Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

OCZ lanserar snabba ddr3-minnen

Permalänk
Melding Plague

OCZ lanserar snabba ddr3-minnen

Tillverkaren OCZ har släppt ett riktigt snabbt ddr3-minneskit för de som vill nå höga frekvenser och samtidigt använda låga latenser. Frekvensen ligger på hela 1600 megahertz.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Shit alltså. Det var så länge sedan det var aktuellt - eftersom man är student - med nya datordelar så jag har inte ens lagt märke till att det är ddr3 som gäller nu

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Shit alltså. Det var så länge sedan det var aktuellt - eftersom man är student - med nya datordelar så jag har inte ens lagt märke till att det är ddr3 som gäller nu

ddr3 gäller inte ännu...då det fortfarande är skyhöga priser på dem...så du kan ta det lungt!

sen kanske du inte har mäskr att det har kommit directx10 kort nu mera!

och vista :P:P....skojja!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

vart kommer dom ligga tror ni?, iaf några lax ...

Permalänk

jag väntar nog

Visa signatur

INTEL CORE2DUO XEON3060@3GHZ, AMD FIREPRO 3D V4800 1GB, 8GB DDR2 GIGABYTE GA-G33M-DS2R MOBO WINDOWS 8.1 PRO 64bit

Permalänk
Medlem

Tycker att detta börjar bli sjukt hehe. byggde fan ny dator i julas och den känns redan gammal :S

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Tycker att detta börjar bli sjukt hehe. byggde fan ny dator i julas och den känns redan gammal :S

Jag byggde en förra månaden, och den hade 667 MHz minnen (PC5300), så kommer detta minne med 1600 MHz, men än dubbelt så snabbt, heh.

Aja, DDR3 är ju iaf tokdyrt. Hoppas de blir billigare snart...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad spelar det för roll att det heter DDR3 och ni kör DDR eller DDR2? Ni vinner ju ändå ytterst sällan någon prestandavinst i verkliga applikationer. Fördelen är ju däremot att priserna på DDR2 är lägre än för någon minnesstandard i datorhistorien... mig veterligen.

Permalänk
Medlem

Beror på vad du håller på med för olikla saker på datorn och jag själv håller på emd en del saker som jag skulle kunna fåp en regäl prestandavinst med DDR3 minne men känns inte som om det skulle vara värt dom pengarna.

Visa signatur

Har sålt min speldator :)