VIA jobbar på ny processorarkitektur

Permalänk
Melding Plague

VIA jobbar på ny processorarkitektur

Det är inte bara Intel och AMD som jobbar på nya processorarkitekturer och modeller - även VIA är i full fart att introducera en ny processorserie. VIA:s nya kärna med kodnamn Isaiah lanseras i början av nästa år och ska vara dubbelt så snabb som VIA:s nuvarande processorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

AMD och Intel får passa sig så att inte VIA kommer bakifrån och tar över det strömsnåla segmentet. En bärbar med 2 GHz via processor är fullt tillräckligt för "ta med sig"-portfölj.

Permalänk

tror dock den är enkeltjärnig...

Permalänk
Avstängd

Kul att VIA också börjar med 64-bit processorer nu.

Hoppas att det går bra för VIA, och de gör en grymt strömsnål processor.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Även om det är en enkelkärnig attan vi pratar om jag hoppas verkligen det tar fart för VIA och ASUS mfl lanserar strömsnåla bärbara på denna. Vore kanon om en liten men ändå viktig tredje konkurent kan ta sig in på x86 marknaden.

Permalänk
Inaktiv

Dom är varmt välkomna upp i seriös konkurrens med jättarna Som vi sett hos andra företag inom hårdvarubranschen så kan medgång göra att företaget vidgar sina vyer. Vem vet, om 10 år kanske vi sitter och spelar på en VIA-burk

Permalänk
Medlem

Ah, mina sötnosar på VIA.. puss på er! :*

Nu väntar jag bara på att de ska påbörja en strömsnål quad
Tänk er, en 1 GHz quad med TPD på 20.. klarar några av det så är det VIA, jag tror på dem.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Bara dem inte börjar med grafikkort.. Via colour.. kan bli varumärkeskonflikt där.. *höha* *höha*

Visa signatur

Fractal Design Define R3, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Intel Core i7 2.80GHz, Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz, Corsair SSD Force Series 120GB, Corsair Cooling Hydro H70, 2xGigabyte GeForce GTX 460 1GB OC SLI

Permalänk
Medlem

Snart kanske man kan få en HTPC som klarar 1080p sittandes i en fläktlös Pico-ITX låda.. Det vore det

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stilnoxx
Snart kanske man kan få en HTPC som klarar 1080p sittandes i en fläktlös Pico-ITX låda.. Det vore det

Borde inte vara något större problem att göra något i den stilen. Broadcom har ju små chip som bara drar nån watt som hårdvaruavkodar HD-material. Behövs inte någon stark processor sen. Enda problemet är att det inte finns några Pico-ITX-moderkort med det chippet, och det saknar kortplats för att kunna ta ett externt chip.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.