kul att surfa lite mer än det jag gör nu. Ligger på några få mb.

Lyssnar lite webbradio som jag betalar nån 5'a för i månaden, Kollar lite wikipedia

nej
finns endas ett paket på 169kr för 1gb

Permalänk
Medlem

Ca 20mb i månaden. Fast när jag är hemma eller på jobbet använder jag alltid wifi, så det säger väl iofs inte så mycket.
Har också X-Series så jag kan köra på till 1gb innan dom börjar klaga.

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+ AM2| DFI Infinity nF Ultra II M2 | 4 x 512MB 5400 | Sapphire X1900GT | 550W XilencePower | 500GB x 2 + 160GB Seagate | CoolerMaster Centurion 5

Permalänk

Någon mb per månad, kollar mailen, kartor mm. Har en n73me

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
bilr inte det dyrt som fan?
det brukar kosta runt 15kr per mb :S

Jag fick en smärre chock när jag öppnade räkningen. Jag visste att jag hade gått över gränsen litegrann den här månaden eftersom jag surfade via telefonen en hel helg, men jag trodde jag låg kring 30MB eller så. Inte 70.

Borde kanske installera någon sorts dataräknare på telefonen. Nån som har nåt tips? Har en Nokia E50, alltså S60V3. Den ska räkna all trafik, både surf/mail/ssh på telefonen och när jag kopplar upp min bärbara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Jag fick en smärre chock när jag öppnade räkningen. Jag visste att jag hade gått över gränsen litegrann den här månaden eftersom jag surfade via telefonen en hel helg, men jag trodde jag låg kring 30MB eller så. Inte 70.

Borde kanske installera någon sorts dataräknare på telefonen. Nån som har nåt tips? Har en Nokia E50, alltså S60V3. Den ska räkna all trafik, både surf/mail/ssh på telefonen och när jag kopplar upp min bärbara.

Finns från början, under "Logg", bara att nollställa innan du kör igång och ha det framme så ser du räkningen skjuta i höjden ^_^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i