Permalänk
Medlem

Tråkiga sommarjobb!

Tjena alla swecare!
Just nu sitter jag på ett av de segaste jobben jag varít med om, arkivera massor av dokument i ungefär 6-7 timmar/dag.

Är det nån annan som har ett värdelöst jobb eller har några tips man kan göra för att tiden ska gå?

// DiDu

Visa signatur

"DiDu Tar Dig"

Permalänk
Medlem

Youtube osv. fungerar som tidsfördriv på tråkiga jobb.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Avstängd

Klippa gräs och plocka skräp.
Det är vidrigt.

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Medlem

Jag sköter CTP'erna på en tidning, 12-timmars skift men gör ingenting 75% av tiden.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

ja, mitt jobb suger. Men jag kan inte surfa eller något när jag jobbar. Så mitt jobb är annu mer skit.

Permalänk

Målar, fogar, sätter innertak. Så sjukt tråkigt är det.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Välkomna till vuxenvärlden

Permalänk
Medlem

Själv delade jag ut tidningar i ösregn mellan klockan 03.00 och 05.30 idag :/

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

arkiveringsjobb e fan lyx...

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

Köra plocktruck! Tro mig, det är så förbannat tråkigt eftersom det är väldigt enformigt.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Sommarjobbar iofs inte, utan 6 månaders vikariat, kör motviktstruck på volvo - grymt skoj jobb om än väldigt mkt att göra stundtals

Permalänk

Hmm, intressant.

Jobbar även med volvo jag med, kör vissa veckor skjutmasttruck och hanterar för det mesta volvoemballage.

Jobbar på ett papperslager som volvo hyr in som distributörer för deras emballage till reservdelar.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Har man ett jobb med mycket dötid är det rätt kul att lära sig trick och grejer, rätt tidsdödande tycker jag i alla fall. Typ coinwalk, snurra med pennor eller något i den stilen.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk

Jag springer omkring i världens rörigaste järnaffär... Vi har fan allt men vi saknar folk som hittar det, med andra ord kan man stå på samma kvadratmeter i 1timme o leta o till slut hitta de man letar efter (/sigh)

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Medlem

Om du har eget kontor med dörr som öppnas innåt:

1. Stäng dörren
2. Häll ut lite gem på golvet innanför dörren till kontoret.
3. Lägg dig och sov med huvudet mot dörren

Enkelt, billigt och tiden bara flyger iväg.

När man kommer till läget att chefen vill kolla om man har dött inne i kontoret uppstår följande:

Chefen öppnar dörren och du får den i huvudet. Du vaknar och börjar plocka gem. Chefen undrar inte varför du ser groggy ut eftersom att han nyss har dunkat en dörr i huvudet på dig. Han ger dig löneförhöjning pga. dåligt samvete....

Eller så jobbar man för att få dagarna att gå, på sommarjobb är det bra att visa framfötterna.

Edit: Det här blev mitt inlägg nummer 1000

Permalänk
Medlem

När det är stillestånd pga reparationer eller pga något annat så hittar vi på mycket roligt på jobbet. Vi brukar bla gå ut och skjuta duvor med luftgevär. Eller så kollar vi på film\spelar enklare spel på datorn. Worms är ett sånt spel man kan spela hur mycket som helst utan att tröttna. Så har du en bärbar dator (om du nu inte har tillgång till dator på jobbet) så ta med den!

Men nej, jobbet är absolut inte värdelöst men det kan bli lite långtråkigt när det är stillestånd från 09.00 - 16.00. När det är stillestånd på nätterna kan man ju iaf sova.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

hade en kompis som (tror det var för 2 år sedan, en sommar det var skitvarmt)
jobbade i en glassfabrik.... på fryslagret... i -30 grader medans det var 30 grader utomhus....

det var ett jobb som sög

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem

Jag har ett svinkul jobb. Är väl egentligen inget riktigt sommarjobb, utan mer bara ett jobb som råkar vara över sommaren, men ändå. Sitter på ett produktionsbolag och gör lite allt möjligt. Sitter väl och slösurfar 80% av arbetsdagen (som jag för övrigt bestämmer tiderna till själv), och resten av tiden sitter jag och redigerar tv-material som ni inte kommer att få se på flera månader, mohahahaaa.

Permalänk
Medlem

Jag rensade ogräs och målade staket (YAY!)

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Restaurangjobbet. Rätt monotont arbete. Thank god för att det finns människor (gäster) som man kan snacka med ibland. Älskar speciellt tyskar och britter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Restaurangjobbet. Rätt monotont arbete. Thank god för att det finns människor (gäster) som man kan snacka med ibland. Älskar speciellt tyskar och britter

Du skulle ju ha dragit en "Faulty Towers" i avsnittet med tyskarna xD

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Men snälla nån, har själv råkat ut för många tråkiga sommarjobb. Men att göra annat än att jobba och använda ev tillgänglig dator för att surfa på youtube på arbetstid är ingen bra lösning då jobbet förblir ogjort. Jobba på och använd en radio eller mp3-spelare med musik eller en talbok för att lindra tristheten.

Permalänk

Jobbat på ett ställe som reparerar TV apparater, inte så dumt faktiskt...
sen har den blivit en hel del drängjobb den här sommaren.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

klippa gräs kan suga rätt hårt, fast en ipod med lite schysst musik fixar biffen

Permalänk

Det bästa sättet att få tiden att gå är att jobba helt enkelt :). Finns det inget jobb att göra, försök å hitta nåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorenz

Edit: Det här blev mitt inlägg nummer 1000 [/B]

Hur kan du se det?

Permalänk
Medlem

har just nu sommaranställning (sommarjobb fast längre och som vanligt jobb) där jag bygger, valsar och monterar stooora kylare.
Tänk er själva att du har en kylare med 180-240st rör som du ska låsa fast i båda ändarna genom att valsa upp storleken på dem.

Går snabbare när man vant sej, men fyfan vad segt det var i början..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Hur kan du se det?

Du kör en avancerad sökning på ditt egna användarnamn och väljer att visa som inlägg, för mig är detta inlägg 1379

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

trevligt. 1300 st hade jag ;). Synd bara att inläggan från gamla övriga ämnen inte finns med.

Permalänk
Medlem

Klicka bara på "Medlemskap" i menyn så står det där hur många inlägg man har postat.