Köpa beggad handdator Palm Tungsten W

Permalänk
Avstängd

Köpa beggad handdator Palm Tungsten W

Hej!

Tänker ev, köpa en beggad handdator av modell: Palm Tungsten W.
Är den något att satsa på, har läst lite om den på nätet, den får väl inga direkta lovord;-) Tänkte mest ha den till att testa med, är den värd 600:-?

Tacksam för tips...

Visa signatur

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Permalänk
Avstängd

Köpa beggad handdator Palm Tungsten W

Hej!

Tänkte prova att köpa en beg handdator av modell: Palm Tungsten W.
Enl säljaren är den mkt lite använd, mkt nära nyskick. Pris: 600:- ??
Tycker att priset är oroväckande lågt med tanke på att den en gång kostade 7000:-

Är det en s.k "Krångeldator" eller funkar den utan problem? Har läst lite om den på nätet, och den höjs väl inte direkt till skyarna.

Konfigurationskortet för aut inställningar av SMS, e-mail,mm, saknas? kan man lösa det på annat sätt?

mkt tacksam för tips...

Visa signatur

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Avstängd

PDAer verkar ju vara en utdöende art men verkar väl ok, iaf färgdisplay och högre upplösning än deras enklaste som kostar mer, och den där tar ju minneskort så man kan ha den som mp3spelare(?) och fungerar ju som telefon med.

Vad den är värt har jag ingen aning om, men jag har länge velat ha random modell för att komma ihåg saker och ting, jag har ingen flashig telefon och ogillar "smstangentbord" och tror att prylar som är gjorda för ett ändamål oftast gör det bättre än saker och ting som skall klara allt... Eller rättare sagt, jag tror att den bästa prylen inom ett område är bättre än vad man nu råkar få när man skall göra allt.

Displayen verkar ju sådär från bilden jag såg, har ingen aning om hur "bra" den är.

Permalänk
Medlem

Ja 600:- är den värd tycker jag! Handdatorer är kul å hålla på med.. Så mycket mer än en mobiltelefon.

Personligen gillar jag inte W pga tangentbordet och att den är litek klumpig.. men det är en smaksak. Om du inte behöver telefon så kan du spana in Tungsten E2, T5 eller T|X.. kostar lite mer men är mycket bättre och smidigare.

Jag har själv kört pocket pc i några år, men ska nog gå över till palm ganska snart.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Avstängd

Finns Palm Zire31 för 600kr, sprilans nytt.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Priset oroväckande lågt?? Snarare en aning högt, Tungsten W kom ut i februari 2003!

Processorn är en dragonball på 33 MHz, operativsystemet är ruskigt gammalt och ouppdaterat, (PalmOS 4.1.1!) 14.8 MB tillgängligt RAM.. Det är en skithanddator helt enkelt, varför vill du lägga 600:- på den?

Ful som stryk är den också

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

köp en Ipaq RX4200 för 990:- på expert stormarknad, tror det är liiitie värdare om du inte behöver qwerty förstås.

Wlan,2,8skärm, 320*240 pixlar, windows mobile 5.0 m.m..

riktigt prisvärd enhet även om den inte är så snygg heller, men bättre än den där

http://www.goodgearguide.com.au/index.php/taxid;1727895100;pi...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

TW har väl mobiltelefonfunktion?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

Yes, det har den. Jag har nog aldrig tidigare kommit i kontakt med en mera lätthanterlig elektronikprodukt, som dessutom visat sig vara så oumbärlig att jag ej förstår hur jag kunnat klara mig utan den tidigare.

Det enda jag ej får riktigt grepp om är anslutningen till nätet? vill även kunna komma åt min mail hos Hotmail.com, men det verkar klippt omöjligt. Extra svårt utan brux.

Tacksam för tips...

Visa signatur

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Permalänk
Medlem

surfa in på Palm.com och ladda ner lite uppdateringar eller manualer...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanslagna*

PDAer är varken gamla eller udda, och man ska inte korsposta...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd

Palm Zire 31 för 695kr har en och använder som GPS

Bli medlem, typ att någon släkting har diabetes eller liknande och beställ
http://www.accu-chek.se/nordic/rewrite/content/sv_SE/3.9.16:1...

Det billigaste prisjakt hitta var en Zire22 som är riktig skit sak för 999kr

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.